  • 1. Data: 2003-03-11 13:31:40
    Temat: chcą zmniejszyć mi pensję a później zwolnić-jakie mam możliwości?
    Od: Ula <u...@d...pl>

    witam wszystkich i proszę o pomoc
    wracam 13/03/03 do pracy po urlopie macierzyńskim. miałam wczoraj
    rozmowę na której zostałam poinformowana że obcinają mi pensję o 25% i
    przenoszą w inne miejsce mówiąc wprost że mogę się niezgodzić co oznacza
    rozwiązanie umowy o pracę (chyba o to chodzi tak naprawdę bo wiem że nie
    ma dla mnie miejsca). w maju 2002 dyrektor zaproponował mi awans i
    podwyżkę ale umowy nie dostałam bo jak poinformował mnie prezes to
    kobietom w ciąży nie daje się podwyżek ale jeżeli wrócę po 3 miesiącach
    macierzyńskiego to awans na mnie czeka i na czas do porodu dostałam p.o.
    kierownika. po trzech miesiącach był już nowy dyrektor który powiedział
    żebym została z dzieckiem w domu do końca przysługującego urlopu
    macierzyńskiego a jak wrócę w marcu to porozmawiamy. ja wiem że świat
    się zmienia ale mam pytania zakładając że się nie zgodzę
    - czy jak zajdę w drugą ciążę to będę dostawała z zusu pieniądze przez
    cały okres ciąży + zasiłek macierzyński i w jakiej wysokości?
    - czy może coś jeszcze innego?
    czy się zgodzić i liczyć żę będzie dobrze? (parę osób w tak zwanym
    międzyczasie tak zrobiło i tylko mniej dostawali na okresie wypowiedzenia)

    pracowałam tam 8 lat i źle mi że tak się to kończy, ani razu nie byłam
    na zwolnieniu lekarskim, przeszłam testy na kierownika i zostałam
    oceniona najlepiej zaproponowano mi kierownika w innym mieście ale
    akurat podejrzewałam żę jestem w ciązy i po potwierdzeniu 2 tygodnia
    ciązy poinformowałam prezesa o tym
    jeżeli możecie to napiszcie co lepiej

    ula

  • 2. Data: 2003-03-11 13:43:39
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 11 Mar 2003 14:31:40 +0100, Ula <u...@d...pl>
    zakodował:

    >przenoszą w inne miejsce mówiąc wprost że mogę się niezgodzić co oznacza
    >rozwiązanie umowy o pracę (chyba o to chodzi tak naprawdę bo wiem że nie
    >ma dla mnie miejsca).

    Za to jak się zgodzisz, to dostaniesz mniejszą odprawę (bo liczoną od
    obniżonej pensji) i ekwiwalent za urlop, gdy będą Cię za chwilę
    zwalniać. A jak będzie to po 1 lipca to nie dostaniesz w ogóle odprawy
    (oczywiście muszą uzasadnić wypowiedzenie - a przy obniżeniu pensji
    trudno o inne uzasadnienie, niż przyczyny ekonomiczne).

    >czy się zgodzić i liczyć żę będzie dobrze? (parę osób w tak zwanym
    >międzyczasie tak zrobiło i tylko mniej dostawali na okresie wypowiedzenia)

    IMVHO nie zgadzać się.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2003-03-11 17:49:38
    Od: "Sandra" <J...@w...pl>

    Użytkownik Ula <u...@d...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:4...@d...pl...
    > witam wszystkich i proszę o pomoc
    > wracam 13/03/03 do pracy po urlopie macierzyńskim. miałam wczoraj
    > rozmowę na której zostałam poinformowana że obcinają mi pensję o 25% i

    niezgodne z prawem ...pracodawca ma obowiązek przyjąc na to samo lub inne
    stanowisko pracownice powracającą nie zmieniając jej wynagrodzenia... może
    je podwyższyć lub pozostawić takie jak przed pójsciem na urlop
    macierzynski a gdy jest to konieczne to art. 179 k,p i dalsze prosze sobie
    poczytać ...

    Sandra

  • 4. Data: 2003-03-11 19:05:01
    Od: Ula <u...@d...pl>

> [...]
    > je podwyższyć lub pozostawić takie jak przed pójsciem na urlop
    > macierzynski a gdy jest to konieczne to art. 179 k,p i dalsze prosze sobie

    poczytałam i nic nie rozumiem( może problemy z oczami:), tam mowa jest
    tylko o kobietach w ciąży i na urlopie macierzyńskim a ja już jestem po

    ula

  • 5. Data: 2003-03-11 21:19:11
    Od: "Sandra" <J...@w...pl>

    Użytkownik Ula <u...@d...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:k...@d...pl...
    > poczytałam i nic nie rozumiem( może problemy z oczami:), tam mowa jest
    > tylko o kobietach w ciąży i na urlopie macierzyńskim a ja już jestem po

    zgadza się ale nie do końca...wróciłas z macierzyńskiego a tym samym nie
    wolno obnizyc tobie wynagrodzenia natomiast art. dalsze jak wczesniej
    napisałam mówią o twoich uprawnieniach po macierzynskim np. art.186 §3 ,
    187 , 188 itd. oraz Dz.U .96.60.277 odpowie na twoje pytania dokładnie
    ale zaczyna się własnie od macierzynskiego z ,którego np. możesz po
    okreslonym czasie zrezygnować i wrócić do pracy i w tym również wypadku nie
    można po powrocie obniżać wynagrodzenia wg. własnego widzimisie tak jak i po
    powrocie z urlopu macierzynskiego czy też wychowawczego ...

    Sandra

  • 6. Data: 2003-03-11 22:46:43
    Od: Ula <u...@d...pl>

> [...]
    > napisałam mówią o twoich uprawnieniach po macierzynskim np. art.186 §3 ,
    > 187 , 188 itd. oraz Dz.U .96.60.277 odpowie na twoje pytania dokładnie

    <§ 14. Pracodawca jest obowiązany dopuścić pracownicę po zakończeniu
    urlopu wychowawczego do pracy na stanowisku równorzędnym z zajmowanym
    przed rozpoczęciem urlopu lub na innym stanowisku odpowiadającym jej
    kwalifikacjom zawodowym, za wynagrodzeniem nie niższym od wynagrodzenia
    za pracę przysługującego w dniu podjęcia pracy na stanowisku zajmowanym
    przed tym urlopem.>

    znalazłam, mam tylko pytanie po jakim czasie mogą zmienić wynagrodzenie?
    czy po urlopie wypoczynkowym?

    ula

  • 7. Data: 2003-03-11 22:51:11
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 11 Mar 2003 22:19:11 +0100, "Sandra"
    <J...@w...pl> zakodował:

    >zgadza się ale nie do końca...wróciłas z macierzyńskiego a tym samym nie
    >wolno obnizyc tobie wynagrodzenia

    A podaj paragraf, że nie można wypowiedzieć warunków pracy i płacy
    pracownicy, która wróciła z urlopu (a właśnie o takim działaniu
    pracodawcy jest mowa).
    Jakoś nie mogę znaleźć :(

    BTW. A moze zwolnic tez nie mozna?

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 8. Data: 2003-03-11 22:55:10
    Od: "Sandra" <J...@w...pl>

    Użytkownik Kaizen <x...@c...sz> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:i...@4...com..
    .
    > BTW. A moze zwolnic tez nie mozna?

    a jaka miałaby być podstawa zwolnienie? tylko powrót? mało jak dla sądu to
    wygrana sprawa pracownika ...

    Sandra

  • 9. Data: 2003-03-11 22:55:40
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 11 Mar 2003 23:46:43 +0100, Ula <u...@d...pl>
    zakodował:

    >znalazłam, mam tylko pytanie po jakim czasie mogą zmienić wynagrodzenie?
    >czy po urlopie wypoczynkowym?

    Aneksem - natychmiast.
    Wypowiedzeniem - zgodnie z okresem wypowiedzenia.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 10. Data: 2003-03-11 23:21:32
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 11 Mar 2003 23:55:10 +0100, "Sandra"
    <J...@w...pl> zakodował:

    >a jaka miałaby być podstawa zwolnienie? tylko powrót? mało jak dla sądu to
    >wygrana sprawa pracownika ...

    To już zmartwienie pracodawcy - choćby likwidacja stanowiska.
    Chodzi mi o to, że pracodawca owszem, przyjąć ma obowiązek po urlopie,
    ale już w następnej chwili może wypowiedzieć umowę lub jej warunki -
    koniec okresu ochronnego.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775