  • 1. Data: 2007-09-26 07:24:50
    Temat: darowizna - problem
    Od: "zorby" <z...@u...poczta.onet.pl>

    Witam moze ktos mi pomoze sprawa wygląda tak :

    MOJA teściowa chce mi i mojej żonie podarowac dom o wartosci 450 tys

    ile zapłace od takiej tranzakcji podatku? czy moze wcale.

    czy idzie jakos podatek ominąc, np. tesciowa przepisze dom na moja żone (
    jej córke) a moja żona powiedzmy po 3 miesiącach na mnie??? mozna tak
    zrobic?

  • 2. Data: 2007-09-26 07:34:08
    Temat: Re: darowizna - problem
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    zorby wrote:
    > Witam moze ktos mi pomoze sprawa wygląda tak :
    >
    > MOJA teściowa chce mi i mojej żonie podarowac dom o wartosci 450 tys
    >
    > ile zapłace od takiej tranzakcji podatku? czy moze wcale.

    żona nic, ty całkiem sporo.
    Nie może podarować tylko żonie?

    > czy idzie jakos podatek ominąc, np. tesciowa przepisze dom na moja żone (
    > jej córke) a moja żona powiedzmy po 3 miesiącach na mnie??? mozna tak
    > zrobic?

    można, z tym, że US mają taką głupią właściwość, że i tak się
    przyczepią. Zanim to zrobicie skonsultujcie to z doradcą podatkowym.

  • 3. Data: 2007-09-26 07:40:30
    Od: "zorby" <z...@u...poczta.onet.pl>

    > żona nic, ty całkiem sporo.
    > Nie może podarować tylko żonie?

    moze tylko żonie, tylko ze wolałbym miec tez cos "na siebie"
    co znaczy "całkiem sporo" ??

    > można, z tym, że US mają taką głupią właściwość, że i tak się przyczepią.
    > Zanim to zrobicie skonsultujcie to z doradcą podatkowym.

    hmmm czyli żona juz mi nigdy tego nie bedzie mogła podarowac?

  • 4. Data: 2007-09-26 13:50:31
    Od: "Anna S." <a...@g...pl>

    zorby <z...@u...poczta.onet.pl> napisał(a):

    > moze tylko żonie, tylko ze wolałbym miec tez cos "na siebie"
    > co znaczy "całkiem sporo" ??

    > hmmm czyli żona juz mi nigdy tego nie bedzie mogła podarowac?

    jest jeszcze jedna możliwość:
    można skorzystać z par.16 Ustawy o Spadkach i Darowiznach, czyli
    oświadczacie przy umowie, że będziecie zamieszkiwać w przedmiocie darowizny
    (meldunek?). Ale dodatkowo dom nie może przekraczać 110m2 i nie możecie mieć
    innego lokalu mieszkalnego! Jeżeli przekracza powierzchnie to można wyłączyć
    te 110m2 z podstawy opodatkowania, a zapłacić za to co powyżej... to już
    będzie mniej.
    Z kolei teraz darowizna żony na męża, jeżeli żona dostala nieruchomość w
    darowiźnie też jest teraz kontrolowana przez Urząd Skarbowy... czyli
    Naczelnik US ma wyrazić na to zgodę (art. 19 Ustawy o SiD.)
    pozdrawiam

  • 5. Data: 2007-10-22 07:59:57
    Od: adym <a...@n...pl>

    zorby pisze:

    > moze tylko żonie, tylko ze wolałbym miec tez cos "na siebie"
    > co znaczy "całkiem sporo" ??

    Jesteś w I grupie podatkowej czyli będzie to:

    822 zł 20 gr i 7% nadwyżki ponad 20 556 zł