  • 1. Data: 2003-04-14 21:11:10
    Temat: co z tym fantem zrobic?
    Od: "Artur Filipczak" <a...@w...pl>

    przed chwilka dowiedzialem sie o probie oszustwa tzn. pewna osoba probuje
    kupic dyplom ukonczenia szkoly wyzszej, nie trudno ja (ta osobe)
    zidentyfikowac, np. pisze maile z domu, wiadome jest jaki kierunek, ktory
    rok i gdzie studiuje; dyplom wymagany jest przy podaniu o prace....,
    oszustwo na 98% sie uda...

    i pytanie:

    czy ja powinienem reagowac? sprawa calkowicie mnie nie dotyczy, ale przeciez
    takie oszustwo moze odebrac szanse ludziom na znalezienie pracy (np. tym co
    rzeczywiscie posiadaj dyplom), z drugiej strony komplikacje osoby
    zawiadamiajacej o przestepstwie (swiadek, przedstawienia dowodow itp)
    calkowcie mi sa niepotrzebne, gdyz kompletnie nie mam czasu; poza tym
    sytuacja na rynku jest dobrze nam wszystkim znana...

    zreszta czy moje postepowanie byloby uczciwe (pomijajac juz sprawe osoby
    probujacej oszukac) - w dobrej wierze ktos mnie "wtajemnicza" a ja robie z
    siebie "donosiciela"?

    jak byscie postapili?

    Artur

  • 2. Data: 2003-04-15 08:42:38
    Temat: Re: co z tym fantem zrobic?
    Od: "John Cotangens 8" <f...@w...pl>

    Uczciwie byś postąpił gdybyś to zgłosił, no ale skoro nie masz czasu i ci
    się nie chce to po co pisałeś ten post skoro nie masz czasu?

  • 3. Data: 2003-04-15 09:10:39
    Od: "Artur Filipczak" <a...@w...pl>

    John Cotangens 8 wrote:

    > Uczciwie byś postąpił gdybyś to zgłosił, no ale skoro nie masz czasu
    > i ci się nie chce to po co pisałeś ten post skoro nie masz czasu?

    to moze zacytuje siebie: "jak byscie postapili?"

    Artur

  • 4. Data: 2003-04-15 10:26:57
    Od: "Krzysztof z Warszawy kw1618" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Artur Filipczak" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > to moze zacytuje siebie: "jak byscie postapili?"

    Ja bym zgłosił. Kto czyni przygotowania do takiego przestępstwa też ponosi
    odpowiedzialność.

  • 5. Data: 2003-04-15 18:07:03
    Od: Slawek <s...@p...fm>

    "Artur Filipczak" <a...@w...pl> naskrobal(a) w

    > jak byscie postapili?

    Ja bym nigdzie tego nie zglosil.

    --
    Slawek
    Gadu-Gadu: 1262167

  • 6. Data: 2003-04-15 22:19:25
    Od: Marcyś <m...@n...pl>

    Użytkownik "Krzysztof z Warszawy kw1618" <k...@i...pl> napisał w
    wiadomości

    > Ja bym zgłosił. Kto czyni przygotowania do takiego przestępstwa też ponosi
    > odpowiedzialność.

    To jeszcze nie przygotowanie, lecz zamiar, za który kara nie grozi.
    Równie dobrze mogę ogłaszać, że chcę kupić broń.
    Może ta osoba chce kupić dyplom, żeby go sobie pooglądać,
    a nie w celu użycia jako autentyczny.