  • 1. Data: 2002-03-14 09:56:32
    Temat: czy ktos mi w koncu pomoze?
    Od: "Grzegorz G." <s...@w...pl>

    Prosze pomozcie w tej sprawie:
    Pewna firma wystawila mi fakture za
    program do pelnej ksiegowosci. Ow program jest juz zainstalowany w mojej
    firmie a na wystawionej fakturze w nazwie artykulu widnieje: "Program
    komputerowy **** ". \
    Czy mam prawo (a jesli tak to z jakiego paragrafu)
    domagac sie wersji instalacyjenej, bo jak twiedzi ta firma nie chca ich
    rozdawac, gdyz moglbym program dowolnie kopiowac. Dodam, ze nie ma zadnych
    dodatkowych umow.
    Bede wdzieczny za rzeczowe odpowiedzi.
    ______________________
    Grzegorz G.

  • 2. Data: 2002-03-14 22:23:30
    Temat: Re: czy ktos mi w koncu pomoze?
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Thu, 14 Mar 2002, Grzegorz G. wrote:

    > Czy mam prawo (a jesli tak to z jakiego paragrafu)

    Chyba artykułu?

    > domagac sie wersji instalacyjenej, bo jak twiedzi ta firma nie chca ich
    > rozdawac, gdyz moglbym program dowolnie kopiowac. Dodam, ze nie ma zadnych
    > dodatkowych umow.

    Nie służy ci prawo do wersji instalacyjnej, a jedynie do kopii zapasowej.
    Czy ta kopia ma być wersją instalacyjną czy zrzutem dysku po
    zainstalowaniu programu, doktryna różnie się wypowiada. Jeśli więc program
    daje się zbackupować i odtworzyć w razie padu dysku (bez wpisów w
    rejestrze Windows itp.), to IMO spełnia warunek bycia kopią.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)