  • 1. Data: 2003-07-22 12:29:55
    Temat: czy lokator moze sie zameldowac
    Od: "Trybik" <m...@N...gazeta.pl>

    Witam serdecznie,

    czy to prawda, ze wynajmujac komus pokoj lub mieszkanie wynajmujacy lokator
    moze sie w nim zameldowac bez wiedzy i zgody wlasciciela mieszkania.
    Wystarczy, ze uda sie do wydzialu meldunkowego i udowodni ze tam mieszka.
    Wiadomo, ze u nas wszystko mozliwe wiec moze cos w tym jest.
    Czy sa na to jakies przepisy prawne?

    Dzieki za informacje - Trybik

  • 2. Data: 2003-07-22 13:00:56
    Temat: Re: czy lokator moze sie zameldowac
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Tak. Od wiosny tamtego roku, gdy Trybunał Konstytucyjny uchylił przepis
    nakazujący uzyskanie zgody właściciela lokalu na zameldowanie.

  • 3. Data: 2003-07-22 13:13:31
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Trybik napisał:
> [...]
    > Wystarczy, ze uda sie do wydzialu meldunkowego i udowodni ze tam mieszka.
    > Wiadomo, ze u nas wszystko mozliwe wiec moze cos w tym jest.

    Lokator ma *obowiązek* sie zamledować a właściciwe powienien sie o to
    zatroszczyć właściciel mieszkania.
    Obowiązek meldunkowy caly czas obowiązuje. Sa nawet kary za
    niemeldowanie lokatorów.

    Inna sprawa że urzędy nie chcą meldowac bez zgody wlaściciela, co jest
    jak by nie było, niezgodne z prawem.

    Był nawet wyrok SN niedawo w tej sprawie.
    Wynikało z niego że meldunek to tylko powiadomienie urzęd gdzie dana
    osoba przebywa/deklaruje że przebywa i zgoda wlaściciela nie jest
    potrzebna a z drugiej strony meldunek to nie prawo do lokalu.

    Ale prawo sobie, urzedy sobie a obywatele i tak prawa nie znają więc
    jest balagan.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2003-07-23 00:00:01
    Od: Kaja <k...@b...op.pl>

    Tak się złożyło,że Tue, 22 Jul 2003 15:00:56 +0200 *Robert Tomasik*
    <bfjfau$4jn$3@inews.gazeta.pl> napisał-a:

    > Tak. Od wiosny tamtego roku, gdy Trybunał Konstytucyjny uchylił przepis
    > nakazujący uzyskanie zgody właściciela lokalu na zameldowanie.

    Podobno tylko na 2 miesiące,

    --
    Z pozdrowieniami,
    Kaja

  • 5. Data: 2003-07-23 06:44:33
    Od: "Trybik" <m...@N...gazeta.pl>

    Czy w takim razie gdyby ktoś taki mi się zameldował moge miec problem z jego
    pozbyciem się, czy może zameldować się na stałe?

  • 6. Data: 2003-07-23 06:59:06
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Trybik" <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Czy w takim razie gdyby ktoś taki mi się zameldował moge miec problem z
    jego
    > pozbyciem się, czy może zameldować się na stałe?

    I to jest właśnie to, co w tej ustawie jest niedopracowane.
    Wymeldować, też musiałby się sam.
    Jak się nie wymelduje pozostaje ci droga administracyjna, z udowodnieniem,
    że już tu nie mieszka.

  • 7. Data: 2003-07-23 08:12:57
    Od: wku <n...@p...fm>

    In article <1...@u...adres.e-maill>,
    k...@b...op.pl says...

    > Podobno tylko na 2 miesiące,

    Nie. Trybunal stwierdzil, ze nie jest konieczne przedstawienie
    potwierdzenia, ze osoba, ktora zamierza zameldowac sie w lokalu na pobyt
    staly lub czasowy dluzszy niz 2 miesiace posiada uprawnienia do
    przebywania w tym lokalu.

  • 8. Data: 2003-07-23 09:17:29
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "poilkj" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Wymeldować, też musiałby się sam.
    > Jak się nie wymelduje pozostaje ci droga administracyjna, z udowodnieniem,

    Lecz przeciez "meldunek" nie "uawadnia, ze mieszka".

    Naprawde nie wiem o co wam chodzi z tymi "meldunkami"...

    Boguslaw

  • 9. Data: 2003-07-23 09:38:22
    Od: wku <n...@p...fm>

    In article <bfljk1$7oa$1@galaxy.uci.agh.edu.pl>, adres-
    b...@u...agh.edu.pl says...

    > Lecz przeciez "meldunek" nie "uawadnia, ze mieszka".
    >
    > Naprawde nie wiem o co wam chodzi z tymi "meldunkami"...

    Chodzi glownie o to, ze niektore urzedy kaza przychodzic z wlascicielami
    mieszkan, aby sie zameldowac. A nie zawsze jest taka mozliwosc, bo
    wlasciciel jest czasami za granica.

  • 10. Data: 2003-07-23 09:58:33
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "wku" <n...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Chodzi glownie o to, ze niektore urzedy kaza przychodzic z wlascicielami
    > mieszkan, aby sie zameldowac. A nie zawsze jest taka mozliwosc, bo

    No przeciez jest obowiazkiem zameldowac sie, gdy sie mieszka.....

    Boguslaw