    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: budowa gazociągu przez moją działke? pomocy
    Date: Wed, 26 Nov 2008 15:53:25 +0100

    Użytkownik "AGA" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:ggj8kp$a6c$1@inews.gazeta.pl...

    Zacznijmy od tego, czy wiadomo coś konkretnie na temat rzeczonego
    gazociągu. co to za gazociąg? Lokalny? Jakaś magistrala zasilająca z
    Syberii? Jak ma biec, bo w gazowni też siedzą ludzie i nikt nie projektuje
    nitek gazociągu środkiem działek bez przyczyny, bo musieli by olbrzymie
    odszkodowania płacić. Jeśli Ci przeprowadzą gazociąg w sposób wykluczający
    budowę domu na działce budowlanej, to ostatecznie będą sobie musieli
    działkę kupić po prostu. Poza tym protesty właścicieli, choć ostatecznie da
    się obejść drogą sądową, to jednak strasznie wydłużają inwestycje.

    Zasadniczo optymalnym sposobem jest przeprowadzenie gazociągu tak ze 2
    metry od krawędzi. Domu i tak na samej krawędzi nie stawiasz, a rura nie
    koliduje z ogrodzeniem czy bramą.