  • 31. Data: 2008-12-06 10:40:48
    Temat: Re: czy autobus ma specjalne prawa ?
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia 6 Dec 2008 08:17:41 +0100, januszek napisał(a):

    > W rozporzadzeniu nie ma rysunku sygnalizatora wskazujacego zawracanie ;P

    Hmmm - no już zaczynasz przeginać z tym lenistwem ;)
    www.mi.gov.pl/files/0/1786520/Rozporzdzeniezielonest
    rzalki.pdf

    > O, podaj wiecej szczegolow bo chetnbie odszukam ten tekst.

    http://washko.wordpress.com/2006/12/10/zawracanie-z-
    lewego-skrajnego-pasa-ruchu/

  • 32. Data: 2008-12-06 11:15:26
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Artur w <news:1bamwp0pzmueq$.244mb4m3mo7m.dlg@40tude.net>:

    > Hmmm - no już zaczynasz przeginać z tym lenistwem ;)
    > www.mi.gov.pl/files/0/1786520/Rozporzdzeniezielonest
    rzalki.pdf

    Zaraz się pewnie dowiesz, ze to rozporządzenie dla "drogowców" i
    kierujących nie obowiązuje.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 33. Data: 2008-12-06 16:53:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail g...@g...com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > Czy w świetle prawa autobus (publiczny) jest pojazdem w jakiś sposób
    > uprzywilejowanym?
    > Mam na myśli sytuację - jadę prawym pasem a z zatoczki wyjeżdża mi pod
    > koła autobus z włączonym kierunkowskazem.
    > Co by się stało gdybym nie zdarzył wyhamować i uderzył w delikwenta?
    > Czy kierowcy autobusu włączającemu się do ruchu trzeba(?) ustąpić i
    > wpuścić go na pas czy tylko można?
    > Czy są jakieś specjalne uregulowania co do pierwszeństwa takich pojazdów
    > na drodze?
    > Pomijam kwestię kultury osobistej zarówno kierowcy autobusu jak i
> [...]
    ja rozumiem nie znac jakis przepisów zatrzymywaniu sie, jakis kruczków o
    dozwolonej predkosci dla rowerów ale nie wiedziec czegos tak podstawowego?
    Po ile u was prawo jazdy...? :)

    Imieniny należy obchodzić - jeżeli nie własne - to szerokim łukiem.

  • 34. Data: 2008-12-06 19:00:50
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Artur napisał(a):

    > Hmmm - no już zaczynasz przeginać z tym lenistwem ;)
    > www.mi.gov.pl/files/0/1786520/Rozporzdzeniezielonest
    rzalki.pdf

    No to poszukaj tam tego dopuszczajacego skrecanie w lewo i zawracanie :)

    j.

    --
    Orle pióra, kaczy chód,
    i Cesarza zwalą z nóg.

  • 35. Data: 2008-12-06 20:48:07
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    januszek w <news:slrngjliuu.693.januszek@gimli.mierzwiak.com>:

    rzalki.pdf

    > No to poszukaj tam tego dopuszczajacego skrecanie w lewo i zawracanie :)

    Są na rysunku 4.2.5, tylko trzeba potrafić przeczytać opis, który
    brzmi:
    Rys. 4.2.5. Sygnalizator kierunkowy S-3 z sygnałami kierunkowymi na
    wprost i w lewo.
    *Symbole strzałek obrócone o 90° w lewo oznaczaja sygnały kierunkowe*
    *w lewo i do zawracania*

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 36. Data: 2008-12-07 06:02:50
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    'Tom N' napisał(a):

> [...]
    > wprost i w lewo.
    > *Symbole strzałek obrócone o 90° w lewo oznaczaja sygnały kierunkowe*

    Czyli rysunku jako takiego nie ma ;)

    j.

    --
    Orle pióra, kaczy chód,
    i Cesarza zwalą z nóg.

  • 37. Data: 2008-12-07 13:23:53
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia 6 Dec 2008 20:48:07 GMT, 'Tom N' napisał(a):

    > Są na rysunku 4.2.5, tylko trzeba potrafić przeczytać opis, który
    > brzmi:

    A Januszek pytał o *zawracanie* więc ma na rysunku 4.2.8.

  • 38. Data: 2008-12-10 12:45:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 6 Dec 2008, Tristan wrote:

    > (autor Piotr [trzykoty]
    >
    > Ale trzeba mieć szansę. Autobus musi więc zasygnalizować wyjazd z zatoczki
    > i chwilę odczekać.

    Jak zawsze. Przy skręcaniu też kierujący zasygnalizuje
    i *chwilę odczekuje*, prawda? ;) (skoro sygnalizuje ZAMIAR).

    > Inaczej kierowca nie ma szans na stwierdzenie, że ten
    > autobus włącza się do ruchu.

    Ale kierowcy brak natychmiastowego wjechania na pas traktują czasem
    jako "a może się rozmyślił to ja jednak pojadę".

    pzdr, Gotfryd

  • 39. Data: 2008-12-14 14:51:15
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    piiłsóócki! pisze:
    > No chyba ze jeździ bez prawka po drogach publicznych

    Skuter?

    =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \
    (___(|_|_| [ k...@j...org ] |_|_|)___)

  • 40. Data: 2008-12-14 14:54:29
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    Tristan pisze:

    > Ale trzeba mieć szansę. Autobus musi więc zasygnalizować wyjazd z zatoczki i
    > chwilę odczekać. Inaczej kierowca nie ma szans na stwierdzenie, że ten
    > autobus włącza się do ruchu.

    Niestety zmorą są autobusy które stoją w zatoczce, 10 metrów przed autem
    wyjeżdżają i sekundę później (albo w tym samym czasie) włączają
    kierunkowskaz. Nie dość, że fizyczne straty po stronie autobusu żadne,
    to jeszcze kwestia dowodzenia jak to ten autobus wjechał...

    =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \