  • 1. Data: 2005-12-12 11:44:05
    Temat: czy ma prawo mnie wyzucic z mieszkania bez wypowiedzenia??
    Od: "ania" <a...@v...pl>

    mam pytanie
    wynajmuje mieszkanie ,umowa jest sporzadzona na czas oznaczony, i jest zapis ze
    wynajmujacy moze mi wypowiedziec umowe na koniec miesiaca kalendazowego jesli np
    zalegam za caly pelny okres rozliczeniowy
    mam niestety wlasnie taka sytuacje ( 05.12. minal pelny miesiac ), tlumacze
    wlascicielowi ze zaplace w polowie mies zaleglosc i bierzace oplaty z
    wyprzedzeniem ale on mnie straszy ze przyjdzie w tygodniu z policja i wymieni zamki,
    moje pytanie jest takie ;czy ma do tego prawo? , czy nie powinnam najpierw
    dostac wezwania do zaplaty?, i wypowiedzenia?, jakie jest wypowiedzenie wg
    kodeksu cywilnego, ustaw o ochr lok. itd.?
    czy on moze mnie poprostu wyzucic na bruk z dzieckiem z dnia na dzien ??
    pomozcie prosze

    ania

  • 2. Data: 2005-12-12 16:05:24
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    Użytkownik "ania" <a...@v...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > kodeksu cywilnego, ustaw o ochr lok. itd.?
    > czy on moze mnie poprostu wyzucic na bruk z dzieckiem z dnia na dzien ??

    To niech przyjdzie z Policja, ty Policji pokazesz swoja umowe najmu i
    powiesz ze tu mieszka. A jego tak naprawde nawet nie musisz wpuscic do
    mieszkania, a jesli bedzie chcial wejsc sila to ty masz prawo wezwac
    Policje.

    Tak na dobra sprawe to on sila nie ma prawa Cie wyrzucic, jesli sie nie
    bedziesz chciala wyprowadzic, nawet wtedy kiedy da Ci wypowiedzenie to
    pozostaje jedynie sad.

    Takie mamy obecnie prawo

    Jacek

  • 3. Data: 2005-12-12 17:25:33
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    ania wrote:
    > moje pytanie jest takie ;czy ma do tego prawo?
    nie

    > czy nie powinnam najpierw
    > dostac wezwania do zaplaty?
    nie.
    może zgodnie z umową wypowiedzieć ci umową najmu i tyle.

    > i wypowiedzenia?,
    przede wszystkim.

    > czy on moze mnie poprostu wyzucic na bruk z dzieckiem z dnia na dzien ??

    Nie.

  • 4. Data: 2005-12-12 20:43:15
    Od: właściciel<m...@o...pl>

    No niestety moze i to jak najbardziej. Sam miałem taką sytuację, kiedy osoba
    również z dzieckiem wynajmująca ode mnie mieszkanie zalegała mi z pieniędzmi i
    zwodziła ponad dwa miesiące. Przyszedłem z policją i agencją ochrony i w ich
    obecności kazałem spakować manatki. Jeżeli nie jesteś zameldowana, to nie masz
    żadnych praw do tego lokalu, a własciciel może zrobić co mu się podoba. Niby
    dlaczego ma ktoś ma siedzieć w jego mieszkaniu. Umowa najmu nie ma tu nic do
    rzeczy, lepiej zapłać bo nie zdziwiłbym się jakby wkurwiony własciciel wywaliłby Cię
    w try miga. Tacy niepłacący wynajmujący to najgorsza zmora właścicieli mieszkań.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 8. Data: 2005-12-12 22:04:01
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    właściciel wrote:
> [...]
    > zwodziła ponad dwa miesiące. Przyszedłem z policją i agencją ochrony i w ich

    Zatem złamałeś prawo i oni również. Nie chcę Cię martwić, ale świadomość
    prawna wśród policjantów rośnie. Następnym razem może Ci się nie udać.
    Eksmisji może dokonać komornik, na podstawie wyroku sądowego.

    > Jeżeli nie jesteś zameldowana, to nie masz
    > żadnych praw do tego lokalu, a własciciel może zrobić co mu się podoba.

    Bzdura. To nie meldunek daje prawo do lokalu.

    > Niby
    > dlaczego ma ktoś ma siedzieć w jego mieszkaniu.

    Odpowiedź brzmi - bo takie są przepisy.
    Przepisy głupie, niesprawiedliwe i wymagające pilnej wymiany.
    Dodałabym jeszcze - niekonstytucyjne i nie szanujące prawa własności.

    --
    MArta
    m...@N...pl

  • 9. Data: 2005-12-12 22:09:28
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    ania wrote:

> [...]
    zamki,

    > czy on moze mnie poprostu wyzucic na bruk z dzieckiem z dnia na dzien ??

    Nie, nie może.
    Nie może Ci nawet wypowiedzieć wcześniej umowy, z powodu zaległości
    płatniczych, jeżeli nie zalegasz za 3 pełne okresy rozliczeniowe, a
    jedynie za 1. Zapis w umowie sprzeczny z ustawą o ochronie praw
    lokatorów jest nieważny.

  • 10. Data: 2005-12-12 22:46:38
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    właściciel napisał(a):
> [...]
    > rzeczy, lepiej zapłać bo nie zdziwiłbym się jakby wkurwiony własciciel wywaliłby

    Po czym przegrał sprawę o naruszenie posiadania.

    KG