  • 1. Data: 2004-03-29 19:29:03
    Temat: bylem karany?
    Od: MariuszR <m...@n...post.pl>

    Witam

    Dziś w pewniej instytucji do której nie pałam szczególną sympatią
    podsunięto mi do podpisu oświadczenie o treści mneij więcej:

    "Oswiadczam że nie byłem karany przez sąd, kolegium lub sąd grodzki"
    Dokładnie treści nei pamiętam, w kazdym bądź razie chodzi o to
    oświadczenie jakie dają do podpisania na WKU przed wręczeniem karty
    powołania:

    Odmówilem dziś podpisana ponieważ kilka lat temu mialem wypadek
    samochodem, nikomu nic się nie stalo poważnego ale sprawa trafiła do
    sądu.

    Na postanowieniu sądu mam m.in.
    "okoliczności popełnienia przestępstwa nie budzą żadnych wątpliwości"

    i w postanowieniu:

    1. Zobowiazać oskarzonego do zaplacenia okreslonej kwoty na cele
    charytatywne

    2. postępowanie karne umorzyć warunkowo na okres 2 lat

    3. zasądzic koszty postepowania karnego

    Sprawa ta odbyła sie w 98 r. I teraz pytanie.
    Czy moge podpisać takie oświadczenie o niekaralności czy też nie?
    Nie bardzo wiem jak traktować to warunkowe umorzenie postępowania
    karnego.

    | Mariusz Rzepkowski e-mail: m...@u...post.pl |
    | GG: 966498 ICQ: 134628796 www.mariuszr.prv.pl |
    | Sztuka życia - to umieć cieszyć się małym szczęściem.|
    | [Phil Bosmans]|

  • 2. Data: 2004-03-30 18:38:47
    Temat: Re: bylem karany?
    Od: "Marek Świtała" <j...@y...cy (ROT13)>

    > 1. Zobowiazać oskarzonego do zaplacenia okreslonej kwoty na cele
    > charytatywne

    Zapłaciłeś ? Zgaduję, że tak...

    > 2. postępowanie karne umorzyć warunkowo na okres 2 lat

    1998+2=2000. Jeżeli w tym czasie (+6 m-cy) postepowanie nie zostało podjete
    (a znowu zgaduje, ze zapewne nie zostało - bo byś o tym napisał) to skazanie
    ulega zatarciu z mocy prawa

    > Czy moge podpisać takie oświadczenie o niekaralności czy też nie?

    Jak najbardziej.

    > Nie bardzo wiem jak traktować to warunkowe umorzenie postępowania
    > karnego.

    Jako szansę daną od sądu i jednoczesne przyznanie, że nie zrobiłes nic aż
    tak strasznego aby Cie za to karać...

    PZDR

  • 3. Data: 2004-03-30 19:30:21
    Od: MariuszR <m...@n...post.pl>

    ROT13 napisał(a) Tue, 30 Mar 2004 20:38:47 +0200 na pl.soc.prawo:

    > Jak najbardziej.

    Hmm, czyli tutaj nic z WKU nie wywalczę. Pozstaje jeszcze walczyć faktem
    że dostałem nie dawno w spadku część gospodarstwa rolnego.
    Dziękuję za odpowiedź.

  • 4. Data: 2004-03-30 20:25:04
    Od: c...@o...pl

    Od woja się chciało wywinąć :))))

  • 5. Data: 2004-03-30 21:19:52
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    MariuszR wrote:

    > Hmm, czyli tutaj nic z WKU nie wywalczę. Pozstaje jeszcze walczyć faktem
    > że dostałem nie dawno w spadku część gospodarstwa rolnego.
    > Dziękuję za odpowiedź.

    Zawsze możesz spiracić jakieś oprogramowanie, donieść sam za siebie i
    zaproponować poddanie się jakiejś niedużej karze ;)

  • 6. Data: 2004-03-30 21:42:16
    Od: MariuszR <m...@n...post.pl>

    c...@o...pl napisał(a) 30 Mar 2004 22:25:04 +0200 na pl.soc.prawo:

    > Od woja się chciało wywinąć :))))

    E tam zaraz wywinąc, ale w wieku 27 lat to już jakoś dziwnie iść do
    armii:)