  • 1. Data: 2007-05-10 19:48:38
    Temat: czy akcyza jest podatkiem?
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    pytanie: czy akcyza jest podatkiem czy nie?

    bo jesli jest, to naliczenie np. vatu od paliwa chyba jest
    nielegalne,. poniewaz byloby to naliczeniem podatku od zaplaconego
    podatku...

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 2. Data: 2007-05-11 06:05:18
    Temat: Re: czy akcyza jest podatkiem?
    Od: stern <s...@0...pl>

    Cyb napisał(a):
> [...]
    >
    > bo jesli jest, to naliczenie np. vatu od paliwa chyba jest
    > nielegalne,. poniewaz byloby to naliczeniem podatku od zaplaconego

    akyza jest podatkiem,
    naliczenie jest legalne, bo tak stanowią ustawy
    fakt, że to jest złodziejstwo ma mniejsze znaczenie.

  • 3. Data: 2007-05-11 08:23:24
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Fri, 11 May 2007 08:05:18 +0200, stern <s...@0...pl> wrote:

    >akyza jest podatkiem,
    >naliczenie jest legalne, bo tak stanowią ustawy
    >fakt, że to jest złodziejstwo ma mniejsze znaczenie.

    czyli mamy podwojne opodatkwoanie legalne w swietle prawa...

    a czy moze przypadkiem nie ejst to neizgodne z jakims prawem unijnym?
    teraz wszyscy podpieraja sie unia...

    pozdarwiam
    Cyb

  • 4. Data: 2007-05-11 08:46:39
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    W dniu 2007-05-11 10:23, Cyb napisał(a):
    > czyli mamy podwojne opodatkwoanie legalne w swietle prawa...
    Witamy Kolumba! ;-)

    To jeszcze żeby Ci dodać do myślenia pozwolę sobie zauważyć, że niemal
    każda złotówka przez Ciebie zarobiona zanim ją wydasz i opłacisz VAT i
    ew. akcyzę (bo to konsument a nie płatnik - wbrew nazwie - płaci tak
    naprawdę te podatki, płatnik je tylko odprowadza) jest na początku
    obciążona podatkiem dochodowym. ZUS to już w ogóle pominę, choć on tak
    naprawdę jest częścią podatku dochodowego. No to widzisz już ile razy
    jest opodatkowane to, co zarobisz? :-]
    Ale jak najbardziej masz rację, że mechanizm akcyzy i VATu powoduje
    naliczanie podatku od wartości dodanej również przez inny podatek, czyli
    państwo opodatkowuje to, co samo dodało do wartości towaru i z czego ma
    wcale istotny przychód. Niestety to nie państwo płaci ten podatek a
    konsumenci. I niestety stan taki jest charakterystyczny nie tylko dla
    naszego państwa. :-(

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    ____

  • 5. Data: 2007-05-11 09:17:57
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Fri, 11 May 2007 10:46:39 +0200, R2r <b...@m...net.pl>
    wrote:

    >Witamy Kolumba! ;-)

    a tam od razu kolumb... niestety wiedzialem wczesniej o tym fakcie i
    zawsze mnie mocno denerwowal

> [...]
    >obciążona podatkiem dochodowym. ZUS to już w ogóle pominę, choć on tak
    >naprawdę jest częścią podatku dochodowego. No to widzisz już ile razy

    wiem o tym doskonale, kiedys liczylem z kolegami, ile kasy z tego, co
    szef wyklada na stol, pokrywa koszt produckji i dystrybucji towarow i
    uslug przez nas kupowanych, a ile kasy do panstwa.
    nie wspieralismy sie koszykiem gusowskim, ale na oko bylo to 20-30%,
    reszte zabiera panstwo w tej lub innej formie...

> [...]
    >wcale istotny przychód. Niestety to nie państwo płaci ten podatek a
    >konsumenci. I niestety stan taki jest charakterystyczny nie tylko dla

    to tez wiem.
    ale skoro udalo sie uciac akcyze na sprowadzane samochody za pomoca
    przepisow unijnych, to moze i na vat od akcyzy jest metoda?
    dlatego dalem takie pytanie na grupie o prawie, a nie na pregierzu.

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 6. Data: 2007-05-11 10:42:25
    Od: MiCHA <m...@m...waw.pl>

    R2r wrote:

    > Ale jak najbardziej masz rację, że mechanizm akcyzy i VATu powoduje
    > naliczanie podatku od wartości dodanej również przez inny podatek,

    A z kolei akcyzę (i vat zresztą też) nalicza się od wartości dodanej
    przez cło... A żeby było śmieszniej, to jeszcze z 10 lat temu oprócz cła
    był... podatek graniczny (bodaj 6%...). Nigdy nie byłem w stanie
    zrozumieć czym on się różnił od cła...

    > czyli
    > państwo opodatkowuje to, co samo dodało do wartości towaru

    i to kilkukrotnie... :-)

    --
    MiCHA