  • 1. Data: 2003-10-08 16:11:06
    Temat: czy moge zarejestrowac sie jako bezrobotna i pracowac na umowe o dzielo
    Od: "herst" <k...@w...pl>

    Witam

    Czy moge sobie dorobic np. pracujac na umowe o dzielo i byc jednoczesnie
    zarejestrowana w urzedzie pracy jako bezrobotna?

    podrawiam

  • 2. Data: 2003-10-08 16:36:59
    Od: n...@s...strefa.pl (SDD)

    > Czy moge sobie dorobic np. pracujac na umowe o dzielo i byc jednoczesnie
    > zarejestrowana w urzedzie pracy jako bezrobotna?

    Nie, skoro sobie cos doROBISZ - to znaczy, ze nie jestes BEZROBOTNA.

    --
    Zaloz prywatne forum:
    http://forum.onet.pl

  • 3. Data: 2003-10-11 15:15:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 8 Oct 2003, SDD wrote:
> [...]
    >+
    >+ Nie, skoro sobie cos doROBISZ - to znaczy, ze nie jestes BEZROBOTNA.

    Właśnie tak patrzę po różnych komentarzach i mi się suma
    kontrolna ;) nie zgadza. Dajmy na to tu:
    http://www.praca.lukow.pl/informacjeb.php?IdI=17
    ...lub tu:
    http://www.apraca.pl/kaza/abc_bezrobotnego.htm
    ...mamy:
    +++++++
    Status osoby bezrobotnej może otrzymać tylko osoba która:

    * nie jest zatrudniona, [...]
    [...nie mam pytań...]
    * nie wykonuje innej pracy zarobkowej na podstawie umowy
    agencyjnej, zlecenia, o dzieło,
    [...hm...to patrzymy dalej...]
    [...tu kilkanascie innych wyłączeń...]
    * nie uzyskuje miesięcznie (z innego tytułu niż praca) dochodu
    w wysokoœci przekraczajšcej połowę najniższego wynagrodzenia,
    -------

    To ja się pytam *jak* uzyskuje ten dochód ?
    Kradnie ?
    Na zdrowy rozum wydawałoby się że "dorywcze" umowy o małej
    wartości (do 400zł) by się kwalifikowały. Ale nie wiem :(
    (a nie będę szukał, bo idę spać !)
    Może jest tak że wolno "dorabiać" *po* uzyskaniu statusu
    bezrobotnego ?
    Zajrzałem do ustawy (w PUP Zabrze leży) - dosłownie tam jest
    "nie wykonującą innej pracy zarobkowej".

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2003-10-11 23:40:00
    Od: "Oberfeldkurat" <o...@u...gazeta.pl>

    | To ja się pytam *jak* uzyskuje ten dochód ?
    | Kradnie ?

    Na ten przykład:
    a) z dzierżawy nieruchomości,
    b) odsetki od lokat,
    c) z giełdy
    i co tam jeszcze można wymyślić, kradzież tyż ;-).

    Andrzej K.