  • 1. Data: 2003-10-28 19:02:18
    Temat: Oszukany w sklepie internetowym
    Od: "sched" <s...@o...pl>

    Witam

    Chcialem kupic cos w sklepie internetowym, uzgodnilem wszystkie warunki ze
    sprzedajacym(poprzez emaile) i wyslalem czek bankierski do ameryki na jego
    adres. Niestety sprzedawca mnie teraz ignoruje i nie przyjmuje zadnych
    maili, a towaru nie wyslal.

    Co moge zrobic w takiej sytuacji - znam jego dane osobowe i adres i mam
    potwierdzenie wyslania czeku.
    Do kogo sie zwrocic w takiej sytuacji?

    dziekuje
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-10-28 21:26:48
    Temat: Re: Oszukany w sklepie internetowym
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Do Policji lub prokuratury. Z tym, że bardzo Cię za to nie będą lubić.
    Miejscem popełnienia przestępstwa w tym wypadku będzie teren Polski,
    albowiem to tutaj nastąpił skutek przestępczy. To tutaj miał zostać
    dostarczony towar i tutaj zaniechał tego potencjalny sprawca. Z tym, że
    korowód z tym będzie potworny. Przede wszystkim widzę problem w ustaleniu,
    czy czasem do zakończenia transakcji nie doszło w skutek jakiś przyczyn
    losowych. Może gość zmarł albo zachorował.

  • 3. Data: 2003-10-28 22:32:31
    Od: "mily" <n...@n...com>

    plac zawsze karta a jak nie dostaniesz towaru, to rob "charge back" -
    idziesz do banku i prosisz o zwrot transakcji, nie powinno bys z tym zadncyh
    problemow, jest nawet duzo nieuczciwych osob ktorzy taka mozliwosc
    wykorzystuja i oszukuja wlascicieli sklepow internetowych. Jesli im uchodzi
    to na sucho, to tym bardziej jesli Ty zostales oszukany, to masz taka
    mozliwosc.

    pozdrawiam

    "mily"

  • 4. Data: 2003-10-29 11:40:57
    Od: "schedar" <s...@o...pl>

    chcialem zaplacic karta ale gosciu powiedzial ze tej mojej visy nie
    akceptuja w jego banku
    a wogole to chcialem przez paypal placic tylko ze sie nie mozna
    zarejestrowac z polski

  • 5. Data: 2003-10-29 12:14:46
    Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid>

    schedar wrote:
    > chcialem zaplacic karta ale gosciu powiedzial ze tej mojej visy nie
    > akceptuja w jego banku

    Jeśli masz kartę Visa Classic - to facet zapewne kłamał.
    Mogłeś się zrobić już wtedy podejrzliwy... Ale jeśli Visa
    Electron, to to prawda, nie można jej używać za granicą.

    Pozdr,
    --
    ŁK

  • 6. Data: 2003-10-29 13:12:00
    Od: n...@s...strefa.pl (SDD)

  • 7. Data: 2003-10-29 22:34:21
    Od: "Flashi" <f...@p...pl>

    Użytkownik "Lukasz Kozicki" <R...@v...cy.invalid> napisał w
    wiadomości news:3f9faf35$1@news.home.net.pl...

    > Jeśli masz kartę Visa Classic - to facet zapewne kłamał.
    > Mogłeś się zrobić już wtedy podejrzliwy... Ale jeśli Visa
    > Electron, to to prawda, nie można jej używać za granicą.

    Do momentu kiedy nie sprobujemy to nigdy nie wiadomo czy karte uznaja czy
    nie :)
    Wiele razy kupowalem na elektrona z banku slaskiego w internecie piszac ze
    to Visa ...
    Tylko 2 razy na 15 odrzucilo transakcje ...
    Z karta z LukasBanku srednio juz jest ... tylko 2 transakcje z amazon.uk
    udaly sie ... najlepsze jest to ze pomiedzy tymi transakcjami udanymi byly 2
    nieudane :)
    Dziwnie jest z tymi elektronami

  • 8. Data: 2003-10-30 17:47:03
    Od: "schedar" <s...@o...pl>

    to byla karta do transkakcji internetowych z mbanku

    wracajac do glownego watku - co moge zrobic w takiej sytuacji?
    czy moge oskarzyc oszusta? jak? do kogo sie zwrocic?

    dzieki

  • 9. Data: 2003-11-05 13:26:56
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "schedar" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    > to byla karta do transkakcji internetowych z mbanku
    >
    > wracajac do glownego watku - co moge zrobic w takiej sytuacji?
    > czy moge oskarzyc oszusta? jak? do kogo sie zwrocic?

    Jeśli nie potrafisz czytać to do nikogo. Dwa dni temu dostałeś odpowiedź.

    Leszek