  • 1. Data: 2003-11-04 11:58:03
    Temat: Kupiłem lewy samochód
    Od: bialy120<b...@p...onet.pl>

    Kupiłem samochód który ma fałszywe dokumenty zrobiony przeszczep
    co wykazały badania.Samochód nie jest kradzioy.jak odzyskać
    pieniądzę i co grozi sprzedającemu

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2003-11-04 15:56:59
    Temat: Re: Kupiłem lewy samochód
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Skoro samochód nie jest kradziony, to pozostaje kwestia po co to robiono.
    Może nie jest zapłacone cło, to trzeba zapłacić by wziąć. Stosunkowo
    najlepsza będzie sytuacja, gdy ktoś zrobił przeszczep, bo mu się nie
    chciało przerejestrowywać samochodu. Wówczas podejrzewam, ze wystarczy
    opinia biegłego.

    Co do odpowiedzialności karnej, to sprawa nie jest prosta. poprzedni
    właściciel poniesie odpowiedzialność tylko o ile o rzeczy wiedział lub
    brał w jej dokonaniu udział. Co do zasady pewności tu nie ma, no bo
    przecież mógł nabyć samochód już szczepiony.

  • 3. Data: 2003-11-05 11:07:21
    Od: "Wirtualna" <p...@s...com>

> [...]
    > brał w jej dokonaniu udział. Co do zasady pewności tu nie ma, no bo
    > przecież mógł nabyć samochód już szczepiony.

    sprzedawca odpowiada z tytulu rekojmi - wady fizyczne i prawne

    p.
    W,

  • 4. Data: 2003-11-06 16:17:58
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > sprzedawca odpowiada z tytulu rekojmi - wady fizyczne i prawne

    Oczywiście, ale to odpowiedzialność cywilna, a nie karna o której pisałem.

  • 5. Data: 2003-11-06 22:54:36
    Od: "Wirtualna" <p...@s...com>

    > Oczywiście, ale to odpowiedzialność cywilna, a nie karna o której pisałem.

    sorki, odpowiedz miala byc do pierwszego postu w watku - "jak odzyskac
    pieniadze"

    W,