    From: Andrzej <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: budowa gazociągu przez moją działke? pomocy
    Date: Wed, 26 Nov 2008 15:18:50 +0100

    AGA pisze:
    > Witam!
    >
    > Mam w gorach piękną działke
    > 1ha , dojazd azfaltowy jestem w trakcie porziału
    > na kikla małych działek
    >
    > i teraz gazowniach poinformowała mnie ze chca zrobić gazociąg przez moja
    > działkę
    > jakies odszkodowania mają dawac, domyslam się ze to jakies niewielkie
    > pieniądze
    > czy mogę się nie zgodzić?
    >
    > działka warta ok 200tys złotych w takim stanie jak jest teraz
    > jak walna mi gazociąg to nikt tam domku nie wybuduje
    > bo ponoc 20m od gazociągu trzeba bedzie się oddalić

> [...]

    A w jaki sposób poinformowali?

    Jak ktoś będzie chciał coś na twojej działce wybudować to musi posiadać
    na to twoją zgodę. Powinieneś z nim grzecznie porozmawiać i dowiedzieć
    się którędy? co? i jak? (oczywiście wskazane jest posługiwanie się
    mapami do celów projektowych lub opiniodawczych a nie kartką i ołówkiem).

    Może się okazać, że inwestycja będzie dla ciebie korzystna bo wydzielone
    przez ciebie działki będą miały od razu dostęp do gazu bo np. gazociąg
    będzie prowadzony w drodze dojazdowej do działek (a przy podziale
    działki o powierzchni 10000 m2 wydaje się, że taka droga gdzieś musi
    powstać).

    Moja rada jest taka żeby rozmawiać. Przecież możesz na tym zyskać, ale
    jeśli uznasz, że stracisz to nie wyrażasz zgody i już.