  • 1. Data: 2003-06-03 11:27:53
    Temat: kodeks pracy - urlop wypoczynkowy - przedłużanie umowy
    Od: "PEnzym" <p...@w...pl>

    http://bap-psp.lex.pl/cgi-bin/demo.cgi?id=&comm=jedn
    ostka&akt=nr16799360&ver=-1&jedn=-1
    Art. 153. § 1. Pracownik uzyskuje prawo do pierwszego urlopu z upływem 6
    miesięcy pracy, w wymiarze połowy wymiaru urlopu przysługującego mu po
    przepracowaniu roku.
    § 2. (72) Z upływem roku pracy pracownikowi przysługuje prawo do pozostałej
    części urlopu przysługującego mu po przepracowaniu roku.
    § 3. Prawo do kolejnych urlopów pracownik nabywa w każdym następnym roku
    kalendarzowym.

    Nie rozumiem tego artykułu. Pracuję od poczatku lipca 2002. Ile dni urlopu
    przysługuje mi za okres od 1 lipca 2002 do 31 grudnia 2003 ? Należy dodać 8
    lat za studia. Umowę miałem początkowo do końca roku i przedłużona do końca
    kolejnego roku.
    Czy ktoś mógłby mi to przetłumaczyć na polski ? Nie wiem jak ugryźć § 3.

    --
    Pozdrawiam - Przemek

  • 2. Data: 2003-06-03 13:26:06
    Od: "KdH" <m...@w...pl>

    nie pamietam ile ci przysluguje, chyba 18 dni (ale to sprawdz). zakladamy
    ze 18.
    pracujesz pol roku (pierwsza praca) i nabywasz pr do 9 dni urlopu. po
    kolejnym pol roku nabywasz pr do kolejnych 9 dni.
    pracujesz kolejny rok i po jego uplywie nabywasz prawo do 18 dni

  • 3. Data: 2003-06-03 13:28:13
    Od: "KdH" <m...@w...pl>

    poprawka, jesli ukonczyles studia to masz min 20 dni urlopu, za dwa lata
    bedziesz mial minimum 26dni.

  • 4. Data: 2003-06-03 16:27:39
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 3 Jun 2003 13:27:53 +0200, "PEnzym" <p...@w...pl>
    zakodował:

> [...]
    >lat za studia. Umowę miałem początkowo do końca roku i przedłużona do końca

    1. Prawo do pierwszych 10 dni nabywasz 31 grudnia 2002.
    2. Prawo do kolejnych 10 nabywasz 30 czerwca 2003.
    3. Prawo do kolejnego urlopu nabędziesz 1 stycznia 2004 w wymiarze 20
    dni
    4. 30 czerwca 2004 nabędziesz prawo do kolejnych 6 dni (wyrównanie ze
    względu na ukończenie 10 roku stażu liczonego do urlopu).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 5. Data: 2003-06-03 16:27:40
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 3 Jun 2003 15:26:06 +0200, "KdH" <m...@w...pl>
    zakodował:

    >pracujesz kolejny rok i po jego uplywie nabywasz prawo do 18 dni

    Błąd. Kolejny urlop przysługuje 1 stycznia następnego roku i nie ma
    znaczenia, czy to rok od nabycia prawa do pierwszego urlopu, czy 2
    dni.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 6. Data: 2003-06-03 21:04:12
    Od: "KdH" <m...@w...pl>

    > Błąd. Kolejny urlop przysługuje 1 stycznia następnego roku i nie ma
    > znaczenia, czy to rok od nabycia prawa do pierwszego urlopu, czy 2
    > dni.

    przepraszam sie zle wyslowilem

  • 7. Data: 2003-06-10 05:33:54
    Od: "PEnzym" <p...@w...pl>

    Również pozdrawiam i dzięki za pojaśnienie. Czasem trudno zrozumieć język
    prawniczy. ;)

    Przemek