  • 1. Data: 2005-12-12 11:13:39
    Temat: Opłaty notarialne
    Od: Jackoski <n...@e...info>

    Witam
    chciałbym zasięgną porady zwiazanej ze zmianami przepisów odnośnie ksiąg
    wieczystych. Ostatnio w telewizju było głośno o tym ze od 2 marca
    ulegaja zmianie stawki za wpis do ksiąg wieczystych nieruchomości.

    Chciałbym się dowiedzieć czy opłaca mi sie poczekac.
    Żona ma otrzymać jako darowizne działke budowlana o powierzchni 32 ary.
    Jakie w zwiazku z tym sa opłaty (rodzaje opłat i ewentualnie widełki bo
    wiem ze w kazdym rejonie moga być inne). Czy opłaca mi się poczkać do
    marca aby nie płacic za dużo.

    Jak radzilibyscie przeprowadzić ta operacje aby jak najmniej zapłacić.
    Może zamiast darowizny bedzie bardziej sie opłacało 'kupić' od teśców tą
    działke ?
    Oboje z żona mamy wspólnote majatkową gdyby to miało znaczenie :)

    Pozdrawiam
    J.Jackowski

  • 2. Data: 2005-12-12 11:19:19
    Temat: Re: Opłaty notarialne
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    Użytkownik "Jackoski" <n...@e...info> napisał w wiadomości

    [cut]

    Chyba można darowizne dokonać teraz, a ze wpisem poczekać do marca.

  • 3. Data: 2005-12-12 13:45:57
    Od: " b" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Heming <heming@wytnij_to.gazeta.pl> napisał(a):

    > Chyba można darowizne dokonać teraz, a ze wpisem poczekać do marca.

    Nie, bo notariusz pobiera opłatę za wpis w akcie.
    A czy opłaca się poczekać, to zależy li tylko od wartości nieruchomości.

    b.

  • 4. Data: 2005-12-12 15:58:30
    Od: Jackoski <n...@e...info>

    b napisał(a):

    > Nie, bo notariusz pobiera opłatę za wpis w akcie.
    > A czy opłaca się poczekać, to zależy li tylko od wartości nieruchomości.
    >
    > b.

    No to jest pytanie jak to notariusz wyceni :)
    Jednak wydaje się mi że nawet jakby wycenił po 2 tys za ar to wyjdzie 64
    tyś. a obawaim się ze moze policzyc nawet do 4 tyś. Co prawda jest to
    działka bez gazu i dojazd trzeba robic ale nie wiem czy to interesuje
    notariusza (i skarbowke) przy wycenie wartosci nieruchomości.

    Pozdrawaim
    J.Jackowski

  • 5. Data: 2005-12-12 21:50:02
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

> [...]
    > działka bez gazu i dojazd trzeba robic ale nie wiem czy to interesuje
    > notariusza (i skarbowke) przy wycenie wartosci nieruchomości.

    interesuje... jezeli skarbowa sie czepia ,ze wartosc zanizona to za zwyczaj
    argumenty w stylu "bez drogi, pradu, teren podmokly/ przemawiaja..
    oczywiscie za papieren