  • 1. Data: 2006-06-12 19:35:09
    Temat: Czas oczekiwania na odpis skrócony aktu urodzenia
    Od: "DJ" <b...@t...jest.fajnie>

    Witam,
    czy prawnie określony jest czas na wydanie przez USC skróconego aktu
    urodzenia, niezbednego do zawarcia zwiążku małżeńskiego? Koleżanka dziś w
    USC usłyszała, że musi czekać.... 3 tygodnie, a na zaświadczenie o braku
    okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa kolejne 2 tygodnie. Ja
    załawiałem te formalności kilka lat temu, ale z tego co pamiętam, dostałem
    akt "od ręki"? Dziewczyna trochę spanikowała, bo 22 lipca ma brać ślub.
    Jeżeli jest to określone jakąś ustawą, proszę tylko o jej nazwę, dalej już
    sobie poradzę.

    Z góry dziękuję za pomoc.

    Pozdrawiam,
    DJ

  • 2. Data: 2006-06-12 20:18:24
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    DJ napisał(a):

    [ciach ...]

    To znak. Znak tego żeby koleżanka nie wychodziła za mąż ;)

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 3. Data: 2006-06-12 20:28:42
    Od: "DJ" <b...@t...jest.fajnie>

    > To znak. Znak tego żeby koleżanka nie wychodziła za mąż ;)

    Też jej to mówiłem, ale odpowiedź nie nadaje się do zacytowania - a jest to
    niespotykanie spokojna osoba ;-)

    Pozdr
    DJ

  • 4. Data: 2006-06-12 21:29:14
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    DJ wrote:
> [...]
    > USC usłyszała, że musi czekać.... 3 tygodnie, a na zaświadczenie o braku
    > okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa kolejne 2 tygodnie.

    Jeśli ustawa o USC nie precyzuje inaczej (a nie podejrzewam), to
    obowiązuje termin "niezwłocznie".

    Dla przyspieszenia sprawy zalecałbym upierdliwość.

  • 5. Data: 2006-06-13 02:23:43
    Od: stern <s...@0...pl>

    DJ napisał(a):

    > Też jej to mówiłem, ale odpowiedź nie nadaje się do zacytowania - a jest to
    > niespotykanie spokojna osoba ;-)

    zmieni się po ślubie ;)

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911