  • 11. Data: 2006-03-10 12:26:33
    Temat: Re: czy czlowiek ma prawo pobic policjanta...
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Przemek R. wrote:

    > mowisz o wspolczesnych wariografach czy takich jakich sie uzywa w polsce?

    Wszystkich.

  • 12. Data: 2006-03-10 12:29:19
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Wszystkich.

    a potarfisz powiedziec jakie funkcje ciala kontroluje wspolczesny (taki
    1 roczny np) wariograf uzywany przez FBI ?

    P.

  • 13. Data: 2006-03-10 12:56:43
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Przemek R. wrote:

    > a potarfisz powiedziec jakie funkcje ciala kontroluje wspolczesny (taki
    > 1 roczny np) wariograf uzywany przez FBI ?

    Niekoniecznie, ale póki kontroluje tylko czynności ciała - jest
    stosunkowo prosty (po odpowiednim treningu) do oszukania.

    Żaden sąd tego jako dowód nie przyjmie. To się przydaje tylko w krajach,
    w których samo podejrzenie wystarcza do skazania.

  • 14. Data: 2006-03-10 14:42:27
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

> [...]
    >
    > Żaden sąd tego jako dowód nie przyjmie. To się przydaje tylko w krajach,
    > w których samo podejrzenie wystarcza do skazania.

    nie odpowiedziales mi na pytanie :-) potrafisz wymienic? jezlei tak to
    wymien (zaznaczam ze mowa o wspolczesnym sprzecie), popytamy sie na
    grupie o medycynie czy jest mozliwe zapanowanie nad wszystkimi.

    P.

  • 15. Data: 2006-03-10 15:24:47
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Przemek R. wrote:

    > nie odpowiedziales mi na pytanie :-) potrafisz wymienic? jezlei tak to

    Oddech, oporność skóry, puls i inne takie duperele.

    > wymien (zaznaczam ze mowa o wspolczesnym sprzecie), popytamy sie na
    > grupie o medycynie czy jest mozliwe zapanowanie nad wszystkimi.

    Jasne, bo te wariografy jeśli już coś wykrywają to stres wywołany kłamaniem.

    Wystarczy sobie samemu wmówić fałsz i żaden wykrywacz 'kłamstw' nie
    zadziała prawidłowo, nawet jakby robił rezonans magnetyczny mózgu w
    czasie rzeczywistym.

  • 16. Data: 2006-03-10 15:56:28
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Oddech, oporność skóry, puls i inne takie duperele.

    > Jasne, bo te wariografy jeśli już coś wykrywają to stres wywołany
    > kłamaniem.

    znasz urzadzenie SITA? Wiesz n ajakiej zasadzie to dziala, i czym jest
    stan alfa?

    > Wystarczy sobie samemu wmówić fałsz i żaden wykrywacz 'kłamstw' nie
    > zadziała prawidłowo,

    tu sie zgodze, jednak jezlei sprawdzamy kilka osob to raczej malo
    prawdopodobnym by kazda z nich wmowila sobie klamstwo (to nie takie proste)

    P.

  • 17. Data: 2006-03-10 16:17:37
    Od: Critu <k...@w...pl>

    Michał "Kaczor" Niemczak napisał(a):

    > Z postu przedpiścy wywnioskowałem, iż ten zareagował agresją dopiero w
    > momencie, gdy tamten się zamachnął pałką. Nie rozumiem skąd teoria, że
    > zaatakował "człowiek z laptopem" a reakcją późniejszą "policjantów"
    > była próba użycia pałki. Z tego co napisałeś wynikało by, że
    > zaatakował cywil a policjanci usiłowali się bronić a chyba nie tak było.
    >
    > Kaczor
    Ale moim zdanie tu nie chodzi o to jak było, lecz o to co może być. A
    jak myślisz komu uwierzą temu jednemu trzeźwemu człowieczkowi, który
    pobił i uciekł policjantom, czy tym dwóm (zakładając że to jednak nie
    byli przebierańcy) pożal się Boże "policjantom".

    Gdyby ten człowieczek ten fakt zgłosił, to miałby szansę na to, że mu
    uwierzą.

  • 18. Data: 2006-03-10 16:24:29
    Od: "Michał \"Kaczor\" Niemczak" <k...@N...atn.pl>

    On 3/10/2006 5:17 PM, Critu wrote:

    > Gdyby ten człowieczek ten fakt zgłosił, to miałby szansę na to, że mu
    > uwierzą.

    Co ma jedno do drugiego? Fakt jest taki, że by się przyznał, policja
    zidentyfikowała by "człowieka z laptopem" i doszło by do konfrontacji
    wersji zdarzeń owych (pożal się Boże) policjantów oraz "trzeźwego
    człowieka". Ja bym sprawę olał bo pewnie nic z tego nie wyniknie (chyba,
    że jakoś uda się ustalić personalia "człowieka z laptopem"). Mam
    natomiast nadzieję, że czyta to ktoś "władny" z policji i wyciągnie z
    tego wnioski. Ciekaw jestem, czy takie zachowania policji jak wyżej
    opisane są na szkoleniach adeptów na funkcjonariuszy :P. Można też
    domniemywać, że to jakieś żółtodzioby, które uważają, że "na blachę"
    mogą wszystko.

    Kaczor
    kaczor@NO_SPAM-plug.atn.pl
    http://przemysl.net.pl/kaczor

  • 19. Data: 2006-03-10 16:25:44
    Od: Critu <k...@w...pl>

    Przemek R. napisał(a):
    > znasz urzadzenie SITA? Wiesz n ajakiej zasadzie to dziala, i czym jest
    > stan alfa?

    Ja na przykład nie znam, ale sądzisz, że:

    1. Nasza policja, bądź prokuratura dysponuje czymś takim, skoro
    policjanci muszą z własnej kieszeni dopłacać za przepały w radiowozach i
    z własnych pieniążków kupować papier do drukarki o tuszu nie wspominając.
    Komenda Policji Bydgoszcz Śródmieście jakby ktoś chciał sprawdzić

    2. Nawet jeśli dysponowali by takim urządzeniem to uważasz że ktoś
    poddałby badaniu trzy osoby w tym przypadku, skoro jest dwóch pobitych
    policjantów <->jeden człowieczek? A kto by za badanie zapłacił?

  • 20. Data: 2006-03-10 17:40:35
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Przemek R. wrote:

    > znasz urzadzenie SITA? Wiesz n ajakiej zasadzie to dziala, i czym jest
    > stan alfa?

    Zależy. Jeśli masz na myśli lekką hipnozę, to takie coś w ogóle jest
    nielegalne. Podobnie jak podawanie pentotalu sodowego.

    > tu sie zgodze, jednak jezlei sprawdzamy kilka osob to raczej malo
    > prawdopodobnym by kazda z nich wmowila sobie klamstwo (to nie takie proste)

    No to co?

    Będziesz miał 'dowód' wiarygodny dla np. 90% populacji (liczba z sufitu)
    - ale jak swierdzisz, że przesłuchiwany świadek akurat należy do tej
    części, która potrafi sobie skutecznie wmówić kłamstwo na czas badania?

    Równie dobrze można by w przypadku bójki z udziałem emeryta i 20-latka
    automatycznie wskazywać młodszego jako tego, który zaczął, "bo mało
    prawdopodobne jest to, że to emeryt zaczął".