  • 1. Data: 2006-02-02 12:49:43
    Temat: buty - towar niezgodny z umowa
    Od: Kober <j...@g...pl>

    witam,
    na wstepie chcialbym zaznaczyc, ze wiem ze temat ten byl poruszany na
    tej grupie wielokrotnie, jakkolwiek pomimo przekopania sie przez jej
    zasoby, nie znalazlem jednoznacznej odpowiedzi na nurtujace mnie
    pytanie. w zwiazku z tym zwracam sie do was z prosba o porade:
    otoz, poltora miesiaca temu zakupilem obuwie marki geox, ktore to
    charakteryzuja sie membrana w podeszwie, odprowadzajaca nadmiar pary
    wodnej z jego wnetrza, jednoczesnie bedac wodoodporna w drugim kierunku.
    na ulotce reklamowej firmy i obuwia jest napisana "geox gwarantuje
    nieprzemakalnosc podeszwy, ale nie calego buta".
    problem w tym, ze podeszwa ta przemieka, i to na pewno podeszwa, a nie
    inna czesc buta, bo skarpety sa wilgotne wylacznie w spodniej, przedniej
    czesci (tam gdzie znajduje sie membrana). po bokach, jak i na gorze
    skarpety sa suchutkie.
    chcialbym zwrocic te buty i dostac zwrot pieniedzy, na zasadzie ze
    towar, ktory zakupilem nie jest tym, ktory zostal mi zareklamowany i
    sprzedany.
    prosze o pomoc w napisaniu takiego pisma, ktore moglbym doreczyc
    sprzedawcy, razem z butami, z rzadaniem zwrotu pieniedzy. ewentualnie o
    przepisy na ktore moglbym sie powolac, podczas pisania takiego pisma,
    albo innego rodzaju porady.
    nasuwa mi sie tez pytanie, czy musialbym udowodnic, ze to podeszwa, a ni
    reszta buta przepuszcza wode?

    pozdrawiam serdecznie i z gory dziekuje za pomoc
    kober

  • 2. Data: 2006-02-02 13:13:22
    Temat: Re: buty - towar niezgodny z umowa
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Kober porozsypywal nastepujace haczki:
> [...]
    > inna czesc buta, bo skarpety sa wilgotne wylacznie w spodniej, przedniej
    > czesci (tam gdzie znajduje sie membrana). po bokach, jak i na gorze
    Moze Ci sie stopy od spodu poca?
> [...]
    > sprzedawcy, razem z butami, z rzadaniem zwrotu pieniedzy. ewentualnie o
    > przepisy na ktore moglbym sie powolac, podczas pisania takiego pisma,
    IHMO sprzedawca nie musi oddac Ci kasy - moze sprobowac oddac buty do
    naprawy ew dac Ci w zamian inna pare butow (ofkoz zakladajac ze
    reklmacja zostanie uznana)
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 3. Data: 2006-02-02 13:29:59
    Od: Kober <j...@g...pl>

    badzio wrote:
    > Moze Ci sie stopy od spodu poca?

    nie, to nie jest spowodowane poceniem. zeby zobrazowac to zjawisko
    prosze sobie wyobrazic idealnie sucha skarpete, z wilgotnym fragmentem
    idealnie odpowiadajacej membranie (cos pomiedzy kolem, a elipsa -
    znajduje sie w przedniej polowie buta) - _wylacznie_ od spodu.

    > IHMO sprzedawca nie musi oddac Ci kasy - moze sprobowac oddac buty do
    > naprawy ew dac Ci w zamian inna pare butow (ofkoz zakladajac ze
    > reklmacja zostanie uznana)

    wydaje mi sie, ze takiej membrany nie da sie naprawic. a sugerujac sie
    opiniami o tym produkcie wyszukanymi na internecie, membrany tego
    producenta sie nie sprawdzaja i zawsze przepuszczaja wode. nie sa to
    duze ilosci, nie ma mowy o tym, ze woda "wlewa sie do srodka" - po
    prostu wkladka w miejscu styku z membrana jest wilgotna, i w tym miejscu
    skarpeta takze sie wilgotna staje.

    pozdrawiam
    kober

  • 4. Data: 2006-02-02 15:20:38
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

> [...]
    > ilosci, nie ma mowy o tym, ze woda "wlewa sie do srodka" - po prostu
    > wkladka w miejscu styku z membrana jest wilgotna, i w tym miejscu skarpeta

    Napisz wniosek o zwrot pieniedzy z tytulu niezgodnosci towaru z umowa, jako
    powod wybrania tej formy zamiast naprawy/wymiany towaru zalacz kopie opinii
    innych uzytkownikow, ktorzy potwierdzaja powszechnosc wystepowania tej wady.
    W tej sytuacji zachodzi podejrzenie nieuczciwej reklamy (mowia o cechach
    butow, ktore w rzeczywistosci sa inne), wiec nalezy zwrocic sie do Urzedu
    Ochrony Konkurencji i Konsumentow. Nieuczciwa reklama jest zakazana i
    karalna w calej UE. Mozesz sprobowac wywalczyc "dla siebie" zwrot kasy,
    stawiajac sprawe w ten sposob w sklepie / u producenta.

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 5. Data: 2006-02-03 09:33:17
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    badzio napisał(a):

    > IHMO sprzedawca nie musi oddac Ci kasy - moze sprobowac oddac buty do
    > naprawy ew dac Ci w zamian inna pare butow (ofkoz zakladajac ze
    > reklmacja zostanie uznana)

    W przypadku niezgodności towaru z umową sprzedawca nie ma możliwości
    wyboru rekompensaty - musi zwrócić pieniądze, albo wymienić produkt na
    nowy - zgodnie z życzeniem klienta - albo stwierdzić, że towar nie był
    niezgodny z umową i odpowiedzieć odmownie na reklamację.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz