  • 1. Data: 2003-07-22 12:31:44
    Temat: Dziecko wyjezdza do ojca uczyc sie...
    Od: DoKriss <d...@b...com>

    Witam,
    Jak to najlepiej rozegrac:
    Rozwiodlam sie z mezem. Byly malzonek placil mi alimenty na syna.
    Obecnie 17-letni syn wyjezdza sie uczyc w miescie w ktorym przebywa
    Ojciec.
    Syn bedzie mieszkal w Internacie. Byly maz chce alimentow. Jjak to
    rozwiazac
    zeby nie placic alimentow ale dokonywac np wspolnie oplac za nauke i
    pobyt
    w innym miescie syna?. Czy syn musi byc pod opieka meza?

    D.

  • 2. Data: 2003-07-22 13:36:13
    Temat: Odp: Dziecko wyjezdza do ojca uczyc sie...
    Od: "Sandra" <S...@w...pl>

    Użytkownik DoKriss <d...@b...com> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@b...com...
    > Witam,
    > Jak to najlepiej rozegrac:
    > Rozwiodlam sie z mezem. Byly malzonek placil mi alimenty na syna.

    a nie sadze by ten obowiazek wygasl

    > Obecnie 17-letni syn wyjezdza sie uczyc w miescie w ktorym przebywa
    > Ojciec.

    i co to ma do rzeczy ?

    > Syn bedzie mieszkal w Internacie. Byly maz chce alimentow.

    na jakiej podstawie?

    Jjak to
    > rozwiazac
    > zeby nie placic alimentow ale dokonywac np wspolnie oplac za nauke i
    > pobyt
    > w innym miescie syna?.

    to nie zmienia sytuacji ,ze poki jest pod twoja opieka alimenty przekazywane
    sa do Twoich rak

    Czy syn musi byc pod opieka meza?

    tak a przebywanie w internacie nie uchyla obowiazku alimentacyjnego i
    powierzonej wladzy

    Sandra

  • 3. Data: 2003-07-22 13:59:24
    Temat: Re: Odp: Dziecko wyjezdza do ojca uczyc sie...
    Od: DoKriss <d...@b...com>

    > A na jakiej podstawie byly maz moglby sie domagac uchylenia obowiazku
    > alimentacyjnego? Czy potrzebna bylaby do tego zgoda syna?

    D.

  • 4. Data: 2003-07-22 22:57:05
    Temat: Odp: Odp: Dziecko wyjezdza do ojca uczyc sie...
    Od: "Sandra" <S...@w...pl>

    Użytkownik DoKriss <d...@b...com> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@b...com...

    art.138 k.r.o

    Czy potrzebna bylaby do tego zgoda syna?

    alimentów nie mozna sie zrzec mozna ich nie egzekwowac

    Sandra

  • 5. Data: 2003-07-23 08:25:58
    Temat: Re: Odp: Odp: Dziecko wyjezdza do ojca uczyc sie...
    Od: DoKriss <d...@b...com>

    Dziekuje!

  • 6. Data: 2003-07-24 07:17:20
    Od: "Tomasz Stawarz" <t...@o...pl>

    Czegos nie rozumiem:
    Sandra twierdzi ze dziecko mieszka z ojcem i ojciec zapewnia
    mu wszystkie niezbedne dobra (jedzenie, ubranie, milosc)
    a pomimo tego ma placic alimenty matce ?
    Jakas freudowska pomylka ?

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 7. Data: 2003-07-24 09:36:20
    Temat: Odp: Odp: Odp: Dziecko wyjezdza do ojca uczyc sie...
    Od: "Sandra" <S...@w...pl>

    Użytkownik Tomasz Stawarz <t...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bfo18a$itn$...@n...news.tpi.pl...
> [...]
    > mu wszystkie niezbedne dobra (jedzenie, ubranie, milosc)
    > a pomimo tego ma placic alimenty matce ?

    dziecko wyjeżdza sie uczyć w mieście gdzie przebywa ojciec hm chyba dobrze
    przeczytalam ???

    Sandra

  • 8. Data: 2003-07-24 09:37:20
    Od: "Sandra" <S...@w...pl>

    Użytkownik Tomasz Stawarz <t...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bfo18a$itn$...@n...news.tpi.pl...
    > Sandra twierdzi
    ????? gdzie?

    Sandra

  • 9. Data: 2003-07-24 09:48:11
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "Sandra" <S...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik Tomasz Stawarz <t...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    > napisał:bfo18a$itn$...@n...news.tpi.pl...
    >
    > dziecko wyjeżdza sie uczyć w mieście gdzie przebywa ojciec

    Oooo.. ja tomalem "lustrzanie..."
    dziecko ktorgo bylem jedynym opiekunem prawnym
    wyjechalo sie uczyc do miasta i zamieszkalo u mamy...

    Boguslaw

  • 10. Data: 2003-07-24 09:50:56
    Od: "Sandra" <S...@w...pl>

    Użytkownik Boguslaw Szostak <a...@u...agh.edu.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:bfo9ph$t0q$...@g...uci.agh.edu.pl...

    > dziecko ktorgo bylem jedynym opiekunem prawnym
    > wyjechalo sie uczyc do miasta i zamieszkalo u mamy...

    to jest inna sytuacja w opisywanym przypadku dziecko wyjechalo do tej
    miejscowosci i zam. w internacie ...natomiast w powyzszym przypadku nalezy
    zwrocic sie do sadu o zmiane orzeczenia jezeli rodzice nie postrafią
    rozstrzygac spraw miedzy soba ... pozostaje sąd

    Sandra