  • 1. Data: 2003-03-05 20:56:47
    Temat: co sadzicie o spolkach
    Od: "Marcin Głogowski" <m...@p...onet.pl>

    witam wszystkich,
    od kilku dni dreczy nie pewne pytanie.
    chodzi o to, ze chcialbym otworzyc interes - handel, kursy i inne takie
    rzeczy zwiazane z branza informatyczna.
    mam kilku przyjaciol, ktorzy odnalezli by sie w kazdej dzialce, jednak nie
    wiem
    na jakiej zasadzie nalezalo by z nimi wspolpracowac.
    na poczatek chcielismy tworzyc strony WWW, ale tylko dwie z tych powiedzmy
    czterech osob zajmowaly by sie tym.
    myslalem troche o spolce, ale problem polega na rozliczaniu sie, no bo
    jezeli powiedzmy to ja zalatwie wiekszosc zlecen i wykonamy je wspolnie, to
    jak w tym przypadku sie rozliczyc?
    z drugiej strony moze sie zdazyc, ze pewne osoby wogole nie beda pracowac i
    co wtedy?
    bardzo prosze o jakies informacje, doswiadczenia itp.
    obecnie firma moze byc zarejestrowana tylko na mnie, ale w przyszlosci
    chcielismy poszerzyc spolke o kilka osob.
    pozdrawiam wszystkich,
    Marcin

  • 2. Data: 2003-03-06 08:13:54
    Temat: Re: co sadzicie o spolkach
    Od: "Lukasz" <l...@o...pl>

    Mozesz zalozyc sam dz.g. a kumpli zatrudniac /czy zlecac im prace do
    wykonania/ albo utworzyc np sp j. z odpowiednimi wkladami i podzialem zyskow

    Pozdrawiam
    Lukasz

  • 3. Data: 2003-03-07 12:02:36
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "Lukasz" <l...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Mozesz zalozyc sam dz.g. a kumpli zatrudniac /czy zlecac im prace do
    > wykonania/ albo utworzyc np sp j. z odpowiednimi wkladami i podzialem
    zyskow

    ja sadze, ze kazdy odpowiada za siebie....

    A spolki maja sens wtedy, gdy KAZDY ze wspolniow ma z tego korzysc...
    i z uwagi na to iz prowadzenie spolki jest "zrodlem konfliktow"
    korzysc ta powinna byc ZNACZNA..

    Boguslaw