  • 1. Data: 2004-03-29 17:57:48
    Temat: Pracodawca nie pozwala mi się zwolnić z pracy
    Od: "Gall Anonim" <g...@a...pl>

    Mam poważny problem, chcę się zwolnić z pracy, mam umowę na czas określony
    (12 miesięcy), kilka dni temu ustnie powiadomiłem pracodawce że mam zamiar
    się zwolnić w przeciągu miesiąca a według umowy okres wypowiedzenia trwa 2
    tygodnie. Odpowiedź mojego szefa była odmowna, powiedział że wyrazi zgode na
    zwolnienie(za porozumieniem stron) w chwili gdy uzna że mój następca będzie
    w 100% zdolny do wykonywania moich dotychczasowych obowiązków, a to może
    potrwać nawet 2-3 miesiące. Nieoficjalnie dowiedziałem się że w wypadku
    złożenia przezemnie wypowiedzenia umowy o pracę zostanę zwolniony
    dyscyplinarnie. W dodatku od ponad 3 miesięcy pracuje na stanowisku
    niezgodnym z tym które określono w umowie o pracę bez pisemnego
    przeniesienia.

  • 2. Data: 2004-03-29 20:05:52
    Temat: Re: Pracodawca nie pozwala mi się zwolnić z pracy
    Od: "Beata " <b...@N...gazeta.pl>

    Gall Anonim <g...@a...pl> napisał(a):

> [...]
    > potrwać nawet 2-3 miesiące. Nieoficjalnie dowiedziałem się że w wypadku
    > złożenia przezemnie wypowiedzenia umowy o pracę zostanę zwolniony

    Wyślij wypowiedzenie listem poleconym. I pilnuj się przez te dwa tygodnie,
    żeby szefostwo nie podłożyło Ci "papieru toaletowego". W razie gdyby w
    okresie wypowiedzenia pracodawca wręczył zwolnienie dyscyplinarne, to przed
    sądem pracy będzie się musiał napocić, żeby to zawinienie pracownika
    udowodnić.

    W dodatku od ponad 3 miesięcy pracuje na stanowisku
    > niezgodnym z tym które określono w umowie o pracę bez pisemnego
    > przeniesienia.

    Tego można ewentualnie dochodzić przed sądem pracy, ale raczej wtedy, gdy
    wiąże się to z obniżeniem wynagrodzenia. No chyba że to kwestia prestiżowa,
    to dlaczego nie. Ale może to jest jakieś czasowe przeniesienie związane z
    przestojami?
    B.

  • 3. Data: 2004-03-29 20:14:12
    Od: "Bernard Wszoła" <b...@i...pl>

    Użytkownik "Beata " <b...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    prestiżowa,
    > to dlaczego nie. Ale może to jest jakieś czasowe przeniesienie związane z

    A nie mogę wypowiedzenia wręczyć szefowi albo dostarczyć do kadr ? Czy jest
    jakaś różnica ?

  • 4. Data: 2004-03-29 20:28:30
    Od: "Beata " <b...@N...gazeta.pl>

    Bernard Wszoła <b...@i...pl> napisał(a):

    > A nie mogę wypowiedzenia wręczyć szefowi albo dostarczyć do kadr ? Czy jest
    > jakaś różnica ?

    Możesz, ale przypilnuj, żeby Twoje pismo zostało odnotowane jako wpływ o
    odpowiedniej godzinie. Żeby się potem nie okazało, że wcześniej to Tobie
    wręczono wypowiedzenie, a Ty przybiegłeś ze swoim na tę wieść. Poza tym na
    Twój widok szefostwo może wyciągnąć pierwsze rękę z gotowym wypowiedzeniem,
    które leży przygotowane w szufladzie. Już ostrzegłeś, co chcesz zrobić, a
    sam widzisz, że pracodawca nie wykazuje dobrej woli. Przed sądem pracy bedą
    się toczyć boje o to kto był pierwszy. No i lepiej nie informować szefa o
    wysłaniu pisma pocztą. Potwierdzenie nadania się przyda.
    B.

  • 5. Data: 2004-03-29 20:57:30
    Od: "grupy" <c...@g...pl>

    Użytkownik "Gall Anonim" <g...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dyscyplinarnie. W dodatku od ponad 3 miesięcy pracuje na stanowisku
    > niezgodnym z tym które określono w umowie o pracę bez pisemnego

    Wyslij listem poleconym wtedy masz podkladke, kopie wypowiedzenia wraz z
    opisem problemu ze zwolnieniem sie mozesz przeslac do Panstwowej Inspekcji
    Pracy.
    Pozdrawiam
    K.

  • 6. Data: 2004-03-30 06:02:36
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

> [...]
    > odpowiedniej godzinie. Żeby się potem nie okazało, że wcześniej to Tobie
    > wręczono wypowiedzenie, a Ty przybiegłeś ze swoim na tę wieść.

    Jesli jest to wypowiedzenie z inicjatywy zakladu - to
    chyba nie ma problemu. To chyba to o co chodzi
    pytajacemu.

    No bo gdyby zaklad chcial zwolnic dyscyplinarnie,
    to musialby potem udowodnic powod.

    WOJSAL

  • 7. Data: 2004-03-30 06:25:24
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    > Możesz, ale przypilnuj, żeby Twoje pismo zostało odnotowane jako wpływ o
    > odpowiedniej godzinie. Żeby się potem nie okazało, że wcze?niej to Tobie
    > wręczono wypowiedzenie, a Ty przybiegłe? ze swoim na tę wie?ć. Poza tym na

    Tak sie nie da. Potrzebny jest swiadek albo i dwoch. Kadrowa moze sobie
    pojsc z tym wypowiedzeniem do szefa bez podpisywania czegokolwiek, a
    szef je podrze i w zamian da mu swoje ;-)

  • 8. Data: 2004-03-30 20:22:49
    Od: c...@o...pl

    Pierwsze słyszę, żeby się tak dać zastraszyć ! Skoro się chcesz zwolnić, to
    kto ci w tym może przeszkodzić ??? Składając wypowiedzenie oddajesz je za
    pokwitowaniem na swojej kopii, na której powinien być zapisany nr
    korespondencji przychodzącej i data i tyle. Nikt nie jest taki głupi a już na
    pewno nie sądy czy PIP, żeby uwierzyć, że najpierw to pracodawca wypowiedział
    a potem przyjął na dziennik wypowiedzenie od pracownika! Poleconym niby można,
    ale jeśli nie odbiorą na czas ? Sekretarka powie listonoszowi, że nie jest
    uprawniona do odbioru, więc weźmie awizo a odebrać polecony można przez 14
    dni ... Ja bym pocztą nie wysyłała.

  • 9. Data: 2004-03-31 10:52:58
    Od: "Beata " <b...@N...gazeta.pl>

    KrzysiekPP <k...@o...pl> napisał(a):

    > Tak sie nie da. Potrzebny jest swiadek albo i dwoch. Kadrowa moze sobie
    > pojsc z tym wypowiedzeniem do szefa bez podpisywania czegokolwiek, a
    > szef je podrze i w zamian da mu swoje ;-)

    W ostatecznym rozrachunku masz rację. Ale nierzadko się zdarza taki właśnie
    sposób załatwiania spraw wypowiedzenia przez pracodawców. Nie każdy
    pracownik decyduje się wystąpić na drogę sądową, bo nie jest świadomy swoich
    praw i pracodawcy to wykorzystują. Nie pisałam tego z teorii :))
    A ile nerwów przez to zje pracownik, to już tylko jego sprawa. I zawsze
    pozostaje niepewność co do orzeczenia sądu.
    B.