  • 1. Data: 2004-08-24 20:03:47
    Temat: co zrobic gdy lokator nie bedzie placil ?
    Od: "Karol Zieliński" <z...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam

    Przymierzam sie do wynajecia mieszkania, jednak pare rzeczy nie daje mi
    spokoju. Jak sie zabezpieczyc przed sytuacja gdy najemca nie bedzie placil
    czynszu ? Umowa najmu odpada (gdyz mialatoby byc matka z dzieckiem), i w
    przypadku pojscia do sadu nie mozna lokatora na bruk wywalic a zalatwianie
    lokalu zastepczego moze kupe czasu trwac. Jak sprawa wyglada z umowa
    uzyczenia ? Zdaje sobie z tego sprawe ze jest to umowa bezplatna (tylko po
    tym co z oplat wychodzi). Ale czy przy zawarciu takiej umowy np na 3 miesiace
    moge lokatorowi podziekowac i wyrzucic go bez zadnych ceregieli (przypominam
    ze jest to matka z dzieckiem :/) bo tak mi sie chce i nie bede przedluzal
    umowy ? Czy moze znacie jakies inne sposoby zabezpieczenia sie przed
    pasozytami ?

    Prodze o odpowiedz na grupe

    Dziekuje i pozdrawiam
    Karol Zielinski

  • 2. Data: 2004-08-25 08:00:46
    Temat: Re: co zrobic gdy lokator nie bedzie placil ?
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <cgg6v3$m9a$1@inews.gazeta.pl>, Karol Zieliński wrote:
> [...]
    > ze jest to matka z dzieckiem :/) bo tak mi sie chce i nie bede przedluzal
    > umowy ? Czy moze znacie jakies inne sposoby zabezpieczenia sie przed

    Tu nie ma odpowiedzi na Twoje pytanie, ale może się przyda. A może
    jednak jest? Że nie da się zabezpieczyć?

    http://kiosk.onet.pl/art.html?NA=1&ITEM=1181389&KAT=
    241

    Renata

  • 3. Data: 2004-08-25 08:24:33
    Od: "Jolanta Pers" <j...@W...gazeta.pl>

    =?ISO-8859-2?Q?Karol_Zieli=F1ski?= <z...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał
    (a):

    >Czy moze znacie jakies inne sposoby zabezpieczenia sie przed
    > pasozytami ?

    Wypowiedzenie podpisane in blanco.

    JoP

  • 4. Data: 2004-08-25 08:39:49
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <cghic1$5q4$1@inews.gazeta.pl>, Jolanta Pers wrote:
    >=?ISO-8859-2?Q?Karol_Zieli=F1ski?= <z...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał
    > (a):
    > Wypowiedzenie podpisane in blanco.

    I co to da?
    Prawdę mówiąc nie widzę realnej możliwości pełnego zabiezpieczenia. Jedyne
    co to depozyt, ale aby był skuteczny to musiałby być spory, a na to mało
    osób się zgodzi.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2004-08-25 14:14:29
    Od: "Karol Zieliński" <z...@W...gazeta.pl>

    > Prawdę mówiąc nie widzę realnej możliwości pełnego zabiezpieczenia.

    a zalozmy taka sytuacje - podpisuje umowe uzyczenia, lokator placi
    (oficjalnie) tylko za wode, prad, gaz. Wypowiadam umowe, a sie nie chce
    wyniesc, czy moge wziac ekipe szerszych panow, ktora by wyniosla wszystkie
    rzeczy lokatora oraz go samego sila. zdaje sobie sprawe ze zostane pozwany do
    sadu o naruszenie mienia, nietykalnosci i inne pierdoly, ale czy sad moze mi
    nakazac umozliwienie powrotu tamtego ludzia spowrotem do mieszkania ?

    pozdrawiam
    Karol Z

  • 6. Data: 2004-08-26 01:33:29
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <cgi6s5$g7t$1@inews.gazeta.pl>, Karol Zieliński wrote:
> [...]
    > nakazac umozliwienie powrotu tamtego ludzia spowrotem do mieszkania ?

    Sąd pewnie tego nie zrobi, ale może to zrobić MZ policja w ramach ochrony
    posiadania.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2004-08-26 07:15:28
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 26 sie o godzinie 03:33, na pl.soc.prawo, Marcin Debowski
    napisał(a):

    > Sąd pewnie tego nie zrobi, ale może to zrobić MZ policja w ramach ochrony
    > posiadania.

    Jakiego posiadania?
    Posiadania czego?
    Posiadania tytułu do lokalu/mieszkania?
    Przecież nie posiada tytułu prawnego do tegóż lokalu/mieszkania.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 8. Data: 2004-08-26 08:03:58
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <1...@e...com>, Artur Ch. wrote:

    > Jakiego posiadania?

    posiadania=władania=użytkowania
    (język prawniczy niekoniecznie jest tożsamy z codziennym)

    > Posiadania czego?
    > Posiadania tytułu do lokalu/mieszkania?
    > Przecież nie posiada tytułu prawnego do tegóż lokalu/mieszkania.

    Polskie prawo chroni posiadanie nawet jeśli nie jest ono zgodne z polskim
    prawem. To, że ktoś nie posiada tytułu nie ma w tym momencie znaczenia.
    Może powiedzieć, że ma ten tytuł u ciotki w Zakopanem, albo pokazać
    policji nieprawdziwą umowe, albo powiedzieć, że zawarto umowę ustną. Na
    jakiej podstawie policjant ma to teraz na miejscu zweryfikować? Przeciez
    formalnie ten wyrzucony może mieć rację. Dla policji istotne jest że
    wyrzucono kogoś kto był w posiadaniu tego lokalu. Od weryfikacji tego
    jest sąd.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2004-08-26 10:16:11
    Od: "wojcio" <w...@p...onet.pl>

    Jedyne co wydaje mi się rozsądne to wypowiedzenie podpisane in
    blanco/najlepiej dwa wypowiedzenia/.Było wcześniej.
    Mam dom i dwa lata toczyła się sprawa o eksmisję. teraz od trzech miesięcy
    próbuje eksmitować i za miesiąc mozędojdzie wreszcze do eksmisji

  • 10. Data: 2004-08-26 12:03:24
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 26 sie o godzinie 10:03, na pl.soc.prawo, Marcin Debowski
    napisał(a):

    > posiadania=władania=użytkowania
    > (język prawniczy niekoniecznie jest tożsamy z codziennym)

    > Polskie prawo chroni posiadanie nawet jeśli nie jest ono zgodne z polskim
    > prawem.

    ???

> [...]
    > formalnie ten wyrzucony może mieć rację. Dla policji istotne jest że
    > wyrzucono kogoś kto był w posiadaniu tego lokalu. Od weryfikacji tego

    No to w takim razie niechaj właściciele luksusowych samochodów ich nie
    używają. Na skrzyżowaniu wskoczy im do auto jakiś kloszard i spróbuj go
    Waść wyrzucić z _własnego_ samochodu!!
    Zadzwoni po policję, która na miejscu dowie się od tego kloszarda że zawarł
    z Tobą umowę ustną, tudzież że dowód rejestracyjny posiada u ciotki w
    Zakopanem. czyżby policja musiała Ciebie pozbawić dostępu do Twojego
    samochodu?
    Przy Twojej powyższej argumentacji tak właśnie by to wyglądało.

    Skoro napisałeś że od ustalania kto ma tytuł jest sąd, to jakim prawem
    policja ma kogoś umieścić w spornym mieszkaniu tylko na podstawie jego
    ustnych wypowiedzi, skoro druga strona posiada _papier_ z tytułem własności
    mieszkania??

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423