  • 1. Data: 2003-10-28 17:22:04
    Temat: Umowy rezultatu vs umowy starannego działania ?
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

    Witam
    Przyszlo mi napisac mala prace na temat roznic miedzy cywilnoprawnymi
    umowami rezultatu a starannego dzialania.
    Niestety zrodla do jakich dotarlem traktuja ten podzial po macoszemu lub
    wogole go nie wyszczegolniaja.
    Czy ktos wie w jakich pracach dokladnie moglbym poszukac informacji na ten
    temat ???

    Z gory dzieki

    Cezar

  • 2. Data: 2003-10-28 19:01:28
    Od: Piotr 'Gerard' Machej <g...@a...eu.org>

    Użytkownik Cezar <c...@i...pl> napisał:
> [...]
    > umowami rezultatu a starannego dzialania.
    > Czy ktos wie w jakich pracach dokladnie moglbym poszukac informacji na ten

    W Kodeksie Cywilnym? ;) Nie wydaje mi się, żeby to był szczególnie
    trudny temat.

    Pozdrawiam,
    Gerard

  • 3. Data: 2003-10-28 19:52:07
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

    > W Kodeksie Cywilnym? ;) Nie wydaje mi się, żeby to był szczególnie
    > trudny temat.

    Dziekuje za takie madre odpowiedzi.

    Oczywiscie ze znajde w kc przyklady takich umow - to wiem i z tym sobie
    poradze.
    Mnie zas chodzi o "teoretyczna nadbudowe", ktorej tam nie znajde.
    Ludzie na tak wycinkowe tematy pisza rozprawy doktorskie liczace kilkaset
    stron, a Tobie sie wydaje...wiec moze poprzestan na tym i nie odpowiadaj w
    sposob ktory nic nie wnosi - tylko po to zeby cos napisac na grupe.

    Cezar

  • 4. Data: 2003-10-28 20:33:49
    Od: Piotr 'Gerard' Machej <g...@a...eu.org>

    Użytkownik Cezar <c...@i...pl> napisał:
    > Dziekuje za takie madre odpowiedzi.

    Ależ proszę.

    > Oczywiscie ze znajde w kc przyklady takich umow - to wiem i z tym sobie
    > poradze.

    Ano właśnie. Więc powinieneś już wiedzieć, które umowy są umowami
    rezultatu, a które umowami starannego działania, prawda?

    > Mnie zas chodzi o "teoretyczna nadbudowe", ktorej tam nie znajde.

    Ta teoretyczna nadbudowa w dużej mierze sprowadza się do tego, co właśnie
    masz zrobić - czyli zinterpretowania przepisów i porównania ich.

    > Ludzie na tak wycinkowe tematy pisza rozprawy doktorskie liczace kilkaset
    > stron, a Tobie sie wydaje...

    Nie wydaje mi się ;) Akurat ten temat miałem przyjemność przerabiać.

    > wiec moze poprzestan na tym i nie odpowiadaj w
    > sposob ktory nic nie wnosi

    Pomyśl. Po co szukasz w źródłach hasła "umowa rezultatu"? Po co
    przejmujesz się, czy ktoś ten podział uwzględnia? Skoro wiesz, jak
    twierdzisz, które umowy należą do której kategorii, poszukaj
    w źródłach porównań tych umów. Zapewniam Cię, że materiałów
    na ten temat jest bardzo dużo.
    Chyba, że szukasz "gotowca" lub kilku, niczym osoba w jednym
    z sąsiednich wątków (o plagiatach).

    Pozdrawiam,
    Gerard

  • 5. Data: 2003-10-28 21:02:25
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

> [...]
    > twierdzisz, które umowy należą do której kategorii, poszukaj
    > w źródłach porównań tych umów. Zapewniam Cię, że materiałów

    Oczywiscie porownalem takie umowy na kilku przykladach i do pewnych wnioskow
    sam doszedlem - je na moj uzytek wykorzystam. W odroznieniu od Ciebie zdaje
    sobie sprawe, ze wszystkiego nie wymysle samemu i wiem (mam pewnosc), ze gdy
    znajde opracowanaia na ten temat to zapewne wycztam tam mase ciekawych
    rzeczy na ktore na pewno bym nie wpadl, gdyz sa one napisane przez o wiele
    madrzejszych ode mnie ludzi.

    Nie chodzi tu bynajmniej o gotowce, ale materialy ktore mozna by
    skompilowac, ktore daly by mi material do przemyslen i na podstawie ktorych
    "wyprodukowac" w miare rozsadna prace.

    Ja nie znalazlem zadnego opracowana, ktore by ten sposob w jakis bardzo
    szeroki sposob omawialo. Skoro twierdzisz, ze jest tego "duzo" to podaj
    prosze konkrety - gdzie, kto i co napisal ?

    Cezar