  • 1. Data: 2011-04-20 09:35:35
    Temat: czy mozna wypowiedziec umowe najmu po miesiacu?
    Od: NoName <n...@m...com>

    mam umowe najmu lokalu z data 1 kwietnia. Umowa na czas nieokreslony.
    Czy wlasciciel lokalu mzoe mi ja wypowiedzieć po miesiącu?

  • 2. Data: 2011-04-20 09:39:57
    Od: Daniel Stalica <d...@s...info>

    W dniu 2011-04-20 11:35, NoName pisze:
    > mam umowe najmu lokalu z data 1 kwietnia. Umowa na czas nieokreslony.
    > Czy wlasciciel lokalu mzoe mi ja wypowiedzieć po miesiącu?

    Może wypowiedzieć zgodnie z terminami przewidzianymi w samej umowie (o
    której nic nie wiemy)

    --
    Strony internetowe, sklepy internetowe.
    Pozycjonowanie i optymalizacja.

  • 3. Data: 2011-04-20 09:45:16
    Od: NoName <n...@m...com>

    W dniu 2011-04-20 11:39, Daniel Stalica pisze:

    > Może wypowiedzieć zgodnie z terminami przewidzianymi w samej umowie (o
    > której nic nie wiemy)

    miesieczny termin wypowiedzenia jest w umowie.
    ale takie wypowiedzenie powoduje straty dla mnie. Ulotki, reklama,
    malowanie lokalu. Czy moge zadac zwrotu kosztow?

  • 4. Data: 2011-04-20 09:47:53
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-04-20 11:45, NoName pisze:

    > miesieczny termin wypowiedzenia jest w umowie.
    > ale takie wypowiedzenie powoduje straty dla mnie. Ulotki, reklama,
    > malowanie lokalu. Czy moge zadac zwrotu kosztow?

    Skoro podpisałeś dokument, w którym jasno zapisano że zgadzasz się na
    miesięczny termin wypowiedzenia to ... możesz żądać, tylko co z tego,
    skoro właściciel może Cię zgodnie z prawem wysłać na drzewo. Dlatego
    warto czytać co się podpisuje.

    --
    MZ

  • 5. Data: 2011-04-20 09:50:24
    Od: NoName <n...@m...com>

    W dniu 2011-04-20 11:47, MZ pisze:

> [...]
    > miesięczny termin wypowiedzenia to ... możesz żądać, tylko co z tego,
    > skoro właściciel może Cię zgodnie z prawem wysłać na drzewo. Dlatego

    miesieczny czy 3 miesieczny bez znaczenia. Wypowiadac komus umowe
    miesiac po jej podpisaniu troche nie teges. No ale trudno. Czlowiek uczy
    sie na bledach
    A o co chodzi z jednostronnym wypowiedzeniem umowy w trybie
    natychmiastowym? To znaczy ze przynosi mi wypowiedzenie w kazdej chwili
    i kaze sie wyprowadzac tego samego dnia, czy musi mi to wyslac pocztą i
    dac termin?

  • 6. Data: 2011-04-20 09:50:38
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 20.04.2011 11:45, NoName pisze:

    > miesieczny termin wypowiedzenia jest w umowie.
    > ale takie wypowiedzenie powoduje straty dla mnie. Ulotki, reklama,
    > malowanie lokalu. Czy moge zadac zwrotu kosztow?

    Byłeś pijany podczas podpisywania umowy?

    Umówiłeś się na miesięczne wypowiedzenie to masz miesięczne
    wypowiedzenie. Koniec tematu.

  • 7. Data: 2011-04-20 09:55:26
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-04-20 11:50, NoName pisze:
    > jednostronnym wypowiedzeniem umowy w trybie natychmiastowym
    Według ustawy:

    Art. 673 [Terminy wypowiedzenia]
    § 1. Jeżeli czas trwania najmu nie jest oznaczony, zarówno wynajmujący,
    jak i najemca mogą wypowiedzieć najem z zachowaniem terminów umownych, a
    w ich braku z zachowaniem terminów ustawowych.
    § 2. Ustawowe terminy wypowiedzenia najmu są następujące: gdy czynsz
    jest płatny w odstępach czasu dłuższych niż miesiąc, najem można
    wypowiedzieć najpóźniej na trzy miesiące naprzód na koniec kwartału
    kalendarzowego; gdy czynsz jest płatny miesięcznie - na miesiąc naprzód
    na koniec miesiąca kalendarzowego; gdy czynsz jest płatny w krótszych
    odstępach czasu - na trzy dni naprzód; gdy najem jest dzienny - na jeden
    dzień naprzód.
    § 3. Jeżeli czas trwania najmu jest oznaczony, zarówno wynajmujący, jak
    i najemca mogą wypowiedzieć najem w wypadkach określonych w umowie.

    a co do "natychmiastowego wypowiedzenia" to
    Art. 672 [Zwłoka z zapłatą czynszu] Jeżeli najemca dopuszcza się zwłoki
    z zapłatą czynszu co najmniej za dwa pełne okresy płatności, wynajmujący
    może najem wypowiedzieć bez zachowania terminów wypowiedzenia.

    Pytanie co Ty masz zapisane w umowie, pod jakim warunkiem można
    jednostronnie natychmiastowo wypowiedzieć umowę. W każdym razie nawet
    takie wypowiedzenie powinno być wykonane na piśmie, skoro umowa jest na
    piśmie i skutecznie doręczone, czyli tak naprawdę przez pocztę,
    poleconym itd. Inaczej mógłbyś się próbować wymigiwać, no chyba że
    przyprowadzi świadków i przy nich Ci wręczy.

    --
    MZ

  • 8. Data: 2011-04-20 09:57:55
    Od: NoName <n...@m...com>

    W dniu 2011-04-20 11:55, MZ pisze:

> [...]
    > poleconym itd. Inaczej mógłbyś się próbować wymigiwać, no chyba że
    > przyprowadzi świadków i przy nich Ci wręczy.

    W umowie mam napisane ze moze jednostronnie wypowiedziec umowe w trybie
    natychmiastowym jesli mam zaleglosc w czynszu miesiac czasu - a nie mam.
    No ale jeszcze interesuje mnie to ile mam czasu na wyprowadzenie sie po
    wreczeniu mi takiego jednostronnego natychmiastowego wypowiedzenia umowy
    ? Musze sie wyniesc z dnia na dzien?

  • 9. Data: 2011-04-20 10:02:52
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-04-20 11:57, NoName pisze:

    > W umowie mam napisane ze moze jednostronnie wypowiedziec umowe w trybie
    > natychmiastowym jesli mam zaleglosc w czynszu miesiac czasu - a nie mam.
    No to skoro nie masz, to natychmiastowe wypowiedzenie nie ma
    zastosowania, obowiązują terminy umowne, czyli ten miesiąc. Nie jestem
    pewien, ale termin (chyba) liczony jest od pełnego miesiąca, czyli np.
    jeśli dziś dostaniesz wypowiedzenie, to masz czas do końca maja na
    wyprowadzkę i zwrócenie lokalu.
    --
    MZ

  • 10. Data: 2011-04-20 10:04:23
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 20.04.2011 12:02, MZ pisze:

> [...]
    > pewien, ale termin (chyba) liczony jest od pełnego miesiąca, czyli np.
    > jeśli dziś dostaniesz wypowiedzenie, to masz czas do końca maja na

    Bajki opowiadasz.