  • 1. Data: 2005-03-23 16:48:16
    Temat: Mandat czy słusznie
    Od: "Jarek" <2...@w...pl>

    Witam

    Moj problem jest nastepujacy dostalem mandat kredytowy za przejazd bez
    biletu na bagaz.

    1.Wymiary bagazu spisane na mandacie:19x39x72

    2.Tresc regulaminu "4. Opłata za przewóz bagażu ręcznego o rozmiarach
    przekraczających 60x40x20 cm lub psa jest równa 50% ceny biletu normalnego
    dla danej linii "
    http://www.mzk.koszalin.pl/index.php?s=030046

    Wg mnie regulamin jest nieprecyzyjnie sformulowany nie ma mowy o sumie
    wymiarow tylko o przekroczeniu WYMIAROW (czyli conajmniej 2).
    Jesli rownie nadgorliwie traktowac kazdy bagaz to na parasolke rowniez
    trzeba miec bilet ?
    Albo na laske czy kij od miotly.
    Jutro zamierzam udac sie do MZK i prosze przyjzenie sie fachowym okiem temu
    zdaniu :)

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-03-23 16:55:20
    Temat: Re: Mandat czy słusznie
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Jarek wrote:

    > Wg mnie regulamin jest nieprecyzyjnie sformulowany nie ma mowy o sumie
    > wymiarow tylko o przekroczeniu WYMIAROW (czyli conajmniej 2).

    To zdanie tego nie mówi, że dwóch.

    Słowo wymiary w liczbie mnogiej odności się do trzech wymiarów podanych
    w regulaminie.

    Nie ma słowa w regulaminie ile z tych wymiarów należy przekroczyć.
    Czy wystarczy jeden aby trzeba mieć bilet na bagaż, czy muszą byc
    przekroczone wszystkie trzy.

  • 3. Data: 2005-03-23 17:15:14
    Od: Maciek Ostaszewski <m...@...pl>

    Jarek wrote:

    > Moj problem jest nastepujacy dostalem mandat kredytowy za przejazd bez
    > biletu na bagaz.
    >

    > 1.Wymiary bagazu spisane na mandacie:19x39x72

    A jak kontroler zmierzył bagaż? Czy dokonał pomiaru legalizowanym
    przyrządem pomiarowym? Bo jeżeli nie miał legalizacji GUM'u to grozi mu
    za to grzywna:)

    maciek

  • 4. Data: 2005-03-23 17:38:03
    Od: "Aleksander Kwaśniak" <k...@g...pl>

> [...]
    > Albo na laske czy kij od miotly.
    > Jutro zamierzam udac sie do MZK i prosze przyjzenie sie fachowym okiem temu

    Proszę się udać. Fachowym okiem spojrzy na sprawę pracownik tamtejszego
    Działu Kontroli (czy jak mu tam) i wyda wiążącą decyzję.

    pdr
    Olo

  • 5. Data: 2005-03-23 17:59:48
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Aleksander Kwaśniak napisał(a):

    > Proszę się udać. Fachowym okiem spojrzy na sprawę pracownik tamtejszego
    > Działu Kontroli (czy jak mu tam) i wyda wiążącą decyzję.

    wiażącą? :))
    proponuję nie zapominać o interpretacji niejasnych postanowień na
    korzyść konsumenta (pasażera) - art.385§2 kc
    bo przepis najszczęsliwszy nie jest, MZ można go też interpretować tak,
    że wszystkie wymiary muszą być przekroczone

    KG

  • 6. Data: 2005-03-23 18:03:39
    Od: "Onzo" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Jarek" <2...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > 2.Tresc regulaminu "4. Opłata za przewóz bagażu ręcznego o rozmiarach
    > przekraczających 60x40x20 cm lub psa jest równa 50% ceny biletu normalnego

    Dziwnie. W Łodzi są te same wymiary ale jest dopisek, ...albo jeżeli
    objętość przekracza 48dm3. Inna sprawa, że Twój przekracza, więc może być
    trudno...
    Swoją drogą - w regulaminie wywieszonym w tramwajach i autobusach jest
    dokładnie napisane 48dcm3. Czy taki błąd można uznać za literówkę, czy można
    powiedzieć, że nie ma takiej jednostki jak dcm3 i tym samym taki punkt jest
    nieważny?

    Pozdr
    Onzo

  • 7. Data: 2005-03-23 22:16:34
    Od: "Jarek" <2...@w...pl>

    > A jak kontroler zmierzył bagaż? Czy dokonał pomiaru legalizowanym
    > przyrządem pomiarowym? Bo jeżeli nie miał legalizacji GUM'u to grozi mu
    > za to grzywna:)
    >
    > maciek

    Miarka metrowka parcina raczej bez legalizacji...

  • 8. Data: 2005-03-24 10:05:22
    Od: "Marcin" <m...@p...pl>

> [...]
    > 2.Tresc regulaminu "4. Opłata za przewóz bagażu ręcznego o rozmiarach
    > przekraczających 60x40x20 cm lub psa jest równa 50% ceny biletu normalnego

    Mialem osobiscie taka przygode w pociagu... przyszla pani konduktor i
    stwierdzila ze jeden z moich bagazy przekracza normy podane w regulaminie za
    co jest doplata. Po 1 powinni cie poinformowac o takowym punkcie w
    regulaminie, i zazadac doplaty, ale faktycznie jesli miarke mial kupiona na
    bazarku z lagiewnickiej to se ja moze wsadzic... ja mialem bagaz (dokladnie
    94cm) mniejszy niz przewiduje suma wymiarow w regulaminie za co trzeba
    doplacac, ale wtedy dopiero wchodzil ten przepis. Wyjasniono mi, ze doplata
    jest wtedy, kiedy suma dlugosci 3 bokow bagazu przekracza 120cm (wysokosc x
    dlugosc x szerokosc). Oczywiscie zaplacilem zeby nie robic problemow, ale
    konduktorka na oko ocenila wymiary mojego bagazu na podstawie tejze oceny
    wypisala dodatkowy bilet. Zapytalem szyderczo: w takim razie jesli mialbym
    tysiac bagazy, gdzie suma wymiarow kazdego z nich wynosilaby np nie wiecej
    niz 119cm i zawalilbym nimi caly pociag przez co inni pasazerowie nie
    mogliby podrozowac tym pociagiem to bym za nie nie zaplacil ?? uslyszalem
    odpowiedz: no w sumie tak... takie sa przepisy...
    Dziekuje i pozdrawiam zdrowo rabnieta PKP :>

  • 9. Data: 2005-03-24 10:44:25
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 23 mar o godzinie 18:38, na pl.soc.prawo, Aleksander Kwaśniak
    napisał(a):

    > Proszę się udać. Fachowym okiem spojrzy na sprawę pracownik tamtejszego
    > Działu Kontroli (czy jak mu tam) i wyda wiążącą decyzję.

    Olo - Ty jeszcze funkcjonujesz? ;)
    a ten Twój pracownik z DK to jakiś eXPIERD czy cóś takiego?
    Co to znaczy *wiążącą decyzje* ??
    Że klientowi nie będzie przysługiwało prawo odwołania ??

    --
    Herbi
    24-03-2005 11:44:23

  • 10. Data: 2005-03-24 16:57:29
    Od: "Aleksander Kwaśniak" <k...@g...pl>

    > Olo - Ty jeszcze funkcjonujesz? ;)

    Z dnia na dzień coraz prężniej.

    > a ten Twój pracownik z DK to jakiś eXPIERD czy cóś takiego?

    Nie mój - od Koszalina dzieli mnie cała Polska :-)

    > Co to znaczy *wiążącą decyzje* ??
    > Że klientowi nie będzie przysługiwało prawo odwołania ??

    Nie no, pasażerowi zawsze przysługuje prawo odwołania, tyle tylko, że nie
    spotkałem się jeszcze z przypadkiem, żeby decyzja podjęta wskutek pierwszego
    odwołania została zmieniona po drugim - chyba że chodzi o półśrodek typu
    rozłozenie należnosci na raty.

    pdr
    Olo