  • 1. Data: 2003-07-07 20:49:49
    Temat: wyrok zaoczny i zajęcie wierzytelności przez komornika
    Od: Ender <b...@m...one.pl>

    Krótki opis sytuacji jaka przytrafiła się mojemu koledze:

    Tydzień temu zauważył, że dostał znacznie pomniejszoną wypłatę z tytułu
    zasiłku chorobowego(kolega przebywa na zwolnieniu lekarskim od 12
    miesięcy po bardzo poważnym wypadku drogowym). W ZUS'ie dowiedział się,
    że zasiłek został zajęty przez komornika. Komornik poinformował go iż
    dostał Wyrok Zaoczny od wierzyciela. Po dalszych ustaleniach wyszło, że
    odbyła się rozprawa przeciwko koledze. Powód podał fałszywy adres mojego
    kolegi i wezwania od sądu na rozprawę nie docierały do niego dlatego
    sprawa odbyła się w trybie zaocznym(sprawa o podwyższenie alimentów).
    Powód uzyskał dzięki temu podwyższenie alimentów o 300%. Wyrok miał
    rygor natychmiastowej wykonalności. Komornik zajął wierzytelność mimo iż
    nie poinforował mojego kolegi o zajęciu wierzytelności w/g mnie a ma
    taki obowiązek na podstawie Art. 900. §1. KPC.

    W jaki sposób odwołać się od zaocznego wyroku który zapadł 17.04.2003?
    W jaki sposób odwołać się od zajęcia komorniczego?

    --
    ___ _ _ ___ ___ ___
    |__ |\ | | | |__ |__| ender (at) mch (dot) one (dot) pl

  • 2. Data: 2003-07-08 21:01:11
    Od: "Justyna" <j...@w...pl>

    no jest malo czasu jesli wogole zosttal 7 dni od daty powziecia informacji o
    wydaniu wyroku np z z awiadomienia o zajeciu wynagrodzenia chociaz powinien
    komrnik doreczyc tez zawiadomienie o wszczeciu egzekucji - ta tylko ze to
    sprawa o alimenty to tez sie rzadzi wlasnymi prawami hmm "panczo" w tych 7
    dnia oczywiscie wniosek o wydanie uzasadnienia wyroku i w terminie skladaxc
    apelacje - oprocz tego proponuje powodztwo przeciwegzekucyjen i powodztwo o
    pozbawienie tytulu egzekucyjnego klauzuli wykonalnosci no i iczywiscie
    zlozenie zawiadomienia o przestepstwie - wprowadzanai sadu w blad co do
    wskazania nieprawdziwego adesu

  • 3. Data: 2003-07-09 11:52:26
    Od: Pawel <pzkw_panther@(nospam)gazeta.pl>

    "Justyna" <j...@w...pl> wrote in

> [...]
    > tytulu egzekucyjnego klauzuli wykonalnosci no i iczywiscie zlozenie
    > zawiadomienia o przestepstwie - wprowadzanai sadu w blad co do

    Po co te dywagacje o 7 dniach itp skoro terminy juz zdechly.Poza tym od
    wyroku zaocznego to pozwany sklada sprzeciw a nie apelacje.I jeszcze poza
    tym,z tego co wiem to powodztwem opozycyjnym nie zwalczy sie orzeczenia w
    sprawie alimentow;to zdaje sie mozna zrobic jedynie wytaczajac nowa sprawe
    w sadzie opierajac sie na przepisie KRO mowiacym o zmianie stosunkow w
    kwestii alimentacji.A to powodztwo o pozbawienie tytulu egzekucyjnego
    klauzuli wykonalnosci sie nazywa "zazalenie" i pewnie tez tam jest jakis
    termin zeby je wniesc na postanowienie sadu,podejrzewam ze ten termin tez
    juz minal biorac pod uwage ze wyrok stal sie prawomocny w kwietniu (ze nei
    wspomne o tym ze tym zazaleniem mozna jedynie zaskarzyc kwestie
    proceduralne co do nadania klauzuli wykonalnosci a nie kwestie
    merytoryczne).
    A z tym powiadomieniem o przestepstwie to ja juz w ogole nie kapuje o co
    chodzi.
    PS
    Ja bym sie oparl na skardze o wznowienie postepowania z art.403 par.2 kpc.

  • 4. Data: 2003-07-09 19:04:20
    Od: Ender <b...@m...one.pl>

    Dnia 2003-07-07 22:49, Użytkownik Ender napisał :

    Czy nie można tu wykorzystać Art. 379. KPC pkt 5 - kolega został
    pozbawiony możliwości obrony poprzez wprowadzenie przez powoda Sądu w błąd?

    --