  • 1. Data: 2003-10-28 19:01:02
    Temat: cofniecie pozwolenia na budowe
    Od: Samael <s...@r...to>

    witam

    mam nastepujacy problem:
    rzecz dzieje sie w Konstancinie k/Warszawy
    lekarz naczelny uzdrowiska Konstancin [takie stanowisko bodajze]
    zlozyl wniosek o cofniecie pozwolenia na budowe osiedla, gdzie mam
    zamiar sie wprowadzic (rowniez Konstancin). W dwoch urzedach, zarowno
    gminy jak i powiatu (wydzialy architektury), nie potrafiono mi
    odpowiedziec na pytanie:
    jakie moga byc dla mnie konsekwencje cofniecia takiego pozwolenia
    deweloperowi? Mieszkanie juz jest odebrane, mam akt notarialny. Czy
    konsekwencje beda tylko wobec dewelopera czy takze wobec mieszkancow
    [np wyburzenie domu??]

    nie jest w tym momencie istotne, jaki bedzie wynik: chce wiedziec,
    jaki moze byc czarny scenariusz. Jesli wyburzenie, to czy mieszkancy
    dostaja odszkodowanie, w jakiej kwocie, od kogo i kiedy?

    Prosze w miare mozliwosci takze o podstawe prawna, gdzie moge szukac
    potwierdzenia tego co napiszecie.

    sprawa dla mnie dosc nieprzyjemna :(

    z gory bardzo dziekuje i pozdrawiam

    Samael

    Samael [fx addicted]
    www.futfighter.prv.pl
    _samael_(malpa)gazeta.pl

  • 2. Data: 2003-10-28 19:12:32
    Temat: Re: cofniecie pozwolenia na budowe
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Wydaje mi sie, ze konsekwencje do tylu dzialac nie maja prawa. A wiec
    konsekwencja bedzie wstrzymanie robót i koniecznosc uzyskania nowego
    pozwolenia. A wiec ewentualnie nie zostana wykonane obiekty, których dotad
    nie wykonano. Cofniecie pozwolenia na budowe na mój gust wyburzeniem
    budynków skutkowac raczej nie bedzie.

  • 3. Data: 2003-10-29 19:46:07
    Od: "Jaroslaw Matejczuk" <j...@j...net>

    Uzytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > pozwolenia. A wiec ewentualnie nie zostana wykonane obiekty, których dotad
    > nie wykonano. Cofniecie pozwolenia na budowe na mój gust wyburzeniem

    a to nie jest takie pewne, ale skoro pytajacy stwierdzil, ze mieszkanie
    jest
    juz odebrane, to jezeli rozumiec przez to zgloszenie do uzytkowania, to
    znaczy
    ze budowa w odniesieniu przynajmniej do tego mieszkania jest zakonczona i
    wtedy juz nic
    zlego sie nie zdarzy.
    Jezeli jednak nie jest zgloszone do uzytkowania a wiec budowa jeszcze trwa,
    to najprawdopodobniej trzeba bedzie wniesc cos w rodzaju oplaty
    legalizacyjnej,
    bo nowe prawo budowlane odchodzi od wyburzen o ile zabudowa nie jest
    sprzeczna z
    planem msc a tylko naruszala procedure,
    generalnie moze to oznaczac dodatkowe koszty, ale za malo info
    aby cos wiecej powiedziec,

    pisalbym na pl.misc.budowanie

    JarekM