  • 1. Data: 2004-06-25 20:55:13
    Temat: czy noszenie policyjnego munduru jest karalne?
    Od: "kelpi" <k...@p...pop.pl>

    Witam,
    Pierwszy raz zagladam na to forum poniewaz, byc moze ktos z was zna
    odpowiedz na nurtujace mnie pytanie. Byc moze ktos zetknal sie z jakims
    przepisem regulujacym interesujace mnie zagadnienie przypadkowo.

    Chodzi mi mianowicie o to czy noszenie przez zwyklego czlowieka normalnego
    munduru policyjnego jest wykroczeniem czy przestepstwem?

    Slyszalem kiedys, ze do poki ktos taki nie zacznie korzystac z przywilejow
    takich sluzb mundurowych (np. legitymujac kogos - czyli podszywajac sie pod
    policjanta) to nic sie nie dzieje.

    Dziekuje z gory za odpowiedz.

  • 2. Data: 2004-06-25 21:02:14
    Od: "seb" <sebian @ wywal.to.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "kelpi" <k...@p...pop.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > takich sluzb mundurowych (np. legitymujac kogos - czyli podszywajac sie

    A jak założysz mundur policyjny i wyjdziesz na ulicę, to się nie podszywasz
    pod policjanta?

    seb

  • 3. Data: 2004-06-25 21:16:34
    Od: "kelpi" <k...@p...pop.pl>

    > A jak założysz mundur policyjny i wyjdziesz na ulicę, to się nie
    podszywasz
    > pod policjanta?
    >
    > seb

    W takim razie nie moge chodzic w mundurze? Dlaczego niby nie? Czy to jest
    zabronione? Jak w nim 'tylko'? Chcialbym jakies uzasadnienie prawne dostac.

  • 4. Data: 2004-06-25 21:53:31
    Od: scream <s...@...pl>

    Użytkownik kelpi napisał:
    > W takim razie nie moge chodzic w mundurze? Dlaczego niby nie? Czy to jest
    > zabronione? Jak w nim 'tylko'? Chcialbym jakies uzasadnienie prawne dostac.

    mundur mozesz nosic, ale bez pagonów

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 5. Data: 2004-06-25 22:13:17
    Od: Olaf Frikiof Skiorvensen <i...@i...invalid>

    On Fri, 25 Jun 2004 23:53:31 +0200, scream <> wrote:

    >mundur mozesz nosic, ale bez pagonów

    Ale za to buławę w plecaku może nosić.
    --
    TJ.

  • 6. Data: 2004-06-26 07:40:32
    Od: "Shrek" <v...@g...pl>

    Witam

    Użytkownik "scream" <s...@...pl> napisał w wiadomości
    > mundur mozesz nosic, ale bez pagonów

    Dz.U. 2004 nr 130 poz. 1398

    § 2. 1. Wprowadza się zakaz używania przez osoby nie będące policjantami
    munduru policyjnego i jego

    części, o których mowa w § 1, chociażby nawet zostały one pozbawione oznak
    policyjnych.

    Ostatnio można było o tym poczytać w prasie, bo co teraz zrobić np. z
    firmami ochroniarskim, których pracownicy często chodzą w dokładnie takich
    samych rzeczach jak policjanci?

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2004-06-26 07:44:23
    Od: "seb" <sebian @ wywal.to.poczta.onet.pl>

    > W takim razie nie moge chodzic w mundurze? Dlaczego niby nie? Czy to jest
    > zabronione? Jak w nim 'tylko'? Chcialbym jakies uzasadnienie prawne
    dostac.

    A co zrobisz, jeśli paradując sobie w policyjnym mundurze, napotkasz na taką
    sytuację:
    kilku dresów goni młodą dziewczynę z bejsbolami, a ona z daleka widzi
    "policjanta" i biegnie do Ciebie, myśląc, że ten "policjant" jej pomoże??
    Będziesz uprzejmie tłumaczył, że sorry, ale chciałęm tylko poparadować w
    policyjnym mundurze, a komenda to jest w zupełenie innym kierunku....

    seb

  • 8. Data: 2004-06-26 11:14:35
    Od: "kelpi" <k...@p...pop.pl>

    dziekuje bardzo Shrek za odpowiedz poparta cytatem z prawa. A co do
    ostatniego postu seb'a. Zastanow czy wlasnie tych 2 dresow, ktorych
    wymieniles nie przestraszy sie kogos w takim mundurze i sami nie uciekna.
    Dzialanie czysto prewencyjne. Zastanawialem sie jak by to moglo byc.

  • 9. Data: 2004-06-26 11:35:12
    Od: "seb" <sebian @ wywal.to.poczta.onet.pl>

> [...]
    > wymieniles nie przestraszy sie kogos w takim mundurze i sami nie uciekna.
    > Dzialanie czysto prewencyjne. Zastanawialem sie jak by to moglo byc.

    hehe
    od prewencji, to jest policja, a nie przebierańcy. A takie przebieranie może
    po prostu wporwadzać w błąd w różnych sytuacjach i dlatego jest zabronione.

    seb

  • 10. Data: 2004-06-26 12:08:43
    Od: "kelpi" <k...@p...pop.pl>

    mysle, ze bardziej chodzi tu o "korzystanie" z przywilejow policji przez
    przestepcow. Np. przez zatrzymywanie aut na drodze przez przebierancow, albo
    branie lapowek przez ludzie podszywajacych sie przez funkcjonariuszy w
    zamian za nie wypisanie mandatu!