    From: "Ela Zajaczkowska" <e...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: co zrobic?
    Date: Sat, 4 Mar 2006 22:16:47 +0000 (UTC)

    Witam
    Zwracam sie do grupy o rade, bo tutaj czesto pojawiaja sie prawnicy lub
    osoby, ktor z wlasnego doswiadczenia moga mi cos zasugerowac.

    Sprawa wyglada nastepujaco:

    1. w 1995 roku wraz z ojcem i jego zona (a nie moja matka) zakupilismy
    dzialke budowalna, na ktorej obecnie stoi dom.

    2. w dokumentach (akcie notarialnym) kazdy z nas jest wlascicielem w 1/3
    3. Od 5 lat na 1/2 parteru budynku prowadzona jest dzialalnosc gospodarcza -
    prowadzi ja moj ojciec (teraz jest zawieszona ze wzgledu na jego rzekomo
    niezdolonosc do pracy).

    4. Ojciec i jego zona od listopada ub roku sa w trakcie rozwodu.

    5. od stycznia br wyrejestrowal gaz, prad - rozwiazal u mowe z tymi
    instytucjami. Kaloryfery popekaly, grzyb na scianie po kolana, dodatkowo
    cala instalacje wod-kan "rozwalilo".

    6. Ja tam nie mieszkam, bo mieszkam z mezem i synkiem w blokach.

    7. Ojciec twierdzi ze domu nie sprzeda (ze duzo wlasnej pracy tam wlozyl) a
    predzej doprowadzi go do ruiny niz ustapi zonie i ja splaci

    8. Ja niestety nie moge stanac po jego stronie bo swoim postepowaniem
    rowniez i mnie pozbawia mojego wlozonego wkladu.

    9. Tydzien temu przyszlo zawiadomienie o niezaplaceniu kolejnej 2 raty
    podatku od nieruchomosci ok 700 zl

    10. Obecnie nikt tam nie mieszka, bo zyc w takich warunkach sie po prostu
    nie da.

    11. Kwestia splacenia kogokolwiek przez kogokolwiek ze wzgledow finansowych
    nie wchodzi w gre.

    Co robic? Poradzcie mi prosze jak go powstrzymac od dalszej dewastacji
    budynku, co robic, jaki sad ewentualnie moze nakazac sprzedaz posiadlosci
    (jeszcze teraz ma jakas wartosc, choc ewidentnie za kilka miesiecy bedzie
    zdecydowanie mniejsza) , jak go zmusic do tego, jakiej "specjalizacji"
    prawnika szukac do tego? Jestem zielona w tych sprawach, nawet nie wiem
    gdzie zaczac.
    Pytan mam sporo a na glowie male dziecko i nie bardzo mam czas a przede
    wszystkim wiem gdzie sie udac.

    Z gory wielkie dzieki za odpowiedzi i podpowiedzi

    Elka