    From: IP <i...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: budżet wspólnoty mieszkaniowej
    Date: Thu, 09 Feb 2006 10:57:18 +0100

    Kot Behemot napisał(a):
    > Czy ktoś może mi powiedziec jakie przepisy określają zasady podejmowania
    > uchwał w sprawie wydatków wspólnot mieszkaniowych? Mo.że opisze sytuacje, to
    > będzie łatwiej zrozumiec co chciałabym sprawdzic.
    > W mojej wspólnocie co roku odbywa się spotkanie mieszkańców na którym
    > ustalany jest budżet. Odbywa się głosowanie i wygląda to tak: jedno
    > mieszkanie = jeden głos. Niby w porządku, jednak wydatki już po równo
    > dzielone nie są - np ja w ubiegłym roku musiałam zapłacić ok. 1500 zł
    > tytułem remontu części wspólnej (malowanie jednej z klatek schodowych) a mój
> [...]

    Ze strony:
    http://www.brpo.gov.pl/index.php?poz=220&id=37

    "
    Uchwały zapadają większością głosów członków wspólnoty mieszkaniowej
    liczoną według wielkości ich udziałów w nieruchomości wspólnej.
    Dopuszczalne jest zmodyfikowanie tej zasady w kierunku przyznania
    każdemu członkowi wspólnoty mieszkaniowej jednego głosu, niezależnie od
    wielkości udziału. Uchwała może zapaść albo na zebraniu właścicieli,
    albo w drodze indywidualnego zbierania głosów, albo w trybie mieszanym -
    poprzez oddanie części głosów na zebraniu, reszty zaś w drodze
    indywidualnego zbierania głosów."