    From: "Katarzyna" <v...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: czy można podać prywatną wyższą szkołę do sądu ?
    Date: 16 Nov 2003 10:11:14 +0100

    witam,

    Mam wielką prośbę do prawników. Czy mam jakieś szanse, aby odzyskać pieniądze
    od Prywatnej Uczelni Wyższej na drodze sądowej.

    We wrześniu zaczęłam studia, ale dopiero dwa tygodnie temu poszłam odebrać
    indeks. no i okazało się, że mam zdawać dodatkowych 8 egzaminów, celem
    wyrównania programu. Nie podpisałam tego.
    Tak się tylko składa, że rok temu ukończyłam w tej samej szkole licencjat.
    Podczas podpisywania umowy nie poinformowano mnie ani słowem o takiej
    możliwości. Owszem, w umowie jest zapis, o konieczności wyrównania różnic
    programowych - ale wytłuszczonym drukiem napisano, że dotyczy to uczniów
    kontynuujących naukę po innych szkołach.
    Zapłaciłam 350zł wpisowego i 2200 czesnego.
    Napisałam podanie do kanclerza szkoły o zwrot pieniędzy, uzasadniając to tym,
    że nie poinformowano mnie o takich praktykach,[a nie mam czasu ani ochoty
    zdawać tych 8 dodatkowych egzaminów (na pierwszym semestrze i tak mam ich 8)
    długo pracuję, mam małe dziecko i nie mam ochoty na dodatkowe zaliczenia.]
    Szkoła odpisała, że nie ma podstaw prawnych do zwrotu pieniędzy.
    chcę ich podać do sądu o zwrot pieniędzy i odsetek. To jest też ostatni rok na
    odliczenie wydatków na naukę od podatku i stracę to odliczenie, bo kolejne
    studia będę mogła podjąć dopiero w przyszłym roku. Jest to też niekorzystne
    dla mojej kariery zawodowej, bo o rok odsuwa mi uzyskanie tytułu mgr, ale nie
    chcę w żadnym wypadku kontynuować nauki w tej właśnie szkole.

    Jakie są koszty postępowania sądowego, jakie koszty adwokata i jak go znaleźć?
    Czy to w ogóle da się załatwić na takiej drodze?
    z góry bardzo dziękuję za odpowiedź,
    pozdrawiam,
    Katarzyna