    From: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: co powinnam sprawdzić, gdy kupuję nowe mieszkanie?
    Date: Mon, 12 May 2003 14:22:30 +0200

    Użytkownik "Iwona" <i...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:b9o382$558$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Cześć!
    > Biorę się ostro za zakup mieszkania, nie wiem jeszcze czy będzie to
    > spółdzielcze własnościowe czy hipoteczne (ważne żeby było wkrótce do
    > oddania, a najlepiej gotowe do zamieszkania już). Moze ktoś mi doradzi,
    > które lepsze i co powinnam sprawdzić, żeby uniknąć niemiłych
    niespodzianek.
    > Dziękuję za wszystkie porady, pozdrawiam
    > Iwona

    Zeby nie bylo niespodzianek to lepiej sobie kupic domek pod miastem...

    "wlasnosciowego" mieszkania sie nie kupuje.... nabywa sie PRAWO do
    mieszkania spoldzielczego
    i zostaje sie czlonkiem spoldzielni z calym dobrodziejstwem tego stanu
    rzeczy...
    Kupujac mieszkanie "hipoteczne" staje sie "wspolwlascicielem" nieruchomosci
    co tez ma swoje uroki.
    Kupujac "wlasnosciowe prawo" z "hipoteka" trzeba sprawdzic czy owa
    "hipoteka"
    nie byla po to, by mozna bylo ustanowic ZASTAW dla jakiejss pozyczki, ktora
    wlasciciel NOWY
    bedzie musial splacac.

    Pozdrawiam

    Boguslaw