  • 1. Data: 2003-07-08 06:56:04
    Temat: chamstwo i złodziejstwo w ING
    Od: "mirosław lis" <m...@N...gazeta.pl>

    Czytając historyjkę o ING a właściwie komentarze do niej postanowiłem
    dorzucić swój kamyczek do tematu a że kamyczek spory stąd nowy wątek. Żeby
    sprawy nie rozwijać ponad miarę rzecz przedstawię w formie kalendarium. A
    więc do rzeczy.

    Wrzesień 1999 podpisuje koledze pożyczkę (fajny gość znamy się kupę lat i w
    ogóle spoko)
    Październik 2001 wielkie przebudzenie ING BANK ŚLĄSKI ( telefon z wieściom
    że facet nie spłaca kredytu , umowa kredytowa wypowiedziana a ja
    mam oddać bankowi kasę. By zachować jasność dodam, że przez te
    kilkanaście miesięcy żyłem nie świdom tego faktu)
    Październik - grudzień 2001 próbuje się dowiedzieć jak dużo jest tego
    kredytu z odsetkami i jak mam go spłacić (facet jest niewypłacalny a odsetki
    karne ponad 20%)
    Grudzień 2001 biorę kredyt by spłacić kredyt kolegi (podpis się złożyło a
    komornik u płota) przy okazji dowiaduje się ile tego jest w BPH (sprawdzono
    wiarygodność kredytową i wyszło, że wiszę ING 20 000 zł.) W ING niestety
    mi tego nie powiedzieli słyszę tylko, że jak podpisałem to mam
    zapłacić wszystko i szybko, ile chyba sami niewiedzą.

    Grudzie ni 2001 &middot;płace 20 000
    Grudzień 2001- marzec 2002 czekam na rozliczenie, koniec marca pokrętne
    niejasne, ale jest. Kredyt spłacony tak myślałem

    Sierpień- oddaje sprawę do sądu ( żeby nie mówili, że tylko na grupie
    pyskuje)
    Grudzień 2002 rozprawa

    Styczeń 2003 druga
    Luty 2003 odczytanie wyroku wygrywam bank ma oddać niesłusznie naliczone
    odsetki
    Czerwiec 2003 dostaje nakaz płatniczy od ING BANK ŚLĄSKI na sumę 11600 zł
    poparty grozi bom wypełnienia weksla i postępowaniem komorniczym.( weksel
    zabezpieczający kredyt który jak mi powiedziano w ING został
    zniszczony po spłaceniu należność) nakaz jako podstawę roszczenia
    powołuje się na kredyt od którego sprawa się zaczęła żeby było
    ciekawiej saldo kredytu wynoś na dziś 0,00 i jest zamknięty ( dane
    uzyskane w oddzielę ING )

    O ile początek sprawy można tłumaczyć przeoczeniem to reszta to
    chamstwo i złodziejstwo czystej wody.

    PRZEPRASZAM ZA PORZYCZENI TYTUŁU ALE MIAŁEŚ RACJE

  • 2. Data: 2003-07-08 11:16:57
    Temat: Re: chamstwo i złodziejstwo w ING
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Ponieważ trudno mi jest zweryfikować Twoje informacje, bo są cokolwiek zbyt
    chaotyczne, jak na mój stan ducha, to tylko poradzę Tobie, oraz innym
    ewentualnie czującym się pokrzywdzonymi w tej sprawie wystosowanie pisma do
    Nadzoru Bankowego NBP. Sprawdzą, wyjaśnią i ewentualnie spowodują ukaranie
    winnych zaniedbań. Jeśli wierzyć Twojemu opisowi, to mają tam potworny
    bajzel w papierach. Bank nie może odmówić dłużnikowi podania wysokości
    wierzytelności, tym bardziej jeśli to jest poręczyciel. To jest kretynizm.
    Powinni Cię wezwać na piśmie do uregulowania określonej kwoty już na
    początku.

  • 3. Data: 2003-07-08 12:04:37
    Od: "Marek K" <m...@o...kappa.com.pl>

    mirosław lis wrote:
> [...]
    > komorniczym.( weksel zabezpieczający kredyt który jak mi
    > powiedziano w ING został zniszczony po spłaceniu należność)

    A czy wiara na slowo ze weksel zostal zniszczony nie jest wielka naiwnoscia
    ?
    Zaplaciles, powinni oddac weksel.

    pzdr

    Marek

  • 4. Data: 2003-07-08 12:22:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Problem w tym, że wszystkie banki tak robią. W mojej umowie kredytowej, to
    była nawet taka wzmianka, że wyrażam zgodę na zniszczenie przez Bank weksla
    po uregulowaniu należności.

  • 5. Data: 2003-07-08 13:54:21
    Temat: Odp: chamstwo i złodziejstwo w ING
    Od: "news.onet.pl" <n...@p...onet.pl>

    > Grudzie ni 2001 &middot;płace 20 000
    > Grudzień 2001- marzec 2002 czekam na rozliczenie, koniec marca pokrętne
    > niejasne, ale jest.
    No jakie to rozlicznie?/ Potwierdzili że spłaciłeś kredyt nr ....wpłacając
    dnia ....i saldo jest 0? TAki mniej więcej dokument masz?? Jeśli tak-to oni
    wekslem nie mogą sie posługiwać! Zobowiązanie z weksla jest co prawda
    abstrakcyjne, ale podstawa do wypełnienia weksla jakaś być musi-tzn. ze
    zobowiazanie musi istnieć. No i do weksla deklaracja jest dołączona, która
    precyzuje kiedy weksel in blanco może zostać wypełniony.
> [...]
    > Grudzień 2002 rozprawa
    >
    > Styczeń 2003 druga
    > Luty 2003 odczytanie wyroku wygrywam bank ma oddać niesłusznie naliczone
    Egzekwować wyrok-to ze bank przeciwko tobie ma nakaz zapłaty-to nic nie
    szkodzi, jeśli oni apelacji od tego wyroku nie wniosą i uprawomocni się
    wyrok to do egzekucji.

> [...]
    > powołuje się na kredyt od którego sprawa się zaczęła żeby było
    > ciekawiej saldo kredytu wynoś na dziś 0,00 i jest zamknięty
    A tego co tu piszesz-to po prostu nie rozumiem...co za nakaz płatniczy?
    Jeśli masz na myśli wezwanie do zapłaty wystosowane przez bank-to pisemnie
    listem poleconym ) odpowiedz, że nie ma podstaw do wypełnienia weksla-bo
    zabezpieczał on twoje zobowiązanie z tytułu poręczenia kredytu nr ....,
    który w dniu.... spłaciłeś w całości i masz na to dowód w postaci........
    Jeśli kredyt spłaciłeś i masz na to dowód to nie mogę cię z weksla pozywać.
    A jeśli do sądu sprawę wnoszą to orginał weksla musza załączyć i deklarację
    wekslową i umowę poręczenia.
    - nie ma sie co przejmować, ale warto by żeby sprawa była-weź wtedy adwokata
    i koszty zastępstwa będą płacić, to ich rozumu i porzadku w papierach
    nauczy, a sprawa do wygrania jak najbardziej.
    A na przyszłość: nie załatwiać takich spraw ustnie- pisać i żądać odpowiedzi
    pisemnej, przechowywać dowodu zapłaty, żądać zwrotu weksla i potwierdzenia,
    że zobowiązanie spłaciłeś i saldo jest 0.

  • 6. Data: 2003-07-09 12:49:05
    Od: "Maseł" <m...@p...onet.pl>

    > Problem w tym, że wszystkie banki tak robią. W mojej umowie kredytowej, to
    > była nawet taka wzmianka, że wyrażam zgodę na zniszczenie przez Bank weksla
    > po uregulowaniu należności.

    Hmm - a ja nie wychodze z banku az nie dostane zniszczonego weksla...
    Ostatnio tez sie zarzekali, ze zniszczyli, a jak sie uparlem to dostalem
    taki weksel i sadzac po odglosach z pomieszczenia obok, tyle co
    podziurkowany...

    Pozdro

    Maseł

    --