  • 1. Data: 2005-05-15 00:01:40
    Temat: częściowo dziki lokator?
    Od: "PAweł" <p...@w...uzyjskrotu.pl>

    Wynająłem kobiecie 1 mniejszy pokój w 2-pokojowym mieszkaniu (puste,-
    nieużywane) nieletniego syna. W umowie zastrzegłem, że w mieszkaniu tym mogą
    mieszkać inne osoby wyłącznie za moją zgodą.
    Wiem, że najemczyni wstawiła meble do drugiego większego pokoju (był
    niezamknięty na zamek) , a od pewnego czasu użytkuje go wraz z
    (niewymienionymi w umowie) mężem i chorą matką.
    Poniewaz zaprzestali oni opłacania mi czynszu i opłat eksploatacyjnych
    (woda. prąd itp), a także wzywano mnie do adm. spółdzielni w związku ze
    skargami innych lokatorów na hałasy (w pewnym momencie było tam 7 psów,
    obecnie 3 ) chciałbym , z uwagi na te naruszenia warunków wynajmu, wymówic
    im to mieszkanie i przede wszystkim usunąc ich z niego.
    Po zapowiedzi wypowiedzenia umowy juz zapowiedzieli mi obstrukcję:(.

    Mam w związku z tym nast. pytania:

    1. Czy mogę wstawic do niewynajmowanego pokoju drzwi z zamkiem, a jeśli tak
    a. czy mogę "wystawić" w czasie tej czynności na zewnątrz, a co
    najmniej do mniejszego pokoju przebywającą tam nielegalnie "babcię" ?
    b. czy mogę zatrzymac znajdujące się tam sprzęty jako zastaw za
    zaległy czynsz i opłaty?
    c. czy mogę prosic do tego o asystę policję - wszyscy, o których mowa,
    nie są tam zameldowani i mają w tym samym mieście mieszkania, a mąż
    najemczyni i babcia w ogóle żadnego tytułu do przebywania w lokalu nie mają?
    2. czy moge wyłączyć im (po upłynięciu terminu wypowiedzenia) np prąd?
    3. Skąd wziąć łysych i silnych:)

    --
    w adresie użyj zamiast pełnej nazwy "wirtualnapolska" jej skrót, tj. "wp"
    Pozdr.

  • 2. Data: 2005-05-15 08:36:52
    Temat: Re: częściowo dziki lokator?
    Od: Tomasz <i...@a...pl>

    > b. czy mogę zatrzymac znajdujące się tam sprzęty jako zastaw za
    > zaległy czynsz i opłaty?
    Jak miales to w umowie to tak, a jak nie to nie.

    > 3. Skąd wziąć łysych i silnych:)

    Idz na silownie - tam na pewno ich znajdziesz :)

  • 3. Data: 2005-05-26 23:42:25
    Od: "PAweł" <p...@w...uzyjskrotu.pl>

    Tomasz wrote:
    > Jak miales to w umowie to tak, a jak nie to nie.

    Dlaczego tylko w wypadku zastrzeżenia tego w umowie? - w końcu użytkuje
    drugi pokój w złej wierze , a wówczas chyba moge ?

    I następne pytanie,- czy mogę, chocby opierając sie na art. 343 Kodeksu
    Cywilnego siła wyrzucic dzikich lokatorów (a w umowie najmu wyraźnie
    powiedziałem, ze nie wolno najemcy wprowadząc innych osób bez mojej zgody,
    której nie udzieliłem) z tegho drugiego pokoju, którego umowa najmu nie
    obejmuje?