  • 1. Data: 2004-03-29 17:44:02
    Temat: Co zrobić gdy była partnerka chce rozłączyć syna z ojcem?
    Od: "Bartosz" <k...@p...onet.pl>

    No właśnie. Mam syna lat 7 z partnerką z którą się 2 lata temu rozszedłem.
    Opiekuję się nim na weekendach. Nie ustalaliśmy tego prawnie, bez wyroku i
    ciągania się po sądach zobowiązałem się do płacenia stałych miesięcznych
    alimentów. Dowiedziałem się z kilku źródeł (między innymi od syna) że była
    partnerka z pomocą rodziny w US organizuje wyjazd na stałe do nich. Wygląda na
    to że bez wcześniejszego uprzedzenia może pewnego dnia wyjechać i stracę
    kontakt z moim synem, czego nie potrafię sobie wyobrazić.
    Proszę poradzie jakie są prawne strony takiej sprawy. Czy mogę w jakikolwiek
    prawny sposób zabronić jej wyjazdu?

    Z góry dziekuję!!!

    Bartosz

  • 2. Data: 2004-03-29 21:37:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Bartosz" <k...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:2c43.00000558.40686061@newsgate.onet.pl...

    Nie wyrazić zgody na wydanie paszportu, o ile jej jeszcze nie wyraziłeś.
    To ją przyblokuje na długo, bo będzie musiała przekonać sąd.

  • 3. Data: 2004-03-30 07:00:47
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Robert Tomasik wrote:

> [...]
    >
    > Nie wyrazić zgody na wydanie paszportu, o ile jej jeszcze nie wyraziłeś.
    > To ją przyblokuje na długo, bo będzie musiała przekonać sąd.

    Tylko zastanow sie czy to bedzie naprawde dobre dla syna.
    Porozmawiaj moze z nim i z byla zona..

    Boguslaw

  • 4. Data: 2004-03-30 08:52:08
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Bartosz wrote:

    > Nigdy nie byliśmy małżeństwem. Za kilka miesiecy ona wychodzi za mąż za
    > innego. Sugerujesz usunąc się w cień, być zapomnianym, bo matka syna chce
    > wyjechac na drugi koniec swiata? A co z wieziaą pomiedzy mna i synem.
    > Przecez to nie to samo co telefon czy list. Nic tego nie moze zastapic.
    >
    > Bartosz

    Sugeruje, ze dziecko to nie rzecz i TY o tym dobrze wiesz..
    zanim cos zrobisz zastanow sie ..

    Sztuka prowadzenia wojen mowi...

    ZANIM zaczniesz wojne zastanow sie JAK JA SKONCZYSZ..

    Czyli chodzi o to, bys zastanowil sie JAKI EFEKT uzyskasz
    blokujac wyjazd syna do USA.

    Czy ten kontakt, na ktorym Ci tak zalezy nie sprowadzi sie do
    nienawisci syna, ze ojciec go "UWIEZIL" ?

    Matka powie mu, ze moglby z mama wyjechac, ale... tato blokuje...
    w koncu uda sie jej - wyjezie po 2 latach... aprzez te lata bedzie opowiadac
    dziecku jaki to jestes... ..

    Potem wyjada..

    Boguslaw

  • 5. Data: 2004-03-30 09:20:11
    Od: "Bartosz" <k...@p...onet.pl>

    Paszport ja mam. Ale zawsze można go wyrobić od początku.

  • 6. Data: 2004-03-30 09:25:01
    Od: "Bartosz" <k...@p...onet.pl>

  • 7. Data: 2004-03-30 18:46:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Paszport ja mam. Ale zawsze można go wyrobić od początku.

    Bez Twojej zgody będzie wymagana zgoda sądu. W razie czego możesz
    powiedzieć, że go nie masz, bo zginął.

  • 8. Data: 2004-03-30 20:14:42
    Od: c...@o...pl

    > Paszport ja mam. Ale zawsze można go wyrobić od początku.

    Przetrzymujesz paszport dziecka ? Jak nie oddasz, ona oskarży cię o kradzież
    albo co... Jeśli dziecko ma paszport, a ty jesteś prawnym ojcem (tzn. uznałeś
    dziecko po urodzeniu) możesz zwrócić się do sądu rodzinnego o rozpatrzenie
    zasadności wyjazdu dziecka za granicę. Możliwe, że sąd w takiej sytuacji
    uznałby, że po wyjeździe matki powinno zostać w Polsce z Tobą. Czy jesteś na
    to przygotowany ?

  • 9. Data: 2004-03-31 04:53:55
    Od: k...@p...onet.pl

    Tak, syna uznałem zaraz po urodzeniu, i jestem w stanie wychowac syna.
    Paszport jest tak samo mój jak i matki syna.

    Pozdr

  • 10. Data: 2004-03-31 08:42:46
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Tak, syna uznałem zaraz po urodzeniu, i jestem w stanie wychowac syna.
    > Paszport jest tak samo mój jak i matki syna.

    Paszport jest dziecka, a nie Twój ani nie matki.