  • 1. Data: 2005-12-12 10:43:31
    Temat: Do kiedy moga wziac do Wojska??
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    Witam

    Mojego znajomego chca wziac do wojska, dostal juz wezwanie do stawienia sie.

    Teraz mam kilka pytan. W tym roku skonczyl on 24 lata i rok kalendarzowy
    powoli zbliza sie do konca.

    Zgodnie z tym co znalazlem na stronie: http://www.wp.mil.pl/start.php a
    dokladnie art. 32
    7. Obowiązek stawienia się do poboru trwa do końca roku kalendarzowego, w
    którym poborowy kończy dwadzieścia cztery lata życia.

    Rozumiem ze z koncem tego roku mija w tym wypadku obowiazek odbycia
    zasadniczej sluzby wojskowej i chlopak zostaje przeniesiony do rezerwy??

    Do tej pory bylem przkeonany ze do wojska moga wziac do konca roku
    kalendarzowego w ktorym ukonczylo sie 28 lat, a z tym co tam wyczytalem to
    nie do konca tak jest.

    Wiec jak to jest naprawde?? Czy cos w tej kwesti sie ostatnio zmienilo??

    Jacek

  • 2. Data: 2005-12-12 23:31:01
    Temat: Re: Do kiedy moga wziac do Wojska??
    Od: "Piotrek" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > nie do konca tak jest.
    >
    > Wiec jak to jest naprawde?? Czy cos w tej kwesti sie ostatnio zmienilo??

    Ostatnio zniesiono górną granicę wieku poborowego.