  • 1. Data: 2004-01-09 18:06:25
    Temat: czy mąz moze zabrać zonie samochód?
    Od: "PawełH" <p...@g...pl.nospam>

    mam nastepujący problem i prośbę o pomoc.
    znajoma- mezatka rozstała się z mezem. Jest zalamana, bo jej małzeństwo trwa
    od niespelna roku, a juz musi powoli szykować pozew.
    mąż, ktory najpierw ustnie obiecał zostawić jej samochód w ramach podzialu
    majatku(brak swiadkow), teraz miedzy wierszami ja straszy, ze przyjedzie z
    policją i jej go zabierze. Samochód ten został kupiony w trakcie malzenstwa
    na nazwisko męza, a w tej chwili uzytkuje go zona( ma dowod rejestr oraz
    kluczyki). oczywiscie od momentu wyprowadzki parkuje koło swojego domu.
    problem jest o tyle ciezki, ze ten samochod jest niezbedny dziewczynie do
    pracy.

    czy mąż moze wezwac policje, zazadac zwrotu tego samochodu i odebrac go
    swojej aktualnej zonie?
    kto w lublinie zajmuje sie takimi sprawami rozwodowymi i generalnie prawem
    majatkowym?
    prosze o pomoc

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-01-09 20:51:34
    Temat: Re: czy mąz moze zabrać zonie samochód?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "PawełH" <p...@g...pl.nospam> napisał w wiadomości

    Mąż może przyjechać po samochód, ale z komornikiem, a nie z Policją.
    Policja tu nie ma nic do rzeczy moim zdaniem. A komornik musi mieć tytuł
    wykonawczy. Istnieje coś takiego jak ochrona posiadania. A zatem nawet
    właściciel samochodu nie ma prawa go kraść innej osobie, a to byłaby
    kradzież.

  • 3. Data: 2004-01-09 21:37:43
    Od: Marek Strzelecki <m...@a...w.pl>

    PawełH wrote:

    > Samochód ten został kupiony w trakcie malzenstwa
    > na nazwisko męza

    Nie ma znaczenia, na czyje nazwisko został zarejestrowany samochód.
    Jeśli został nabyty w czasie trwania małżeństwa, które miało wspólnotę
    majątkową, to samochód jest wspólnym majątkiem małżonków. Chyba, że
    został kupiony przez męża za jego odrębny majątek (wygrana w totka,
    spadek). Za 100% prawdziwość ostatniego zdania nie ręczę głową, za
    pierwsze tak.

    --
    www.franek.strzelecki.prv.pl

  • 4. Data: 2004-01-10 10:47:13
    Od: "xmarcel" <x...@b...gazeta.pl>

    Użytkownik "Marek Strzelecki" <m...@a...w.pl> napisał w
    wiadomości news:btn6v2$fpb$1@topaz.icpnet.pl...
    . Chyba, że
    > został kupiony przez męża za jego odrębny majątek (wygrana w totka,

    a czy czasem wygrana w totka (lub innym konkursie, grze) niejest wliczana do
    majatku wspolnego?

    pozdro