  • 1. Data: 2003-11-04 12:56:15
    Temat: Zabezpieczenie pożyczki wekslem in blanco
    Od: Tomasz Szulist <t...@n...poczta.onet.pl>

    Witam

    Gdzie można uzyskać informacje o zabezpieczeniu pożyczki wekslem in
    blanco (chodzi o zwykłą "sąsiedzką" pożyczkę). Chodzi mi o poprawne
    skonstruowanie umowy i wypisanie weksla, tak żeby później, w razie
    czego, można go było zrealizować. I drugie pytanie - jak przebiega
    realizacja weksla. Czy skupują go jakieś banki, firmy, etc, czy też
    pozostaje jedynie sąd?

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 2. Data: 2003-11-04 15:48:48
    Temat: Re: Zabezpieczenie pożyczki wekslem in blanco
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    No sąsiadowi to weksla in blanco bym nie wręczył za żadne skarby.
    Sąsiadowi wypełnia się weksel na kwotę, którą mam zwrócić i termin zwrotu
    zgodny z uzgodnionym. Umowy generalnie może nie być.

  • 3. Data: 2003-11-04 18:50:43
    Od: "Jacek" <p...@c...cy>

    Nieustraszony(a) niczym Tomasz Szulist napisał(a):
> [...]
    > czego, można go było zrealizować. I drugie pytanie - jak przebiega
    > realizacja weksla. Czy skupują go jakieś banki, firmy, etc, czy też

    Tu masz kompendium wiedzy na temat weksli

    http://www.weksel.pl/

    --
    Jacek

    Niczyje życie, zdrowie ani mienie nie jest bezpieczne, gdy obraduje Parlament!!
    Adres zakodowany w ROT-13

  • 4. Data: 2003-11-05 09:41:29
    Od: Tomasz Szulist <t...@n...poczta.onet.pl>

    Dnia 03-11-04 19:50, Użytkownik Jacek napisał:
    > Tu masz kompendium wiedzy na temat weksli
    >
    > http://www.weksel.pl/

    Dzięki stronka jest OK.

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 5. Data: 2003-11-05 11:41:48
    Od: Tomasz Szulist <t...@n...poczta.onet.pl>

    Dnia 03-11-04 16:48, Użytkownik Robert Tomasik napisał:
    > No sąsiadowi to weksla in blanco bym nie wręczył za żadne skarby.
    > Sąsiadowi wypełnia się weksel na kwotę, którą mam zwrócić i termin zwrotu
    > zgodny z uzgodnionym. Umowy generalnie może nie być.

    A jak zrezlizować taki weksel? Banki, firmy, czy sąd?

  • 6. Data: 2003-11-06 16:15:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    "Zrealizować" się go da tylko u sąsiada, który wystawił coś takiego. No
    ale, jakby nie chciał go "zrealizować" w terminie, to za 2% kwoty sąd
    weksel zamieni na nakaz zapłaty, po dopłacie bodaj 30 zł nada temu
    klauzulę wykonalności, a potem już weksel "realizuje" się u komornika. W
    sumie to trochę bardziej skomplikowane, niż realizacja czeku, ale i tak
    mniej, niż dochodzenie roszczenia na podstawie jakiejś tam umowy.