  • 1. Data: 2002-03-14 01:13:13
    Temat: Rozwód inaczej czyli jak wycofać
    Od: "Marek W." <m...@t...pl>

    Moja żona po długich namowach i staraniach zgodziła się na wycofanie sprawy
    rozwodowej i podjęcie próby bycia razem. W związku z tym pytanie.
    Jesteśmy już po nieudanej pojednawczej (ona wtedy nie chciała zgody, ja nie
    chciałem rozwodowej), minęło kilka miesięcy lada moment miała być pierwsza
    rozwodowa i..
    Jak wygląda to teraz? Czy wystarcza złożenie pisma w sądzie z deklaracją o
    rezygnacji, ew. jak miałoby ono wyglądać, czy trzeba czekać na sprawe i
    wtedy dopiero deklaracja??
    Oczekuje na szybką pomoc .
    Pozdrawiam
    Marek

  • 2. Data: 2002-03-14 10:32:15
    Temat: RE: Rozwód inaczej czyli jak wycofać
    Od: j...@p...onet.pl (Jarek)

[...]
    <:>rezygnacji, ew. jak miałoby ono wyglądać, czy trzeba czekać na sprawę i
    <:>wtedy dopiero deklaracja??
    <:>Oczekuje na szybką pomoc .
    <:>Pozdrawiam
    <:>Marek
    <:>
    <:>
    <:>
    <:>

    Wystarczy cofnąć pisemnie powództwo, może też złożyć ustne oświadczenie na
    kolejnej rozprawie.
    [JJ]

    --

    Określ Swoje potrzeby - my znajdziemy ofertę za Ciebie!
    [ http://oferty.onet.pl ]

  • 3. Data: 2002-03-19 23:37:07
    Temat: jak odzyskać kasę z sądu
    Od: m...@w...pl (marko)

    Witam,

    złożyłem kiedyś sprawę do sądu przeciw firmie i wplaciłem kasę - jako opłatę
    sądową jakieś 3000 pln
    potem dogadałem sie z firmą i wycofałem pozew
    firma gdzieś sie wyprowadziła, zniknęła -wszystko jedno
    a ja zwróciłem sie do sądu o zwrot kasy
    sąd napisał mi że musi dostać potwierdzenie przyjęcia przez tą firmę pisma o
    wycofaniu pozwu i dopiero wtedy odadzą kasę
    firmy nie ma i czekam już rok na kasę - co mam zrobić
    czy tylko Strasburg?
    prosze o info
    marko

  • 4. Data: 2002-03-20 00:40:41
    Temat: Re: jak odzyskać kasę z sądu
    Od: "Sandra" <d...@w...pl.pl.invalid>

    Przejść się na spacerek do sądu , do właściwego sekretariatu ,poprosić akta
    / jednak wcześniej poczytać na temat prawidłowo doręczonej korespondencji
    sądowej stronom i jakie to rodzi skutki w danej sprawie /. Bo Twoja skarga w
    świetle prawa może być nieuzasadniona.
    Ale gdy sie okaże ,że jest usadniona to : niekiedy tak bywa ,że nie
    otrzymamy odp. na skargę ,powinniśmy wtedy złożyć zażalenie na
    niezałatwienie skargi w terminie .Jeżeli po 30 dniach od złożenia skargi
    ,albo od nadania nadania jej listem poleconym , nie otrzymamy odpowiedzi,to
    składamy zażalenie na niezałatwienie skargi w terminie. Zażalenie kierujemy
    do organu wyższego stopnia / chyba to zrobiłeś jak sie nie myle ?/.
    A tu następuje taka czynność . Organ wyższego stopnia wzywa dany sąd o
    nadesłanie akt sprawy celem rozstrzygnięcia zasadności złożonego zażalenia
    . Tak ,że wnioskuje z tego co napisałeś ,że twoja skarga jest bezzasadna .
    Sąd ma obowiązek dokonać skutecznego doręczenia cof. pozwu stronie
    przeciwnej lub w innych okolicznościach pozostawić taką korespondencję w
    aktach ze skutkiem doręczenia .
    Poczytaj sobie o prawidłowych doręczeniach . Sandra

  • 5. Data: 2002-03-20 10:46:01
    Temat: Odp: jak odzyskać kasę z sądu
    Od: "Mateusz Dr praca" <n...@w...pl>

    Użytkownik Sandra <d...@w...pl.pl.invalid> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:a78leu$8c5$...@n...bsi.net.pl...
> [...]
    kierujemy
    > do organu wyższego stopnia / chyba to zrobiłeś jak sie nie myle ?/.

    Nie mylisz terminologicznie kpa z kpc?

    pozdr mateusz

  • 6. Data: 2002-03-20 11:23:41
    Od: m...@w...pl (marko)

    przeciwnej lub w innych okolicznościach pozostawić taką korespondencję w
    > aktach ze skutkiem doręczenia .
    > Poczytaj sobie o prawidłowych doręczeniach . Sandra

    dzieki za info, ale
    > no dobrze - czyli jak nie można znaleźć tej firmy to jakie jest wyjście -
    nie dostanę swoich pieniedzy nigdy?
    co to znaczy - pozostawić w aktach ze skutkiem doręczenia
    do nikogo jeszcze skargi nie składałem
    marko

  • 7. Data: 2002-03-20 16:28:34
    Od: "Sandra" <d...@w...pl.pl.invalid>

    A więc w kpa za skuteczne doręczenie będziemy uważali gdy wysłane pismo
    spełni warunki art. 44 kpa i z odp. adnotacjami zostanie zwrócone sądowi ,
    który włączy to do akt sprawy i to będzie własnie skutecznie doręczona
    korespondencja .
    W odn . do kpc art. 139 par.3 i 4 i dokona prawidlowego doręczenia
    a gdy nie zostanie ustalone miejsce pobytu strony przeciwnej ustanowi
    kuratora dla nieznanego z miejsca pobytu i jemu doręczy pisma i zarzadzi
    ogłoszenie na tablicy ogłoszeń postanowienia ,jest jeszcze możliwość taka
    ,że kuratorem może być bliska osoba strony przeciwnej , która może wyrazić
    zgodę na występowanie w tej sprawie broniąc jej interesów . Fakt Mateuszu
    podlega to kpc hmm chciałabym mieć takiego egzaminatora :-) byłabym wtedy
    super :-) no ale to nie zmienia faktu ,że marko powinien udać się do sądu i
    się o tym wszystkim dowiedzieć , poprosić o akta zobaczyć jak to wygląda
    dokładnie w jego sprawie .Moja odp. dotyczyła problemu osoby ,która już taką
    skarge złożyła i nie dostała odp. informując ,ze sąd musi dokonać doręczenia
    stąd moja odp. o skuteczności doręczenia pozostawionego w koncowym efekcie w
    aktach sprawy . Pozdrowionka dla Mateusza :-)

  • 8. Data: 2002-03-20 16:51:31
    Od: "Mateusz Dr" <n...@w...pl>

    Użytkownik Sandra <d...@w...pl.pl.invalid> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:a7ad01$ac7$...@n...bsi.net.pl...
> [...]
    > zgodę na występowanie w tej sprawie broniąc jej interesów . Fakt Mateuszu
    > podlega to kpc hmm chciałabym mieć takiego egzaminatora :-)

    ale ze mnie szydzisz :))

    chodzilo mi przede wszystkim o "terminologie" bo jakos sie zdziwilem
    "organami wyzszego stopnia"
    - ktore nie wystepuja w kpc ;)

    pozdrawiam Cie serdecznie
    mateusz