1. Data: 2006-06-12 19:35:09
Temat:Czas oczekiwania na odpis skrócony aktu urodzenia
Od:"DJ" <b...@t...jest.fajnie> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
czy prawnie określony jest czas na wydanie przez USC skróconego aktu
urodzenia, niezbednego do zawarcia zwiążku małżeńskiego? Koleżanka dziś w
USC usłyszała, że musi czekać.... 3 tygodnie, a na zaświadczenie o braku
okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa kolejne 2 tygodnie. Ja
załawiałem te formalności kilka lat temu, ale z tego co pamiętam, dostałem
akt "od ręki"? Dziewczyna trochę spanikowała, bo 22 lipca ma brać ślub.
Jeżeli jest to określone jakąś ustawą, proszę tylko o jej nazwę, dalej już
sobie poradzę.

Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam,
DJ

2. Data: 2006-06-12 20:18:24
Od:Johnson <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

DJ napisał(a):

[ciach ...]

To znak. Znak tego żeby koleżanka nie wychodziła za mąż ;)

--
@ Johnson

--- za treść postu nie odpowiadam

3. Data: 2006-06-12 20:28:42
Od:"DJ" <b...@t...jest.fajnie> szukaj wiadomości tego autora

> To znak. Znak tego żeby koleżanka nie wychodziła za mąż ;)

Też jej to mówiłem, ale odpowiedź nie nadaje się do zacytowania - a jest to
niespotykanie spokojna osoba ;-)

Pozdr
DJ

4. Data: 2006-06-12 21:29:14
Od:Paweł Sakowski <p...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

DJ wrote:
> [...]
> USC usłyszała, że musi czekać.... 3 tygodnie, a na zaświadczenie o braku
> okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa kolejne 2 tygodnie.

Jeśli ustawa o USC nie precyzuje inaczej (a nie podejrzewam), to
obowiązuje termin "niezwłocznie".

Dla przyspieszenia sprawy zalecałbym upierdliwość.

5. Data: 2006-06-13 02:23:43
Od:stern <s...@0...pl> szukaj wiadomości tego autora

DJ napisał(a):

> Też jej to mówiłem, ale odpowiedź nie nadaje się do zacytowania - a jest to
> niespotykanie spokojna osoba ;-)

zmieni się po ślubie ;)

--
http://bdp.e-wro.com GG: 4494911