  • 11. Data: 2011-06-15 05:30:18
    Temat: Re: buty
    Od: "Misiek" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:it842t$c4v$1@news.onet.pl...

    > A to zalezy od zapisĂłw gwarancji.
    >
    > Natomiast na pewno podlega pod niezgodność towaru z umową.

    gwarancja? Hmmm ciekawostka, a widzieliscir kiedys karte gwarancyjna na
    buty? hehehe

  • 12. Data: 2011-06-15 07:22:49
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Misiek wrote:

    > Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

    > podlega.

    > gwarancja? Hmmm ciekawostka, a widzieliscir kiedys karte gwarancyjna
    > na buty? hehehe

    W sumie karty nie widziałem, ale buty które kupuję mają gwarancję
    bodajże trzyletnią, "na podstawie paragonu".

    --
    Pozdro
    Massai

  • 13. Data: 2011-06-15 11:18:26
    Od: "Misiek" <p...@o...pl>

    > W sumie karty nie widziałem, ale buty które kupuję mają gwarancję
    > bodajże trzyletnią, "na podstawie paragonu".

    a gdzie masz warunki gwarancji?
    W sklepie powiedza ci ze warunkiem naprawy gwarancyjnej jest zeby buty byly
    nie noszone, w innym sklepie powiedza ze te buty nie sluza do biegania, a ty
    wlasnie w nich biegales, w jeszcze innym ze to buty do tenisa a nie do
    chodzenia.
    Hehehe. I nie zapomnij ze warunkiem naprawy gwarancyjnej bedzie oddanie
    butow w opakowaniu fabrycznym <lol>

  • 14. Data: 2011-06-15 11:20:02
    Od: ŁR <l...@W...pl>

    Butów jeszcze nie odebrałem, bo sklep mam trochę daleko, ale ogólnie są
    to buty sportowe i właśnie w lewym jest lekko zgrubiały zgrzew i to on
    jest przedmiotem problemów. Ogólnie spróbuję to jeszcze raz zareklamować
    jako wada ukryta, może się uda a jak nie to będę zły :) i chyba tylko tyle.

  • 15. Data: 2011-06-15 11:45:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 15 Jun 2011, Misiek wrote:

    > Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał

    > a gdzie masz warunki gwarancji?

    Źle zadane pytanie :), bo sugeruje że on je *ma* (a nie tylko
    może mieć do nich dostęp).
    Warunki muszą być spisane.
    Z naciskiem na wszystkie słowa, w tym "być".
    Ale to nie oznacza, że konsument musi mieć "papier" u siebie!
    Musi tylko umieć (w razie czego) powiedzieć, gdzie ten "papier"
    (a raczej: tekst) jest :P

    "oświadczenie gwaranta, zamieszczone w dokumencie gwarancyjnym
    lub reklamie" (to cytat z ustawy).
    Chętni sprawdzą sobie przez CTL-F:
    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?st
    ory=321

    > W sklepie powiedza ci ze warunkiem naprawy gwarancyjnej jest

    To się nie liczy, zgoda.
    Ale jeśli opis wywiesili na ścianie, to nie ma wątpliwości iż
    taki opis "warunków" *jest* gwarancją.

    > w innym sklepie powiedza ze te buty nie sluza do biegania

    A to właśnie będzie już kwestia ustalenia co było w opisie :)

    > Hehehe. I nie zapomnij ze warunkiem naprawy gwarancyjnej bedzie oddanie butow
    > w opakowaniu fabrycznym <lol>

    ...o ile gwarant tak zastrzegł :D

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2011-06-15 14:06:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Misiek" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

    > gwarancja? Hmmm ciekawostka, a widzieliscir kiedys karte gwarancyjna na
    > buty? hehehe

    Tak. Ja miałem kilkukrotnie przy specjalistycznych butach trekingowych.
    Właśnie z tego wyczytałem, że wygoda nei podlega gwarancji :-)

  • 17. Data: 2011-06-16 05:48:20
    Od: "Misiek" <p...@o...pl>

> [...]
    > Ale to nie oznacza, że konsument musi mieć "papier" u siebie!
    > Musi tylko umieć (w razie czego) powiedzieć, gdzie ten "papier"

    Zgoda

> [...]
    ory=321

    > To się nie liczy, zgoda.
    > Ale jeśli opis wywiesili na ścianie, to nie ma wątpliwości iż

    To akurat nie ma wplywu na gwarancje. Tu kluczowym jest przeznaczenie obuwia
    (to akurat nie musi byc w warunkach gwarancji zamieszczone, a raczej w
    opisie "produktu".

    > A to właśnie będzie już kwestia ustalenia co było w opisie :)

    Nie ma nic wspolnego z gwarancja. reszta jak wyzej.

    > ...o ile gwarant tak zastrzegł :D

    w 99% niestety tak jest i przez to trzymasz tony opakowan w domu (niektore
    nawet przez 5 lat).

  • 18. Data: 2011-06-16 06:14:06
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Wygoda buta?

    A buty nie do wygodnego noszenia są ?

  • 19. Data: 2011-06-16 06:18:44
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Misiek" <p...@o...pl>

> [...]
    > tenisa a nie do chodzenia.
    > Hehehe. I nie zapomnij ze warunkiem naprawy gwarancyjnej bedzie oddanie

    Ale Ty sobie spekulujesz bo te wymogi jednak gdzieś muszą być by klienta w
    jakikolwiek sposób dotyczyły.

  • 20. Data: 2011-06-16 06:30:10
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Misiek" <p...@o...pl>

    > To akurat nie ma wplywu na gwarancje. Tu kluczowym jest przeznaczenie
    > obuwia (to akurat nie musi byc w warunkach gwarancji zamieszczone, a
    > raczej w opisie "produktu".

    Przecież to przeznaczenie obuwia z warunków sprzedaży wynika. Klient
    przyjmuje ofertę jaką mu przedstawiono. Jeśli but nie nadaje się do tego to
    można reklamować. Ukrycie innego przeznaczenia buta (tutaj niż zwykłe) nie
    uwolni sprzedawcy.