  • 1. Data: 2004-08-24 18:34:50
    Temat: Umowa o podróż!!!
    Od: "ar156" <a...@n...o2.pl>

    Witam!
    Gdzie szukać przepisów regulujących umowę o podróż?
    Z góry dziękuje za odpowiedzi.
    Pozdrawiam
    ar156

  • 2. Data: 2004-08-24 19:09:42
    Temat: Re: Umowa o podróż!!!
    Od: "Krzysztof 'kw1618\" z Warszawy" <kw1618@[antyspam]interia.pl>

    Użytkownik "ar156" <a...@n...o2.pl> napisał w wiadomości
    > Witam!
    > Gdzie szukać przepisów regulujących umowę o podróż?
    > Z góry dziękuje za odpowiedzi.

    chyba umowę o przewóz osób lub rzeczy ?
    może w ustawie prawo przewozowe ?

    Pozdr
    kw1618

  • 3. Data: 2004-08-24 21:27:58
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "ar156" <a...@n...o2.pl> napisał w wiadomości

    A tak bliżej czego ma dotyczyć owa umowa?

  • 4. Data: 2004-08-24 21:45:15
    Od: "ar156" <a...@n...o2.pl>

    > chyba umowę o przewóz osób lub rzeczy ?
    > może w ustawie prawo przewozowe ?

    Nie! Chodzi mi o UMOWĘ O PODRÓŻ. Gdyby to była umowa o przewóz, to nie
    byłoby problemu.
    Szukam przepisów do umowy o podróż opisanej w rozdziale XVI niniejszej
    książki
    Podaję link - od razu mówię, że to link do jakiejś internetowej księgarni
    żeby nie było, że to spam. Kto nie chce niech nie wchodzi.
    http://www.vivid.pl/php/ksiazki/detale.php3?id=51166
    6
    Pozdrawiam
    ar156

  • 5. Data: 2004-08-24 21:52:12
    Od: "ar156" <a...@n...o2.pl>

    > A tak bliżej czego ma dotyczyć owa umowa?

    Tego to ja nie wiem. Wiem tylko tyle, że musze znać odpowiedź na tak
    postawione pytanie: Umowa o podróż.

    Pozdrawiam
    ar156

  • 6. Data: 2004-08-24 22:27:51
    Od: "kaowuael" <k...@o...pl>

    a mi się wydaje ze jak dałeś za tą książkę 220,50 zł to masz pecha...

  • 7. Data: 2004-08-24 23:12:42
    Od: "ar156" <a...@n...o2.pl>

    > a mi się wydaje ze jak dałeś za tą książkę 220,50 zł to masz pecha...

    A kto powiedział, że dałem. Jakbym miał tą książkę to nie potrzebowałbym
    przepisów, bo byłyby w niej zawarte. Proste? Logiczne?

    Odpisuj pod cytatem!

    ar156

  • 8. Data: 2004-08-25 09:29:23
    Od: Rodrig Falkenstein <f...@g...pl>

    Dnia Wed, 25 Aug 2004 01:12:42 +0200, ar156 <a...@n...o2.pl> napisał:

    > A kto powiedział, że dałem. Jakbym miał tą książkę to nie potrzebowałbym
    > przepisów, bo byłyby w niej zawarte. Proste? Logiczne?
    >
    > Odpisuj pod cytatem!

    NIe ma czegoś takiego jak umowa o podróż.

    --
    Falkenstein
    Sprawiedliwości nie było, nie ma i nie będzie!

  • 9. Data: 2004-08-25 10:25:53
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ TEGO]interia.pl>

    Użytkownik "Rodrig Falkenstein" <f...@g...pl> napisał w wiadomości

    > NIe ma czegoś takiego jak umowa o podróż.

    Google mówia co innego

    Umowa o podróż stanowi umowę mieszaną. W jej skład wchodzą elementy różnych
    umów. Niektóre z nich zobowiązują biuro podróży tylko do dołożenia należytej
    staranności, inne do rezultatu. Do pierwszej grupy zaliczyć możemy umowę
    zlecenia i umowę przechowania. Zarówno zleceniobiorca jak i przechowawca nie
    odpowiadają za szkodę, jeśli spełniając swoje zobowiązanie dołożyły
    należytej staranności. Podobny charakter ma zobowiązanie zapewnienia
    uczestnikowi wycieczki bezpieczeństwa. Nie ma podstaw, aby traktować je jako
    zobowiązanie rezultatu. Natomiast niektóre umowy, jak umowa o dzieło i umowa
    przewozu, są to umowy rezultatu. Dla wierzyciela nie jest istotne, czy
    dłużnik dołożył należytej staranności, lecz czy osiągnął ustalony z góry
    rezultat. W odniesieniu do biura podróży świadczenie programu wycieczki
    określonego umową jest przedmiotem umowy o dzieło, przewiezienie zaś
    uczestnika wycieczki - przedmiotem umowy przewozu. Brak rezultatu przy
    istnieniu innych przesłanek odpowiedzialności rodzi po stronie biura podróży
    obowiązek odszkodowawczy, niezależnie od jego winy. Wina biura podróży jest
    bez znaczenia, gdy zachodzi utrata lub uszkodzenie rzeczy wniesionej do
    hotelu, należącego do biura podróży jako, że przewiduje się tu
    odpowiedzialność zaostrzoną, nawet za przypadek gdy wchodzą w grę osoby
    trzecie. Odpowiedzialność biura podróży będzie zatem niekiedy
    odpowiedzialnością opartą na winie, niekiedy zaś odpowiedzialnością
    obiektywną, niezależną od winy.

    http://www.zshsopot.mega.com.pl/inne.htm

    cos czego nie ma, pojawia sie też jako jeden z tematów seminarium z podstaw
    prawa
    http://www.ioz.pwr.wroc.pl/z11/k_zymonik/ZIP%20Semin
    arium.htm
    HaNkA

  • 10. Data: 2004-08-25 13:52:50
    Od: "ar156" <a...@n...o2.pl>

> [...]
    > obiektywną, niezależną od winy.
    >
    > http://www.zshsopot.mega.com.pl/inne.htm
    >
    > cos czego nie ma, pojawia sie też jako jeden z tematów seminarium z

    Dziękuje za pomoc na pewno pomoże mi wpaść na właściwy trop.
    Pozdrawiam
    ar156