  • 1. Data: 2003-11-04 12:10:24
    Temat: czy to jest zgodne z prawem?
    Od: "Jurek" <j...@p...onet.pl>

    ..szef nakazał ochronie nie wpuszczać mnie na teren gdzie znajduje się wiele
    firm w tym i moja terazniejsz i poprzednia.Firma nie jest szefa
    własnością,Czy to jest zgodne z prawem a jeśli nie to na jaki paragraf się
    powołać ze jest to niezgodne z prawem i co zrobić abym mógł wejść .Mam parę
    spraw do załatwienia na terenie gdzie znajduje się teraźniejsza firma i moja
    poprzednia.

    j...@p...onet.pl
    j...@w...pl

  • 2. Data: 2003-11-04 15:38:31
    Temat: Re: czy to jest zgodne z prawem?
    Od: mirek krasnowski <m...@p...pl>

    Jurek wrote:
> [...]
    > spraw do załatwienia na terenie gdzie znajduje się teraźniejsza firma i moja

    Po pierwsze iść tam i jak ochroniarz będzie chciał Ci coś zrobić to
    zapytaj go czy ma licencję MSWiA jeżeli ma to powiedz mu, że napiszesz
    do Komendy Wojewódzkiej skargę na niego, że Ci nie pozwala wejść z
    prośbą o odebranie mu licencji, a agencji, w której pracuje koncesji.
    Jezeli takiej licencji nie posiada to jest to zwykły cieć, który może Ci
    co najwyżej pokazac drogę do firmy, do której się chcesz udać. Jeżeli
    będzie chciał w stosunku do Ciebie użyć środków przymusu bezpośredniego
    to możesz spokojnie wezwać policję.

    Swoją drogą nie bardzo rozumiem jak szef mógł wydać jakieś polecenie
    ochroniarzą jeżeli nie jest ich szefem i szefem firmy na terenie, której
    oni pełnią swoje obowiązki. Tak przynajmniej to zrozumiałem z twojego postu.

    pzdr
    mirek

  • 3. Data: 2003-11-04 17:22:31
    Od: Olgierd <c...@w...pl>

    Niejaki(a) mirek krasnowski w wiadomości <3...@p...pl>
    powiedział(a):

    > co najwyżej pokazac drogę do firmy, do której się chcesz udać. Jeżeli
    > będzie chciał w stosunku do Ciebie użyć środków przymusu bezpośredniego
    > to możesz spokojnie wezwać policję.

    Hmm o ile pamiętam ustawa przewiduje możliwość zastosowania śbp przez
    ochroniarza w pewnych sytuacjach. Np. dla ochrony powierzonego mienia.

    > Swoją drogą nie bardzo rozumiem jak szef mógł wydać jakieś polecenie
    > ochroniarzą jeżeli nie jest ich szefem i szefem firmy na terenie, której
    > oni pełnią swoje obowiązki. Tak przynajmniej to zrozumiałem z twojego postu.

    A ja to rozumiem tak, że szef płaci jakiejś firmie za ochronę obiektów i
    zalecił, żeby ktoś nie miał tam wstępu.

    --
    Olgierd
    "Jestem kimś, kto lepiej widzi"

  • 4. Data: 2003-11-04 18:28:52
    Od: "Jurek" <j...@p...onet.pl>

    Witam

    nie chcę wejść na teren firmy szefa ,chcę wejść na teren innej firmy ale
    chronionej przez ta sama ochronę a firmy maja wspólne wejście.

    j...@p...onet.pl
    j...@w...pl

  • 5. Data: 2003-11-05 09:14:52
    Od: mirek krasnowski <m...@p...pl>

    Olgierd wrote:

    > Hmm o ile pamiętam ustawa przewiduje możliwość zastosowania śbp przez
    > ochroniarza w pewnych sytuacjach. Np. dla ochrony powierzonego mienia.

    Ustawa o ochronie osób i mienia przewiduje możliwośc użycia środków
    przymusu bezpośredniego przez osoby posiadające licencję. Jeżeli
    "ochroniarz" nie posiada licencji to jest cieciem i ma takie same prawa
    jak każdy obywatel. Większośc Panów i Pań występujących jako ochrona nie
    posiada licencji. Licencja jest dokumentem państwowym i ochroniarz
    powinien mieć ją przy sobie w czasie pełnienia obowiązków tak jak
    Policjant legitymację. Nie mylić z identyfikatorami, które nosi wielu
    ochroniarzy. Zawsze możemy poprosić takiego ochroniarza o numer licencji
    oraz jej okazanie.

    pzdr
    mirek