  • 1. Data: 2008-05-18 15:25:29
    Temat: Najem a pozniej sprzedaz - jak to zgrac w jedna umowe
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    Witam,

    Posrednik znalazl mi klientke na wynajem lokalu mieszkalnego.

    Klientka docelowo chce to mieszkanie kupic. Jest w trakcie rozwodu i po
    wyjasnieniu kwestii majatkowych bedzie dysponowala srodkami na zakup.

    Mieszkanie moje jest obciazone hipoteka na rzecz banku.

    Chcialbym doprowadzic do sytuacji w ktorej:

    1) otrzymuje juz teraz zadatek (umowa przedwstepna, w formie umowy
    cywilnej lub aktu notarialnego)
    2) udostepniam mieszkanie (nie wiem czy nazwac to najmem, czy zwyczajnie
    czasowym udostepnieniem w celu...) - chodzi o to zeby klientka juz teraz
    mogla sobie kuc, wiercic i MIESZKAC - zadatek bylby na tyle wysoki zeby
    zrekompensowac mi te dzialania w razie odstapienia od umowy
    3) Pobieram miesieczna oplate tytulem "najmu", ktore to raty odejmiemy
    od ceny sprzedazy jesli dojdzie do zawarcia umowy ostatecznej

    Chcialbym sie ustrzec:

    1) "wydania" lokalu w sensie takim, ze po uplynieciu terminu na zawarcie
    umowy ostatecznej Pani do niej nie przystepuje ale tez sie nie
    wyprowadza, bo jej wydalem lokal i ja musze sie bujac po sadach

    2) innych nieciekawych rzeczy

    Da sie to dobrze zrobic, czy za duza kombinacja?

    Drugi wariant to zwykly wynajem, a pozniej od razu umowa sprzedazy, ale

    1) nie daje to stronom gwarancji terminu i ceny zbycia
    2) w tej sytuacji nie zezwole na znaczace ingerencje w konstrukcje i
    instalacje lokalu

    Pozdrawiam
    Wieslaw