  • 1. Data: 2003-04-15 20:58:18
    Temat: czy mozna wykupic tylko pol opakowania leku na recepte?
    Od: "rena" <r...@p...pl>

    mam kuracje, gdzie jest potrzebne pol opakowania leku. cala paczka kosztuje
    50 zl. czy moge wykupic tylko tyle, ile potrzebuje? jesli tak, to jaka jest
    podstawa prawna?

  • 2. Data: 2003-04-15 21:20:42
    Od: "Karol" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "rena" <r...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    kosztuje
    > 50 zl. czy moge wykupic tylko tyle, ile potrzebuje? jesli tak, to jaka

    W aptece nie chca sprzedac polowy ?

    Karol

  • 3. Data: 2003-04-16 06:47:31
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "rena" <r...@p...pl> wrote in message news:b7hrp5$3v8$1@foka.acn.pl...
> [...]
    kosztuje
    > 50 zl. czy moge wykupic tylko tyle, ile potrzebuje? jesli tak, to jaka

    Zapytaj lekarza, czy nie ma mniejszych opakowań. Zwykle leki są produkowane
    w opakowaniach o różnych ilościach.

  • 4. Data: 2003-04-16 06:56:46
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > mam kuracje, gdzie jest potrzebne pol opakowania leku. cala paczka
    kosztuje
    > 50 zl. czy moge wykupic tylko tyle, ile potrzebuje? jesli tak, to jaka jest
    > podstawa prawna?

    Mi wielokrotnie dawano tylko czesc opakowania. Tylko ze tak mialem na
    recepcie, nigdy sam o to nie prosilem. Po prostu lekarz stwierdzal ze to
    co jest w opakowaniu to za duzo i pisal mniej.

  • 5. Data: 2003-04-16 08:39:58
    Od: Michal Kwiatkowski <m...@p...com>

    rena wrote:

    > mam kuracje, gdzie jest potrzebne pol opakowania leku. cala paczka
    > kosztuje 50 zl. czy moge wykupic tylko tyle, ile potrzebuje? jesli tak, to
    > jaka jest podstawa prawna?
    Lekarz powinien napisać na recepcie wyraźnie DAWKĘ (DS) czyli np. 30
    tabl/10mg Farmaceuta nie może sprzedać więcej leku niż jest to podane na
    recepcie, chyba że chodzi o lek dopuszczony do wolnego obrotu bez recept.
    Zapisanie samego leku jako 1 szt lub 1 opk bez DS (Da signa) oznacza
    standardowe opakowanie w jakim ten lek występuje.

    Podstawa: "Receptura" i "farmakopea" (dokładnie nie pamiętam tytułów)
    A jednak na coś się to wkuwanie farmakologii przydało ;-)
    --
    pozdrawiam;
    Michał Kwiatkowski

  • 6. Data: 2003-04-16 10:24:55
    Od: "Phil O'Dendron" <f...@i...pl>

    On 16.04.2003 10:39 Michal Kwiatkowski wrote in

    > Podstawa: "Receptura" i "farmakopea" (dokladnie nie pamietam
    > tytulow)

    To nie sa akty prawne. Takim natomiast jest Rozporzadzenie Ministra
    Zdrowia w sprawie recept lekarskich z 18.05.2001 (DzU. Nr51,poz.535)

    Fragment rozporzadzenia mowi:

    par. 19.
    1. Refundowane leki i materiały medyczne wydaje sie:
    1) w pelnych opakowaniach, z zastrzezeniem ust.2,
    2) w ilosci maksymalnie zblizonej, jednak nie mniejszej niz ilosc
    okreslona przez osobe wystawiajaca recepte, z zastrzezeniem ust.3 i
    4.

    2. Jezeli nie przyczyni sie to do zmiany gwarantowanej przez
    producenta jakosci leku, a pacjent otrzyma lek w odpowiednio
    oznakowanym opakowaniu wlasnym apteki okreslonym w odrebnych
    przepisach, osoba wydajaca antybiotyk lub lek przepisany w
    postaciach parenteralnych dzieli ilosc leku zawarta w opakowaniu, by
    maksymalnie zblizyc ja do ilosci okreslonej przez osobe wystawiajaca
    recepte; dzieleniu nie podlegaja opakowania bezposrednie.

    3. Jezeli na recepcie nie podano sposobu dawkowania lub jest on
    nieczytelny, wydaje sie lek w ilosci nie wiekszej niz dwa
    najmniejsze opakowania okreslone: 1) w wykazach refundowanych lekow
    i materialow medycznych - w przypadku lekow lub materialow
    medycznych wymienionych w tych wykazach, 2) w urzedowym wykazie
    srodkow farmaceutycznych i materialow medycznych dopuszczonych do
    obrotu w kraju - w przypadku lekow lub materialow medycznych nie
    wymienionych w wykazach, o których mowa w pkt 1.

    4. Jezeli na recepcie podano sposob dawkowania, a ilosc leku
    wydanego zgodnie z ust.1 i 2 przekraczalaby ilosc leku przeznaczona
    na trzymiesieczna kuracje, lek wydaje sie w ilosci maksymalnie
    zblizonej, jednak mniejszej niz ilosc okreslona na recepcie, chyba
    ze nalezy wydac jedno najmniejsze opakowanie leku okreslone w
    wykazach, o ktorych mowa w ust.3.

    Czyli w skrocie - leki wydaje sie w pelnych opakowaniach handlowych
    (przy czym ilosc leku nie moze byc mniejsza od przepisanej przez
    lekarza), wyjatkiem sa antybiotyki i leki do podawania pozajelitowego.

    --
    Pozdrowienia
    [-] Phil O'Dendron