    From: Markiz de Vonvanfon <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: czy dlugi przechodza na zone?
    Date: Thu, 19 Dec 2002 22:50:00 +0100

    Sandra wrote:
    > Użytkownik Markiz de Vonvanfon <m...@w...pl> w wiadomości do grup
    > dyskusyjnych napisał:atsou6$64i$...@o...ols.vectranet.pl...

    > wydaje mi sie ,że ten organ jakim jest US może egzekwować długo do pełnej
    > jego wartości ale może się myle ?

    Mój mail też mógł trochę wprowadzać w błąd, za co przepraszam.
    Napisałem nieprawdę. Odpowiedzialność za takie długi reguluje art.
    111 Ordynacji podatkowej. Polecam lekturę od art. 107 .

    Art. 111.
    § 1. Członek rodziny podatnika odpowiada całym swoim majątkiem
    solidarnie z po-datnikiem prowadzącym działalność gospodarczą [lub
    wykonującym wolny za-wód] za zaległości podatkowe wynikające z tej
    działalności i powstałe w okre-sie, w którym stale współdziałał z
    podatnikiem w jej wykonywaniu, osiągając korzyści z prowadzonej przez
    niego działalności.
    zmiany w § 1 i 5 oraz nowe brzmienie § 4 w art. 111 wchodzą w życie z
    dn. 1.01.2003 r. (Dz.U. 2002 r. Nr 169, poz. 1387)
    § 2. Odpowiedzialność, o której mowa w § 1, nie dotyczy osób, które w
    okresie stałego współdziałania z podatnikiem były osobami, wobec
    których na podatni-ku ciążył obowiązek alimentacyjny - w zakresie
    wynikającym z obowiązku alimentacyjnego.
    § 3. Za członków rodziny podatnika uważa się zstępnych, wstępnych,
    rodzeństwo, małżonków zstępnych, osobę pozostającą w stosunku
    przysposobienia oraz po-zostającą z podatnikiem w faktycznym pożyciu.
    [§ 4. Przepis § 1 stosuje się również do małżonków, którzy zawarli
    umowę o ograni-czeniu lub wyłączeniu ustawowej wspólności majątkowej
    bądź których ustawo-wa wspólność majątkowa została zniesiona przez sąd.]

    zmiana wchodzi z 1 stycznia:
    <§ 4. Przepis § 1 stosuje się również do małżonków, którzy zawarli
    umowę o ograniczeniu lub wyłączeniu wspólności majątkowej, których
    wspólność majątkowa została zniesiona przez sąd, oraz małżonków
    pozostających w separacji.>

    --
    Markiz de Vonvanfon