  • 1. Data: 2008-05-18 20:04:37
    Temat: czlonek spni mieszkaniowej - chec rezygnacji
    Od: "@(odwroc_przed_maupa).wp.pl" <""z_domu_do_pracy\"@(odwroc_przed_maupa).wp.pl">

    szanowni grupowicze,

    bardzo prosze o pomoc w nastepujacej kwestii: jestem czlonkiem
    spoldzielni mieszkaniowej (zaluje ze nim zostalem, ale panie z
    administracji troche mnie pooszukiwaly w pewnych kwestiach), za co
    zaplacilem kase (za udzialy). teraz chce zrezygnowac a spoldzielnia zada
    ode mnie dodatkowej kasy jako koszty manipulacyjne itp, itd, twierdzac,
    ze tamtej kasy za udzialy mi nie odda.
    troche jestem na to wkurzony, bo nawet nie mam jak sprwadzic tych rzeczy
    w statucie spni, bo nigdy nie moge sie doprosic, zeby go udostepnili.
    jakie mam prawa i obowiazki w zwiazku z tym, ze opuszczam szeregi tej
    zacnej instytucji?

    ps spoldzielnia nie ma w ogole strony www z opublikowanym statutem. czy
    zgodnie z art 8(1) punkt 3 ustawy o spoldzielniach moge ich jakos
    prawnie zmusic do zawieszenia tego na stronie?

    pps spoldzielnia pobrala ode mnie w zwiazku z wstepowaniem na:
    1. fundusz udzialowy
    2. fundusz zasobowy - wpisowe

    czy zapisy art 3 p 4 ustawy (Wysokość wpisowego nie może przekraczać
    wysokości 1/4 minimalnego wynagrodzenia za pracę) ditycza obu tych
    funduszy, czy tylko wpisowego? bo suma przekracza 1/4 wartosci min
    wynagrodzenia z tamtego okresu, ale pojedyncze wartosci nie przekraczaja.

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-05-18 20:36:59
    Temat: Re: czlonek spni mieszkaniowej - chec rezygnacji
    Od: Mecenas <m...@o...pl>

    odwroc_przed_maupa pisze:
> [...]
    > funduszy, czy tylko wpisowego? bo suma przekracza 1/4 wartosci min
    > wynagrodzenia z tamtego okresu, ale pojedyncze wartosci nie przekraczaja.

    1. postaraj się o statut.
    2. poczytaj o wystąpieniu ze spółdzielni, bo tam jest opisana procedura.

    Pozdrawiam

    Michał