  • 1. Data: 2006-06-12 21:26:20
    Temat: czy jest szansa na odszkodowanie? - długie
    Od: "jano1" <j...@e...pl>

    Moja siostra do osiągnięcia wieku emerytalnego pracowała jako
    pielęgniarka.Krótko po przejściu na emeryturę (nie minął rok) pojawiły się
    problemy zdrowotne - przejściowe utraty przytomności.Specjalistyczne badania
    wykazały istnienie bardzo poważnej, (w zaawansowanym stadium, zagrażającej
    życiu, szybko postępującej) choroby zawodowej, gdyż przez cały czas pracy
    miała kontakt z krwią i pochodnymi (personel bloku operacyjnego)Choroba ta
    jest śmiertelna, uprzednio nie znana medycynie.Obecnie przyjmuje "chemię" z
    nikłą nadzieją na poprawę.Stosownie do definicji wypadku związanego z pracą
    (w/g przepisów BHP ) nie podpada, gdyż w toku zatrudnienia nie odnotowywano
    takiego. Zapisy w umowie OWU pracowników w PZU (które kontynuuje
    indywidualnie) również traktują, wyłącznie o odszkodowaniu w związku z
    zaistniałym wypadkiem.
    Stąd moje pytanie, czy istnieje jakiś prawny punkt zaczepienia, aby móc
    zwrócić się do ubezpieczyciela o odszkodowanie z tego tytułu?
    Może ktoś podpowie, jak jej prawnie pomóc. Proszę o pomoc i przepraszam za
    przydługawy post. JP