  • 31. Data: 2010-08-20 14:45:44
    Temat: Re: brak poduszek
    Od: Maurycy Menke <g...@p...pl>

    Użytkownik P.H. napisał:

    > ofiara ale chyba losu. jak można nie zauważyć braku AB w samochodzie w
    > którym nie miało ich prawa być (bo nigdy nie były montowane)??

    Polecam moją odpowiedź kilka postów niżej. Na każdym forum tematycznym
    można spotkać ekspertów również od innych dziedzin. Przy zakupie
    kolejnego pojazdu z pewnością poproszę Cię o konsultację techniczną,
    jeśli tylko tak znamienita postać jak Ty znajdzie chwilę dla pospólstwa.

  • 32. Data: 2010-08-20 15:55:31
    Temat: Re: brak poduszek (OT)
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i4ljqf$ip6$1@inews.gazeta.pl Maurycy Menke
    <g...@p...pl> pisze:

    > Rzeczywiście, nie zwróciłem uwagi na tę drobnostkę.
    Bywa.

    > Ja z kolei bardziej
    > interesuję się zawartością merytoryczną i stylem wypowiedzi.
    To się chwali.

    > Znacznie
    > częściej kuleje wśród zgromadzonych tu osób, a nikt nie woła o pomstę.
    Takie czasy, wszechobecne matolstwo, nieuctwo, zwykła głupota.
    Sami siebie mają krytykować skoro nawet o tym nie wiedzą?

    > Wracając do sprawy, niedawno miałem update systemu i ustawienia musiały
    > wrócić do domyślnych. Dziękuję za wartościową krytykę. Jak widzisz,
    > poprawiłem się.
    Gratuluję i bardzo się cieszę.

    --
    Jotte

  • 33. Data: 2010-08-20 20:44:21
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Thu, 19 Aug 2010 16:04:09 +0200, Jotte napisał(a):

    > Pomyśl, a zatrybisz.
    Z dyskusji wyłania się piękny pomysł de lege ferenda:
    zakaz stosowania układów hamulcowych w samochodach przyczyni się do
    zmniejszenia liczby wypadków! Rowerzysta w kamizelce potrącony przez auto
    powinien brać pod uwagę, że może zostać uznanym winnym przyczynienia się do
    wypadku.
    NMSP

    --
    pozdro
    poreba

  • 34. Data: 2010-08-20 20:50:01
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Fri, 20 Aug 2010 13:32:58 +0200, Maurycy Menke napisał(a):

    > przypadku ABS jest akurat prościej - pod maską powinien być sterownik,
    > łożyska mają ciut inną budowę,
    A to faktycznie prościzna, robierasz Pan łożysko i już Pan wiesz, jest abs,
    czy go nie ma ;)

    --
    pozdro
    poreba

  • 35. Data: 2010-08-20 20:54:47
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:xk2zs6niuj2e.18cbzi0uag5db$.dlg@40tude.net poreba
    <d...@p...pl> pisze:

    > Z dyskusji wyłania się piękny pomysł de lege ferenda:
    > zakaz stosowania układów hamulcowych w samochodach przyczyni się do
    > zmniejszenia liczby wypadków!
    Z całą pewnością.
    Ilu znajdzie się czubków co wyjadą autem bez hamulców?

    > Rowerzysta w kamizelce potrącony przez auto
    > powinien brać pod uwagę, że może zostać uznanym winnym przyczynienia się
    > do wypadku.
    Co ma do rzeczy kamizelka?
    Przyczynił się do wypadku, bo jechał na rowerze i wystarczy.

    --
    Jotte

  • 36. Data: 2010-08-20 23:16:34
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Maurycy Menke" <g...@p...pl>

> [...]
    > było, co zauważyłem. Nie zmartwiło mnie to jednak, gdyż była to wersja
    > limitowana i lepiej wyposażona, więc założyłem, że poduszka również musi
    > być, niekoniecznie ze stosownym napisem. Auto kupowałem od kolekcjonera,
    > myśląc, że facet się zna. Nie chcę teraz oceniać, czy był naciągaczem,
    > czy też się pomylił. Znajomy, również kolekcjoner, tak był zaskoczony
    > brakiem poduszki, że zaczął dociekać sprawy. Odnalazł informację, że ten
    > model rzeczywiście w poduszki nie był wyposażany. Niemniej, moim zdaniem
    > nie zwalnia to sprzedającego od znajomości oferowanego towaru.

    Ale w takim zakresie w jakim Ty również miałeś optymistyczne przekonanie ?

    Nie mogłeś go sprzedać kolejnej osobie tkwiąc w tym przekonaniu ???

    To jest chyba realny problem a nie uwarunkowania techniczne, że tam jakiś
    napis miał być a nie było itp itd

  • 37. Data: 2010-08-20 23:19:40
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "MadMan" <m...@n...wp.pl>

    > Niemniej poduszki są oznaczone napisem "Airbag". Jeśli napisu nie było -
    > to raczej twoje niedopatrzenie.

    Na czym by to niedopatrzenie właściwie miało polegać ? Jakoś nie ogarniam.

  • 38. Data: 2010-08-21 01:41:21
    Od: MAR <M...@s...org>

    On Wed, 18 Aug 2010 23:59:37 +0200, Maurycy Menke wrote:

    > Niedawno miałem poważny wypadek. Okazało się, że w pojeździe nie było
    > poduszki. Więcej, nigdy jej tam nie było - w tym modelu nie była
    > montowana. Tymczasem coś zupełnie innego przedstawiał pisemnie
    > sprzedający (opis na allegro).

    Pierwszy właściciel ? Jeśli nie, sam mógł zostać wprowadzony w błąd przez
    poprzedniego sprzedającego.

    >Czy mogę dochodzić odszkodowania?

    Dochodzić - zawsze.

    > końcu, gdybym wiedział o braku tego elementu, nie zdecydowałbym się na
    > zakup.

    Możesz domagać się obniżenia ceny, w końcu towar był niezgodny z opisem.

    W przypadku odszkodowania za obrażenia, lepiej idź do prawnika, lepiej
    oceni szanse na to.

    --
    Mar.

  • 39. Data: 2010-08-21 02:59:04
    Od: Maurycy Menke <g...@p...pl>

    Użytkownik poreba napisał:
    > A to faktycznie prościzna, robierasz Pan łożysko i już Pan wiesz, jest abs,
    > czy go nie ma ;)

    Nie trzeba rozbierać - już budowa zewnętrzna sugeruje rodzaj. Rozebranie
    łożyska bardzo często kończy się jego trwałym uszkodzeniem.

  • 40. Data: 2010-08-21 03:17:13
    Od: Maurycy Menke <g...@p...pl>

    Użytkownik niusy.pl napisał:

> [...]
    >
    > Nie mogłeś go sprzedać kolejnej osobie tkwiąc w tym przekonaniu ???
    >
    > To jest chyba realny problem a nie uwarunkowania techniczne, że tam

    Zapewne właśnie tak by było - przy ewentualnej sprzedaży podałbym tak
    samo fałszywe informacje, opierając się na otrzymanych. Nieznajomość
    faktów nie zwalniałaby mnie jednak z odpowiedzialności. To niestety
    sprawa dla sądu, który musi rozstrzygnąć, czy winny jest
    niedoinformowany/cwaniacki sprzedający czy też winny sam sobie jest
    gapowaty kupujący (czyli ja). Teraz już mam nauczkę, szkoda że takim
    kosztem.