  • 1. Data: 2005-05-30 11:51:53
    Temat: czy jest sens sie sadzic?
    Od: Monty <s...@s...jest.be>

    Pracowalem jakis czas, wykonujac swoje zadania w domu na wlasnym
    komputerze. Praca poczatkowo opierala sie o umowe zlecenia, pozniej
    mamiony etatem, pracowalem jakis czas bez umowy. Za ten czas mi nie
    zaplacono. Jakie mam szanse na wywalczenie wynagrodzenia przed sadem?
    Gdzie powinienem taka spawe kierowac? "Pracodawca" nie reaguje na
    normalne monity.

    --
    Monty

  • 2. Data: 2005-05-30 13:42:36
    Temat: Re: czy jest sens sie sadzic?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Monty" <s...@s...jest.be> napisał w wiadomości
> [...]
    > zaplacono. Jakie mam szanse na wywalczenie wynagrodzenia przed sadem?
    > Gdzie powinienem taka spawe kierowac? "Pracodawca" nie reaguje na

    Jeśli potrafisz dowieść, ze to zlecenie wykonywałeś (bo nie piszesz na
    czym praca polegała) to istnienie lub nie pisemnej umowy ma drugorzędne
    znaczenie.

  • 3. Data: 2005-05-30 14:35:12
    Od: Monty <s...@s...jest.be>

    > Jeśli potrafisz dowieść, ze to zlecenie wykonywałeś (bo nie piszesz na
    > czym praca polegała) to istnienie lub nie pisemnej umowy ma drugorzędne
    > znaczenie.

    Pisalem oprogramowanie na rzecz tej firmy. Czy dowodem w sadzie moga byc
    daty modyfikacji pisanych przeze mnie programow? Jak dowiesc fakt
    przekazania tych programow pracodawcy?
    Czy moge na przyklad powolac na swiadkow pracownikow tej firmy? Ciezko
    bedzie ich sklonic do dobrowolnego zeznawania przeciwko pracodawcy, ale
    moze mozna ich powolac na swiadkow przez sad? Jaki sad jest odpowiedni
    do tego typu spraw i z jakimi kosztami sadowymi musze sie liczyc?
    Strasznie duzo mam pytan, ale moze znajdzie sie ktos, kto bedzie umial
    odpowiedziec choc na czesc z nich.

    --
    Monty

  • 4. Data: 2005-05-30 16:58:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > do tego typu spraw i z jakimi kosztami sadowymi musze sie liczyc?
    > Strasznie duzo mam pytan, ale moze znajdzie sie ktos, kto bedzie umial

    Koszty, to 8%, o ile nie będzie potrzebnej ekspertyzy. Dowodem autorstwa
    programu może być na przykład wersja nieskompilowana albo jakieś inne
    źródła. Natomiast jak dowieść, ze to aktualizowałeś, to tego nie wiem.
    Można przesłuchać świadków.